[Outlook] Rood kruisje bij HTML e-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 10:45
Ik heb hier een ontzettend bekend probleem in MS Outlook 2002 (SP3). Als de gebruiker een e-mail in HTML ontvangt dan krijgt hij in plaats van de figuren allemaal rode kruisjes in zijn e-mail. Nu had ik dit probleem in het verleden wel eens vaker gehad en ik verwachte dan ook geen probleem met het oplossen hiervan. De realiteit is echter anders, mijn ideëen zijn op. Ik ben er inmiddels al weer dik een uur aan het zoeken en proberen, zonder enig succes.

De oplossingen die ik heb geprobeerd zijn;

- Internet Explorer security options terug gezet naar default.
- E-mail indeling op RTF en HTML gezet
- Microsoft Word als e-mail editor gebruikt
- Vinkje in 'internet indeling', welke er voor zorgt dat afbeeldingen worden meegezonden, aangezet.
- Nagekeken of het vinkje show pictures in de beveiligingsinstellingen in IE onder het kopje 'multimedia' aanstonden.
- Antivirus uitgezet (Trend Micro)

Dit zijn eigenlijk alle mogelijke oorzaken die ik kan vinden op het internet, maar ze lossen mijn probleem niet op. De gebruiker zit in een domein met besturingssysteem Windows XP (SP2, alle updates gedaan), verder is er niks vreemds aan de configuratie.

Kan iemand van jullie me misschien op het goede spoor zetten, mijn ideëen zijn namelijk helemaal op.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 12:08

Arethusa

Niet die server

Volgens mij staat er onder extra > opties > beveiliging wat je zoekt. Een vinkje aan of uit moet het doen. IIn mijn outlook 2003 heb ik een knopje "instellingen voor automatisch downloaden wijzigen". Misschien heeft 2000 dat ook?

Edit: volgens mij heb ik de nederlandse vertaling van wat hier onder beschreven staat :P

[ Voor 56% gewijzigd door Arethusa op 06-02-2007 10:41 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

In oulook, tools, options security, change automatic download settings?

Kreeg toevallig net ook die vraag.

[EDIT]
[zit altijd met engelse software te werken, maar dat moet lukken toch?]

[ Voor 27% gewijzigd door makkie ;) op 06-02-2007 10:37 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Masch
Die specifieke optie zit niet in Outlook 2002. In het tabblad beveiliging zitten alleen codeeropties (niet relevant lijkt me), beveiligingszones (deze heb ik ingesteld op 'internet') en certificaten (niet relevant). De zone 'internet' heb ik terug gezet naar default, welke volgens veel sites de oplossing. In mijn geval helaas dus niet..

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 12:08

Arethusa

Niet die server

Heb je misschien een firewall draaien die de boel tegenhoud? En heb je meer computers met outlook 2002 in het domein hangen? En misschien kun je alle instellingen eens op default/standaard zetten, wellicht helpt dat.

[ Voor 27% gewijzigd door Arethusa op 06-02-2007 11:01 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Masch
Arethusa schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:59:
Heb je misschien een firewall draaien die de boel tegenhoud? En heb je meer computers met outlook 2002 in het domein hangen? En misschien kun je alle instellingen eens op default/standaard zetten, wellicht helpt dat.
Ik heb inderdaad een firewall draaien, maar zoals je al aangeeft, ik heb meerdere gebruikers met Outlook 2002, welke geen problemen hebben hiermee. De instellingen van Outlook heb ik overal eigenlijk gelijk. Het enige verschil op dit moment is dat ik de beveiliging juist versoepeld heb bij deze gebruiker, (zoneinstelling naar internet ipv de standaard 'restricted sites'). toch is deze gebruiker de enige met dit probleem...

Ik heb het gevoel dat de gebruiker zelf iets heeft veranderd (computer is een laptop, welke ook thuis wordt gebruikt), maar ik zou niet weten waar hij dat gedaan zou moeten hebben. Zelf geeft hij aan niks veranderd te hebben.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1