Toon posts:

Welke aansluiting Home Cinema Set en Beamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Panasonic Beamer van mijn directeur gekocht.

Nu is mijn vraag hoe ik deze het beste kan aansluiten op mijn Home Cinema Set.

Home Cinema set heeft de volgende uitgangen:
  • Video
  • S-Video
Beamer heeft de volgende ingangen:
  • HDMI
  • RGB (VGA)
  • 3-RCA component
  • S-video
  • Composite
  • 12V trigger
Welke kabel kan ik het beste gebruiken voor de beste beeld-kwaliteit?

Verwijderd

Gezien je twee uitgangen hebt, en welke, kun je het best S-Video gebruiken.
De video uitgang schat ik zo, is composiet.

De reden dat je S-Video het beste kan gebruiken is omdat de kleuren apart van de beelddata wordt verzonden. Hierdoor heb je minder kans op rare vervormingen zoals die bij composiet optreden (zeker bij witte vlakken met zwarte tekst).

Verwijderd

Topicstarter
Video is een kabel zoals in de afbeelding en dan de gele.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Foutje, dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.zwolleheren6.nl/2007-02-06_104052.jpg

Verwijderd

composiet dus... meest kl*te kwaliteit voor beeld :X

Wat jij moet doen is vanuit je dvd speler een component kabel (3kleuren apart) aansluiten op je beamer en geluid digitaal naar homecinema reciever sturen. Dat is dan proper kwaliteit. Want S-video vindt ik al te brak. Zeker met zo beamer als jij hebt.

Verwijderd

Ik schat zo dat zijn Home Cinema Set een DVD speler en versterker in 1 component is.
Waarom 3 kleuren apart beter zal zijn dan S-Video zou wel mooi zijn om te horen, een mening volstaat meestal niet. Gezien bij 3 kleuren apart, de helderheid samen met de kleur gestuurd wordt (wat fataal is bij composiet), waar S-Video drie kleuren door stuurt met de helderheid op een apart kanaal.

Anyway, met zijn gegeven informatie is het dus het beste de S-Video te gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Home Cinema Set is inderdaad DVD speler en versterker voor 5.1 in één systeem.

Ik heb nog andere DVD speler (alleen DVD speler). Deze heeft Optical uitgang voor geluid en mijn home cinema set heeft optische ingang voor geluid.

Zou beeld dan rechtstreeks van (alleen) DVD speler naar Home Cinema Beamer kunnen??
Volgens mij heeft deze DVD speler component uitgang.

Is het beeld dan zichtbaar beter dan dat ik gewoon via S-video doe?

Verwijderd

Afhankelijk van welke component uitgang je hebt. Is het strikt voor de drie kleuren?
Ik moet Mauce gelijk geven als het RGB Component betreft, het is schijnbaar de beste (bron) optie voor analoog beeld.

Het zal erg veel helpen als je ons kunt vertellen, of laten zien doormiddel van foto's, wat voor component uitgang die DVD speler heeft.

Verder is optisch geluid ideaal en digitaal. Let wel of je 5.1 systeem DTS / Dobly Digital kan decoderen via deze ingang, als je optimaal gebruik wilt maken van het surround.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het werk, maar ik zal thuis kijken en foto maken, dan kunnen jullie mij hopelijk verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende produkten in huis:
Pioneer XV-S1000DV Home Cinema set (dvd speler + 5.1 versterker)
Panasonic PT-AE700E Beamer
Sony DVP-NS730P DVD Speler

De Pioneer Home Cinema Set heeft de volgende in- en uitgangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwolleheren6.nl/HomeCinema.jpg
  • In - Optical
  • Out - Video en S-Video
Panasonic Beamer heeft de volgende ingangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwolleheren6.nl/Beamer.jpg
  • HDMI
  • RGB (VGA)
  • 3-RCA component
  • S-video
  • Composite
  • 12V trigger
Sony DVD Speler heeft de volgende uitgangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwolleheren6.nl/DVD.jpg
  • Out - Optical
  • Out - Line Out
  • Out - Component
  • Out - Scart
Wat kan ik het nu het beste op elkaar aansluiten?

Het makkelijkste lijkt mij gewoon HomeCinema op Beamer met S-Video!!

Kan het qua beeld-kwaliteit veel mooier als ik het bijvoorbeeld via DVD speler doe.

PS. Sorry voor slechte kwaliteit plaatjes

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Je moet een beamer echt aansluiten via component, die groene, blauwe en rode pluggen naast elkaar. Voor het geluid zou ik de optische aansluiting gebruiken.
Voor minder zou ik het (wat beeld betreft) niet doen. Composiet of svhs voor een beamer gebruiken is zonde van je beamer.

Edit: ik neem aan dat je receiver een optische aansluiting heet, je foto is heel wazig maar ik meen daar het woordje optical te kunnen zien.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom test je gewoon niet of je het verschil ziet tussen de 2? DVD speler op component zou een stuk mooier moeten zijn, maar of jij dat effectief ziet weet je pas als je het getest hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is wat normaal gesproken mooier zou moeten zijn! Ik ga inderdaad zelf testen of ik het verschil zie.

Mijn receiver heeft inderdaad een optischel ingang, de dvd speler heeft een optische uitgang, dus die kan ik op elkaar aansluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:58:
Mijn Home Cinema Set is inderdaad DVD speler en versterker voor 5.1 in één systeem.

Ik heb nog andere DVD speler (alleen DVD speler). Deze heeft Optical uitgang voor geluid en mijn home cinema set heeft optische ingang voor geluid.

Zou beeld dan rechtstreeks van (alleen) DVD speler naar Home Cinema Beamer kunnen??
Volgens mij heeft deze DVD speler component uitgang.

Is het beeld dan zichtbaar beter dan dat ik gewoon via S-video doe?
Geluid digitaal naar receiver. En dan van je losse dvd speler met component naar de beamer. Composiet is om te huilen en s-video gaat nog wel, maar component walst er over heen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een goede component-kabel?

IXOS - XHV704 Component videokabel 1 meter

Belkin PureAV Component Video Cable 0.9m

Iemand nog suggesties?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 15:16 ]

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22

EraZor

Don't mention the war

suggestie? Naar electronica-online.nl gaan en daar de goedkoopste component kabel halen ;) Bevalt me uitstekend...

deze

[ Voor 25% gewijzigd door EraZor op 07-02-2007 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze S-video kabel gekregen van iemand:
http://www.oehlbach.de/CM...che=nl&artikelnummer=2300

Ga ik veel verschil merken als ik een "goedkopere" component kabel koop?

Verwijderd

Tis analoog, dus ik zou wel een beetje redelijke kabel nemen. Hoeft niet duur te worden hoor. Kijk gewoon op bijv allekabels.nl en neem niet de goedkoopste maar die daarboven.

Verwijderd

Topicstarter
Een van deze twee prima?

IXOS - XHV704 Component videokabel 1 meter

Belkin PureAV Component Video Cable 0.9m

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 18:47

TdV

EraZor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:41:
suggestie? Naar electronica-online.nl gaan en daar de goedkoopste component kabel halen ;) Bevalt me uitstekend...

deze
DIt is inderdaad een goede kabel; ik gebruik deze ook in de 10meter variant voor mijn projector.

Die IXOS en belkin zullen ook best goed zijn verwacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door TdV op 07-02-2007 16:49 ]

Verwijderd

EraZor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:41:

deze
Heb je ook zo'n fijne tip voor een VGA-component kabel? ;)
Pagina: 1