"witte bollen" op digitale foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Topicstarter
Onlangs 's avonds binnen en buiten enkele foto's gemaakt met een prehistorische digitale fotocamera met 1.4 megapixels van het merk Fuji. Op sommige foto's zijn kleine cirkels zichtbaar, welke witachtig van kleur zijn en een beetje lijken op bepaalde cellen zoals deze er uit zouden zien onder een microscoop; het lijkt een kern te hebben, een soort "buiten laag", et cetera. Deze witte bollen zijn niet op alle foto's zichtbaar. Tevens is de plaats op de foto waar de witte bollen zichtbaar zijn op elke foto anders, evenals de grootte en de hoeveelheid. Wat ik heel graag wil weten is wat dit veroorzaakt? Wat is dit precies? Daarnaast, is dit eventueel te reproduceren? Helaas ben ik op dit moment niet in staat om een voorbeeld foto te uploaden.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:59

BCC

Reflectie van de flits op stof in de lucht.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:32

ThunderNet

Flits!

Dat zijn orbs, zijn paranormale verschijningen!

:) Zijn meestal reflecties van licht op kleine deeltjes (zoals flitsen tegen sneeuw) of viezigheden in de lens, etc.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Spoken, lijkt me duidelijk :+

Nee, serieus: dat wordt veroorzaakt door regendruppels en condens dat door het licht van de flitser wordt weerkaatst. Er bestaat ook een naam voor dat fenomeen, maar dat is me even ontschoten.

//Edit: spuit 11 :p

[ Voor 4% gewijzigd door Leedbek op 06-02-2007 10:27 ]

Klaar voor de steroorlogen?

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42

Spotmatic

Ken sent me

Klopt, deze vlekken worden ook wel 'Orbs' genoemd. Leuk als je een believer bent, maar het is en blijft reflectie van de flits op waterdruppeltjes of stof. Je hebt hier met name last van bij compacte digitale camera's omdat de flitser bij dit soort camera's dichter bij de lens zit. dSLR's hebben hier minder gauw last van.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

is dat net zoiets als het "aura" van de maan.
dat gebroken licht cirkeltje in de sluierbewolking.

http://www.adf-hq.nl

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
oh ja die 'orbs'... echt geweldig altijd die believers :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 07:55
Deed dat nepmedium Robbert van den Broeke van life & cooking (je weet wel: genverbrander)ook niet steeds een truckje met die lichtbolletjes (orbs) door gewoon lucht te blazen voor de lens of iets in die trent ?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Dus het zijn "light orbs" en als je google kent, dan kan je ook uitvinden hoe dat werkt, of je gebruikt de search in dit forum :)

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.