Toon posts:

Game & multimedia PC +/- €2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijd zoeken, lezen en vergelijken heb ik grotendeels een systeem samengesteld. Ik heb maar weinig verstand van computers dus daarom vraag ik jullie om wat advies en kritiek op mijn keuze.

Budget: +/- 2000 euro

Ik wil de pc vooral gebruiken om te gamen, maar ook surfen, office en fotobewerking gaat er op plaatsvinden. Games als Oblivion wil ik soepel kunnen draaien op wat hogere resoluties in combinatie met een 20” scherm moet dat wel voor wat eyecandy zorgen :9~ Ik ga m overigens niet zelf in elkaar zetten, dat laat ik doen door een computerzaak bij mij om de hoek, waar ik het hele spul dan ook bestel. Het is ook een bedrijfspc en moet betrouwbaar zijn dus vandaar.

Antec Nine Hundred
- vind ik persoonlijk wel mooi en is denk ik groot genoeg

Antec NeoHE, 500 Watt
- met mogelijke uitbreiding in de toekomst naar 2 grafische kaarten en/of quad core processor is 500 Watt wel nodig of niet?

Intel Core 2 Duo E6600 Conroe FSB1066 (2400Mhz)
- lijkt me voldoende voor dit systeem?

Arctic Freezer 7 Pro
- wordt op GoT vaak genoemd als goede keuze

Asus P5N32-E SLI Plus
- ondersteuning toekomstige processoren 1333 Mhz en Quad Core
- mogelijkheid voor 2 SLI kaarten toekomst of evt. Physics kaart

ASUS PCIe 640M EN8800GTS
- om huidige en toekomstige DirectX 10 games te kunnen spelen
- mogelijkheid bestaat om er later evt een tweede bij te plaatsen

2 x Corsair 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 Value
- Voor het RAM had ik 2 x 1GB in gedachten, dat leek me voldoende voor dit systeem, wss ga ik niet veel doen met overclocking gezien ik er geen verstand van heb dus ‘snel’ geheugen is geen vereiste. Van merken en snelheden heb ik geen benul, is value geheugen van mindere qualiteit of kan ik die gerust nemen?

1 x Seagate Barracuda 320GB 7200RPM 16MB cache
- ik heb geen gigantische hoeveelheden muziek of films die ik heen en weer wil gooien dus in principe lijkt 1 schijf me genoeg. Is een RAID configuratie met 2 schijven echter aan te raden voor games?

Microsoft Windows Vista Home Premium

16x DVD+/-RW & 16 x DVD-Rom station (geen voorkeur zolang het maar bij de kast past)

20” scherm (nog geen merk gekozen maar ik wil graag met wat hogere resoluties gamen/films kijken/werken)

Ik heb deze onderdelen gekozen met het oog op uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst, met name het moederbord leek me daarvoor geschikt met ondersteuning voor quad core processors, 1333 Mhz technologie en meerdere Pci 16x slots. In de toekomst zou ik er een extra 8800GTS bij kunnen prikken of evt. Een physics kaart. Verder vind ik de quad core processors nu nog absurd duur dus daar waag ik me nog niet aan. Ik moet wel zeggen dat er van Asus alleen al ontzettend veel bijna gelijke (voor mij als onwetende) bordjes zijn, dus mss dat er betere opties zijn.

Verder heb ik er nog geen geluidskaart bijgezet want ik weet niet of dit aan te raden is? Er zit SupremeFX audio op het moederbord, is dat voldoende voor gamen en muziek? Een card-reader vind ik niet echt nodig, heb er al 1 op mijn laptop. Ik gebruik eigenlijk alleen usb-sticks dus is een floppydrive het nog waard om erin te zetten?

Kortom, heeft iemand betere suggesties, zitten er compatibiliteitsproblemen in deze opstelling die ik niet gezien heb, ben ik dingen vergeten (behalve muis en toetsenbord) of wat dan ook, ik stel het heel erg op prijs ;)

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Over de geluidschip gesproken; de één vindt het goed genoeg maar de ander niet. Op mijn P5B zit een HD Codec chip waarover ik zeker tevreden ben. Deze staat trouwens aangesloten op een 7.1 set. Ga ik echter gamen met mijn 5.1 headset in mijn Soundblaster 2 ZS dan merk ik toch wel verschil. Als je toch wel veel gaat gamen kan je altijd overwegen een van de goedkopere geluidskaarten te kopen zoals de X-Fi Extreme Audio of Gamer.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zou een GTX nemen, is toch wat sneller dan de GTS en aangezien je nu al behoorlijk binnen je budget lijkt te zitten.

[ Voor 183% gewijzigd door MensionXL op 06-02-2007 11:16 ]

Goedkoop bellen via VoIP