[Exch2003] mail doorsturen naar extern mail adres

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Ik wil het graag het volgende; De mail van dit bedrijf door kunnen sturen naar een extern email adres bijv. gmail.com.

Windows 2003
Exchange 2003

Intern gaat wel als ik via de OWA een regel aanmaak. Maar zodra ik daar bijv bekertje@gmail.com invul, wordt er geen mail door gestuurt.

Heb zitten kijken op GOT, heb wel 1 of 2 dingen gevonden, maar geen antwoord. Nu gingen die topics ook over 5.5. Dus misschien dat 2003 wel die mogelijkheid heeft. Maar hoe doe ik dat?

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26
je kunt in outlook gebruik maken van de wizard afwezigheid. En je moet op de server zelf aanzetten dat dit gebruikt mag worden.

Wanneer je het in outlook instelt, en het staat op de server nog niet ingesteld, verschijnt er geen foutmelding en niks. Dan verdwijnen je email berichten zonder melding.

Verwijderd

Dan moet je in de active directory een extern contact object aanmaken. Deze geef je het betreffende externe mail adres mee. In het user object van de gebruiker van wie je de mail witl door sturen, kun je dan een forward aanvinken richting dit externe contact object.

How to configure a mailbox to forward mail to a mail-enabled contact

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28

Het werkt :)