Toon posts:

MS Mouse doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MS Optical muisje en deze doet vreemd. Als ik hem snel beweeg dan gaat ie gekke bewegingen maken. Het heeft iets met de driver te maken. Maar ik kan niet vinden wat het nou is.

Iemand enig id of kent iemand het probleem?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:00

_nethack

We're all MAD here

Bij hele snelle bewegingen kan ie het oppervlak niet meer volgen, zeker als het oppervlak een beetje spiegelt. Ligt waarschijnlijk dus aan de muis en niet aan de driver. Probeer eens een ander oppervlak (muismat ofzo)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 21:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

ms.... ;)

Specs

Verwijderd

Zelfs op een muismat kan ie nog rare dingen doen. Ik heb zowel optische muizen van MS als van LogiTech en ze hebben allemaal hetzelfde euvel. Het verspringen van de mousepointer als je ERG snel beweegt, ligt aan de optische technologie. De processor IN de muis rekent aan de hand van de veranderingen onder de CCD camera de nieuwe relatieve positie uit. Als je de muis sneller over het oppervlak beweegt dan dat de processor kan rekenen (of de CCD foto's kan maken) dan klopt de berekening niet meer en krijg je een kleine "sprong" van je muis.
Onder normale omstandigheden komt dit eigenlijk nooit voor (tenzij je op een spiegelend oppervlakte werkt :P)

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Er is echter een probleem. Ik heb er pas last sinds ik de nieuwe MS driver (v3.2) voor de muis heb geinstalled. En ik krijg het niet meer terug in de oude situatie. Alleen door het reinstallen van Windoos. :'(

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 14:12 schreef Huigie het volgende:
ms.... ;)
heh

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 14:40 schreef BaseSite het volgende:
Er is echter een probleem. Ik heb er pas last sinds ik de nieuwe MS driver (v3.2) voor de muis heb geinstalled. En ik krijg het niet meer terug in de oude situatie. Alleen door het reinstallen van Windoos. :'(
ah welnee joh, gewwon naar start>settings>control panel>sytem> daar je muis gewoon deleten dan doet je muis het niet meer;) dan ff restarten: Alt+F4 en dan gaat ie nieuwe hardware vinden en dan moet je er voor zorgen dat je voor have disk kiest en moet je je oude drivers op floppy hebben

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 04 februari 2001 14:46 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

heh
Dat zijn van die meepraters, je weet wel iemand kraakte MS af en toen ging iedereeen het doen, en nu is het zelf zo erg dat bijna niemand MS spullen koopt alleen maar omdat ze denk dat onstabilititet ook zit in hun (microsoft) muizen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 21:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nee kanarie, ms staat voor Multiple Sclerose, een ziekte die kan lijden tot spasticiteit wat ik dus betrok op "Als ik hem snel beweeg dan gaat ie gekke bewegingen maken."

Snappie? |:(

Specs

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 15:57 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Dat zijn van die meepraters, je weet wel iemand kraakte MS af en toen ging iedereeen het doen, en nu is het zelf zo erg dat bijna niemand MS spullen koopt alleen maar omdat ze denk dat onstabilititet ook zit in hun (microsoft) muizen.
meeprater? leg uit...
Ik heb toch suprt gegeven, mag ik ook eens iets grappig vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 14:50 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

ah welnee joh, gewwon naar start>settings>control panel>sytem> daar je muis gewoon deleten dan doet je muis het niet meer;) dan ff restarten: Alt+F4 en dan gaat ie nieuwe hardware vinden en dan moet je er voor zorgen dat je voor have disk kiest en moet je je oude drivers op floppy hebben
Leuk id, maar dat wekt niet..... :'(
Pagina: 1