IRQ wijzigen wil niet maar moet wel :(

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hai,

Mijn tnt2u moet en zal irq 11 krijgen. Ook zou hij deze alleen moeten hebben ivm event. conflicten. Mijn 2e netwerkkaart moet ook zo nodig op 11 en aangezien ze beide pci kaarten zijn kan ik bv niet een isa op een ander irq dwingen. Dit leidt tot `freezes` van mijn comp ( server )van 2 sec wannee deze 2e ( Winbond )netwekkaart aangeroepen wordt door mijn buurman. Heel erg vervelnd en ik kom er niet echt uit. Wie o wie kan me helpen ?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

probeer om een kaart in een ander pci slot te gooien

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

FF in je bios p&p os uitzetten of gewoon in je bios irq vast zetten

Greetz Jur.

• Agent-X
  • Niet online
Ga ik dan toch maar eens mee rommelen ja. Jammer dat mn bios niet het irq toewijzen ondersteund. ( k7m )Andere sugesties blijven erg welkom natuurlijk. Alvast bedankt Slasher ;)

• Agent-X
  • Niet online
Jur: irq vastzeten ? Hoe bedoel je ? :)
En wat voor verschil maakt het pp os eigenlijk..ik heb inderdaad gemerkt dat ie dan wel eens andere irq toewijst. Is er een manier om de hardware te omzijlen zodat ik wel in win een ander irq kan toewijzen..Alweer bedank alvast enzo...

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Het akelige is (vooral bij W2K) dat windows alle irq's zelf instelt als p&p os (=plug &play operating system) aan staat deze kan je dan dus ook niet veranderen in Windows onder apparaat beheer(met oude isa kaarten wel maar die zijn ook niet P&P,en moet je vaak jumpers op de kaart zelf instellen).

Wanneer je dus p&p uitzet kan je vaak wel de irq's veranderen,in veel biosjes waaronder de mijne :) kan je ook een vast irq opgeven dat neemt windows dan over.

Greetz Jur

• Agent-X
  • Niet online
Ahh..stom..had ik ook kunnen bedenken :)
Ik ben bacg dat die toewijs optie niet in mijn K7M ( Asus ) bios te vinden is :(
Ik zit nu op mn werk maar ik zal straks eens kijken of ik wat verder kom. Ik draai Me trouwens../offtopic waar blijft dx8 ? /offofftopic

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
kheb afgelopen dagen lopen klooien met me irq's omdat het ook allemaal een beetje teveel op dezelfde irq wou.

kzou zeggen probeer eerst eens kaartje in andere pci sloten te steken.
grote kans dat ze dan wel allebei een verschillend irq nemen.

succes
Lukas

Verwijderd

Ik heb zelf ook van die elende meegemaakt :( en ik heb van ellende maar m'n com 1 en usb uitgeschakeld (gebruik ze toch niet :))daardoor wisselde m'n irq's en nu loopt het als een zonnetje........misschien heb je hier iets aan ......

Mzzl,

:)

• Agent-X
  • Niet online
Dank alle ;)
Veel gekloot met sloten en het uitschakelen van ppos heeft het opgelost..nu wel weer een ics failure maar dat komt wel een andere keer hehe
nogmaals bedankt voor de hulp
Pagina: 1