Toon posts:

Memtest errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas geleden heb ik extra geheugen gekocht voor mijn pc. Ik heb nu 1024Mb ipv 512 dus da's wel lekker. Gisteren was ik lekker aan het gamen en na enige tijd kreeg ik spontaan een vastloper. Ik dacht shit happens, even een reset. Maar het bleef helaas niet bij 1x, het gebeurt bijna elke keer. Ik heb al verschillende games geprobeerd, maar het gebeurd altijd als het net klaar is met laden. De temps zijn wel okey, chipset 40 proc was 48 stressed dus dat is wel goed voor een AMD Athlon xp. Video geheugen is GPU 52 en mem 37 dus dat kan het ook niet zijn. Ik heb niks overgeklokt. Toen heb ik maar memtest gedraaid met 1 reepje maar tot nu toe geen errors na 12uur. Wat me wel is opgevallen, is dat als je in memtest naar config gaat, dan (3) memory sizing (2) bios all als ik dat kies krijg ik iets van 16000 errors binnen 20 sec. is dit normaal??? Ik ga wel zo mijn andere reep testen op errors.

reep1 512mb corsair (geen errors)
reep2 512mb Vdata (nog testen)
mobo Asus A7V8X-X
Proc AMD Athlon xp (barton) 2600

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is of dat dimmetje stuk, of het werkt niet met je mobo. Gezien je een Asus bordje hebt is de kans groot dat het niet compatible is (die dingen zijn soms ranzig als het aankomt op geheugen).
Dus kijk of het op de QVL staat. Staat het erop dan kun je er zeker van zijn dat de dimm stuk is, anders dan kan het zijn dat het incompatible is. In ieder geval zul je de dimm moeten vervangen.

Let overigens ook even op de notatie, MB is iets totaal anders als Mb en mb bestaat niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met beide repen afzonderlijk te testen en dan beide samen.

Zie trouwens de PMG FAQ - het kan zeker zijn dat twee DIMMs elk afzonderlijk goed werken maar niet samen kunnen/willen werken, bovendien belasten twee DIMMs de geheugenbus zwaarder waardoor timings die voor een enkele DIMM werken te strak zijn voor twee DIMMs.

Post dus resultaten van alle memtests (snap eigenlijk niet dat je een topic opent voor je dat gedaan hebt...) en geef even duidelijk aan hoe de timings in BIOS staan

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ik heb PRECIES hetzelfde gehad, kijk even aan welke van de 2 het ligt (of misschien wel alle 2). En stuur ze dan terug zijn gewoon kapot, je krijgt gewoon nieuwe :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:08:
ik heb PRECIES hetzelfde gehad, kijk even aan welke van de 2 het ligt (of misschien wel alle 2). En stuur ze dan terug zijn gewoon kapot, je krijgt gewoon nieuwe :D
Lees aub even de draad (en de FAQ) voordat je zo stellig blaat :o

Het is perfect mogelijk dat beide DIMMs prima in orde zijn maar dat ze gewoon niet samen kunnen werken - of in ieder geval niet op de settings die met een enkele DIMM wel werken :Z

Oslik blyat! Oslik!