Toon posts:

Arctic-Cooling fan AF8025 op Asus P5B-E - Geen info?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een Arctic-Cooling fan AF8025 op mijn Asus P5B-E geplaats, maar ik kan de rpm niet aflezen in de BIOS en niet in de AsusProbe tool.

Ik heb twee AC fans achterin zitten aangesloten op de CHA_FAN 1 en de PWR_FAN en een fan voorin aangesloten op de CHA_FAN 2.

Achterin zit een AC L8 fan en de AF8025. Die L8 werkt gewoon goed, kan ik aflezen en dergelijke, maar die AF8025 niet. Ook die voorin niet. Dus beide op de CHA_FAN # en op de PWR_FAN. Heb ook de aansluiting met de L8 gewisselt, maar die doet het overal...

Heeft iemand meer info hierover?

Bedankt.

Bob

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet helemaal duidelijk.

Op mijn mobo zitten dus o.a. drie aansluitingen voor fans, twee case fan aansluitingen, CHA_FAN1 en CHA_FAN2 een een power fan aansluiting PWR_FAN.

Nu heb ik dus drie fans; 1x een Arctic-Cooling L8 fan en 2x een Arctic-Cooling AF8025 fan.
De L8 en 1 AF8025 zitten achter in de kast, onder elkaar. De andere AF8025 zit voorin, onder.

Die L8 zit op CHA_FAN1.
De AF8025 achter zit op PWR_FAN.
De AF8025 voorin zit op CHA_FAN2.

Nu kan ik de L8 gewoon uitlezen, maar de twee AF8025 niet. Ook als ik speel met de aansluitingen, dus de L8 op CHA_FAN2 bijvoorbeeld, dan doet ie het gewoon. De AF8025 geven gewoon geen info terug.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Bob

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Gaan er wel 3 draadjes naar de connector vanaf de fan? Als ik deze foto mag geloven is dat niet het geval. Dan zou je een draadje voor de rpm-meting missen namelijk. Die zit op de L8 wel. :)

edit:
Na 2 minuten zoeken: Het blijkt niet te kunnen. Zie bijvoorbeeld de reviews op deze site

[ Voor 45% gewijzigd door _the_crow_ op 06-02-2007 20:17 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Misschien maken de fans zo weinig rpm dat je ze niet kan uitlezen. Dat heb ik ook met een aantal fans, dan geeft ie gewoon 0 rpm terwijl de fan echt draait. Soms als het toerental te laag is kunnen er ook waardes komen zoals 55000 rpm ofzo.

edit:

na het bekijken van de foto zie ik inderdaad maar 2 draden, geen 3e draad voor de rpm meting.

[ Voor 18% gewijzigd door icecoolsniper op 07-02-2007 11:13 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
_the_crow_ schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:15:
Gaan er wel 3 draadjes naar de connector vanaf de fan? Als ik deze foto mag geloven is dat niet het geval. Dan zou je een draadje voor de rpm-meting missen namelijk. Die zit op de L8 wel. :)

edit:
Na 2 minuten zoeken: Het blijkt niet te kunnen. Zie bijvoorbeeld de reviews op deze site
En ik kan dat bevestigen. Ik heb zelf zo'n ventilator en hoewel er drie pinnetjes aan de stekker zitten, lopen er maar twee draden naar de fan. Er zit dus geen rpm meting op.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Ik reageer wat laat, had ook verwacht eigenlijk dat ik een notifiation e-mail zou krijgen.

Bedankt voor de replies.

Bob
Pagina: 1