Toon posts:

GEEN Dell factuur - Garantie via Service TAG ??

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een notebook van dell kopen en deze word op maat gemaakt naar mijn smaak.

Nu gaat dat via het bedrijf en krijg ik dus geen factuur, en het afleveradres is niet
op mijn adres. Klopt het dat ik dan garantie heb via het Service Tag nummer ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:07:
Ik kan een notebook van dell kopen en deze word op maat gemaakt naar mijn smaak.

Nu gaat dat via het bedrijf en krijg ik dus geen factuur, en het afleveradres is niet
op mijn adres. Klopt het dat ik dan garantie heb via het Service Tag nummer ??
is een kopie van de factuur niet voldoende? met dell heb ik geen ervaring, maar als hier iets kapot ik maak ik ook een kopie van de factuur, het origineel blijft netjes in de administratie...

Verwijderd

Is het niet zo dat je geen garantie hebt als je bedrijf de laptop koopt bij Dell?
Volgens mij geldt garantie alleen als het gaat om business to consumer, dit is business to business.

Ik zou dit nog even goed na gaan als ik jou was, desnoods een anoniem mailtje naar Dell?

Succes!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:04
Volgens heb je geen probleem. Bij een garantie claim geef je gewoon de SN / TAG nummers op. Aan de hand daarvan wordt de garantie bepaald. Je bezoek adres is hierna gewoon anders.

Volgens mij geen probleem.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
Pas nog gehad ...Alleen service tag gegeven. Daar hebben ze genoeg aan.

Ik heb ook een leuke computer..

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:10:
Is het niet zo dat je geen garantie hebt als je bedrijf de laptop koopt bij Dell?
Volgens mij geldt garantie alleen als het gaat om business to consumer, dit is business to business.

Ik zou dit nog even goed na gaan als ik jou was, desnoods een anoniem mailtje naar Dell?

Succes!
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Dus als een bedrijf een PC koopt bij Dell, hebben ze geen garantie? Denk je echt dat Dell dan nog zou bestaan ;)

Als je belt met dell is je service tag al voldoende, op die basis wordt bij mijn gesprekken altijd met Dell bepaald of er nog garantie op de machine zit.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Helaas werkt het niet helemaal zo. Ik heb tweedehands een Dell laptop overgenomen voor een leuke prijs. Vervolgens heb ik Dell gebeld om te checken of ie gejat was of niet. Zo stond hij niet geregistreerd, maar om aanspraak te kunnen maken op de garantie moet ik een bevestiging hebben van de eerste eigenaar, op wiens naam de laptop staat.
De jongen waarvan ik deze laptop had gekocht was 2e eigenaar en had geen info over de 1ste eigenaar.

Van Dell moest ik, om aanspraak te kunnen maken op service en garantie, langs de politie gaan en een schriftelijke bevestiging krijgen dat de laptop niet gestolen was. Ik ben bij de politie langs geweest maar die weigeren zoiets af te geven, in principe weigeren ze het uberhaupt na te lopen!

Ontopic:
Als ik je goed begrijp kun je de laptop via de zaak kopen maar is het geen zakelijke laptop? Volgens mij geldt dan het zelfde al bij mij, als jij weet wie de eerste eigenaar is kun je de laptop op jou naam laten schrijven met behulp van een standaard formulier van Dell. Dan staat dat ding geregistreerd als jou laptop met alle garantie die erbij hoort.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Voor garantie voor Inspiron laptops kom je bij een externe helpdesk (waar ik een jaartje heb gewerkt). De consumenten pc's zijn dus ge-outsourced. Je kan lullen tot je een ons weegt maar je krijgt pas garantie als je de naam en het aflever adres goed hebt opgenoemd. Eerder krijg je officieel niet eens ondersteuning.

Je kan via de Dell website (of telefonisch bij customer care) een Transfer of Ownership doen (je kan in de search bij dell het juiste document vinden (customers outside of US moet je hebben). Dan moet je alsnog het originele afleveradres en een heleboel andere zooi invullen en vervolgens de info van de nieuwe eigenaar.

Latitude laptops worden door Dell zelf behandeld, het zou kunnen dat voor bedrijven iets andere regels gelden, echter, als je niet origineel naam en afleveradres noemt zullen ze daar een probleem van maken. Ze krijgen ook in 1 oogopslag te zien of je systeem als gestolen is opgegeven en dan kan je ondersteuning helemaal vergeten.

Bestellen bij een externe zaak lijkt mij gekkenwerk trouwens, hoe dan ook wil die externe partij er geld aan verdienen en ze bouwen hem echt niet zelf, de korting die ze jou bieden kan Dell je ook bieden. Bij Dell kan je hem ook naar wens inrichten en als je even belt kan je meestal wel wat korting fixen. Dat externe bedrijf haalt hem waarschijnlijk niet eens uit de doos, hij wordt namelijk door Dell al in elkaar gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 06-02-2007 17:17 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Lijkt me helder zo, maar het was misschien ook even handig geweest om zelf even contact op te nemen met Dell om dit uit te vinden :z

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.