USB HD wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik heb gisteren als verlaat verjaardagskado voor mezelf een 80GB USB HDD gekocht, een QPS Profil 25-OTG:

Afbeeldingslocatie: http://www.qpsmultimedia.com/images/QPSProfil_2510x10.jpg

Het doosje wordt wel herkend, maar de schijf erin niet... Volgens de instructies moet ik de schijf eerst een naam geven in de Computer Management, en hem vervolgens formateren. Maar in Computer Management kan ik niets doen. Hij geeft de schijf aan als "unreadable". En als ik hem probeer te formatteren zegt hij dat er geen schijf in zit.

Issie stuk? Doe ik iets fout?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/91c900b08c75fc3f296fd09499f5014b/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a01c24b1b050b4555cd4c4cd240eb09e/full.jpg

[edit]
Ik heb het uiteraard op meerdere PC's geprobeerd (twee IBMs en twee zelfbouw, waarvan 3 met XP Pro en 1 met XP Home) en aan meerdere USB-poorten, maar overal het zelfde probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 06-02-2007 08:18 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:26

jep

Je doet niets fout. Ik denk dat 'ie toch stuk is. :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Mjah, dus ik ga tussen de middag bij de toko langs.

"Sorry, de tech is er niet. Die gaat er vanmiddag naar kijken en dan bellen we u op."

Nouja, goed dan maar.

Word ik net gebeld. "Meneer, die schijf is inderdaad stuk. U kunt een nieuwe komen ophalen."

Bedankt voor het nieuws :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Vanmiddag dus de vervangende schijf opgehaald en die doet het goed. Nu blijkt hij alleen ruzie te maken met mijn Lexmar P6250 all-in-one printer... Als ik beide tegelijk aan de USB heb hangen doet de hdd het niet meer. Waarschijnlijk een voedingsprobleem want als ik de hdd aan zijn externe voeding hang doet hij het wel. Vreemd, want die printer heeft toch ook zijn eigen externe voeding, dus die zou in principe niets van de USB moeten trekken, toch?

[ Voor 65% gewijzigd door Mx. Alba op 07-02-2007 19:26 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mx. Alba schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:20:
Vanmiddag dus de vervangende schijf opgehaald en die doet het goed. Nu blijkt alleen helaas mijn PC thuis onvoldoende power op de USB-poorten te hebben om alles tegelijk draaiende te hebben (HDD + all-in-one printer (ondanks eigen voeding) + webcam). Nouja, dan maar de externe voeding erbij, of de webcam lostrekken.
Je hebt USB-hubjes waar een externe voeding bij zit. Laatst bij kijkshop voor 15 euro ofzo?

Goedkoop bellen via VoIP

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
MensionXL schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:25:
Je hebt USB-hubjes waar een externe voeding bij zit. Laatst bij kijkshop voor 15 euro ofzo?
Zal je Moeder de Vrouw moeten horen! "Alwéééér wat voor de computer???" :D Met zijn voedinkje doet hij het ook goed en daar kan ik voorlopig wel mee leven.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mx. Alba schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:28:
[...]

Zal je Moeder de Vrouw moeten horen! "Alwéééér wat voor de computer???" :D Met zijn voedinkje doet hij het ook goed en daar kan ik voorlopig wel mee leven.
Lijkt me eerder dat jij zo dom bent om het haar te vertellen :+ Kan je het niet gewoon mee smokkelen ofzo? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 08-02-2007 21:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Jij hebt kennelijk geen vriendin, Mension...

Dat daargelaten blijkt het toch geen voedingsprobleem te zijn. De HDD wordt niet herkend als de printer aangesloten is. Trek ik de printer eruit, dan doet hij het wel.

:?

Pagina: 1