Mijn jongere broer heeft voor kerst een 320 gig WD externe HDD gekregen zo'n USB 2.0 geval.
Dit wou hij graag hebben omdat z'n laptop hardeschijf vol aan het raken was.
Echter meneer had niet in de gaten dat die laptop alleen maar usb 1.1 plugs bezit.
Gevolg hij kan die HDD niet gebruiken.
Vervolgens heb ik een PCMCIA kaart gekocht met 4 USB poorten ..
Helaas helaas kom ik erachter dat de Intel 845 chipset protesteert aangaande de chipset op die PCMCIA kaart kortom nog geen USB 2.0. voor die arme knul..
Nou is ie van de week naar een pc boer geweest die hetzelfde vermoedde en hem gevraagd heeft om langs te komen met die laptop zodat de beste man verschillende merken PCMCIA USB 2.0 kaarten kan uitproberen omdat hij meent dat het van de chipset afhangt of de intel chipset al dan niet de kaart laat functioneren..
En nu komt het ...
Tevens melde de beste man dat hij anders nog wel een "kastje" had rondslingeren waarmee je USB 2.0 kon omzetten in Firewire ..
Met andere woorden zo legde mijn broer(tje) het uit ..
Je koppelt de HDD met usb 2.0 aan het kastje en vervolgens koppel je het kastje middels een Firewire stekker aan de laptop ..
Iemand hier bekend mee ??
Of word het toch PCMCIA kaarten testen ??
Hartelijk dank voor de moeite van het eventuele reageren ..
Dit wou hij graag hebben omdat z'n laptop hardeschijf vol aan het raken was.
Echter meneer had niet in de gaten dat die laptop alleen maar usb 1.1 plugs bezit.
Gevolg hij kan die HDD niet gebruiken.
Vervolgens heb ik een PCMCIA kaart gekocht met 4 USB poorten ..
Helaas helaas kom ik erachter dat de Intel 845 chipset protesteert aangaande de chipset op die PCMCIA kaart kortom nog geen USB 2.0. voor die arme knul..
Nou is ie van de week naar een pc boer geweest die hetzelfde vermoedde en hem gevraagd heeft om langs te komen met die laptop zodat de beste man verschillende merken PCMCIA USB 2.0 kaarten kan uitproberen omdat hij meent dat het van de chipset afhangt of de intel chipset al dan niet de kaart laat functioneren..
En nu komt het ...
Tevens melde de beste man dat hij anders nog wel een "kastje" had rondslingeren waarmee je USB 2.0 kon omzetten in Firewire ..
Met andere woorden zo legde mijn broer(tje) het uit ..
Je koppelt de HDD met usb 2.0 aan het kastje en vervolgens koppel je het kastje middels een Firewire stekker aan de laptop ..
Iemand hier bekend mee ??
Of word het toch PCMCIA kaarten testen ??
Hartelijk dank voor de moeite van het eventuele reageren ..