[Vista] krijgt met Samsung 225BW geen 1680x1050 resolutie *

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sinraed
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2022
Dames en heren... mijn allereerste topic op GoT! Ik heb het halve internet afgespeurd, en ik kwam alleen maar halve topics tegen met hetzelfde probleem zonder oplossingen.

Ik heb het volgende systeem:

Intel Core2Duo E6600
Asus P5B VM (Intel 965 intergrated graphic accelerator)
2GB PC5300 667Mhz

Samsung 225BW (Sub-D)

Ik draai inmiddels Vista, en heb dit zonder problemen gedaan. Hij pakte gewoon netjes de resoluties die de monitor aan kon, en dus ook de native resolutie (1680x1050).

Het was op een iet wat druilerige dag, de raam tikte tegen de ramen en ik zette mijn computer aan. Ineens een vage resolutie, 1600x1200! Dus ik dacht, laat ik de resolutie terug zetten naar 1680x1050, maar dit lukte niet. Wel een hele bak van reso's van 800x600 tot exotische reso's ergens in de 2000.

Inter drivers opnieuw geinstalleerd, Monitor-drivers erop gezet... 20 maal de computer herstart, maar niks hielp. Uit frustratie de computer uitgezet en maar eens een biertje gaan drinken om af te koelen.

Een half uur later de computer opnieuw aangezet, en ineens kon hij wel 1680x1050 aan!

Tot gisteravond... zelfde probleem! Weer wilde kon ik de 1680x1050 resolutie niet vinden!

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- Nieuwste drives van asus.com en intel.com gehaald
- Samsung drivers geïnstalleerd
- Ultramon geprobeerd
- Powerstrip geprobeerd
- De kat van de buren een trap te geven (niet gelukt...)
- Tig maal weer de drivers herinstalleren

Ik zit nu met mijn handen in het haar, en mijn kapsel wordt er niet beter van!

Wie o wie heeft de oplossing!!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT!

Ontopic kan ik je niet helpen want heb nog geen Vista. Meer dan prima topicstart voor een nieuwe user :* Wel pas ik de topictitel nog een beetje aan, omdat alleen 'Samsung 225BW' wat weinig zegt :)

Succes met je haar en doe voorzichtig met de kat :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mark.waarden
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 21:20
Ik denkt het haast niet dat het volgende jou probleem is, maar ik had een hoop ellende omdat windows vista de dualscreen automatisch detecteerd.
Met het gevolg dat ik niet in de hoogste resolutie kon draaien.
Dit is misschien een idee voor je, zo niet dan wens ik je nog succes met je probleem.

• Sinraed
Thnx F_J_K!

En mark, denk niet dat het het probleem is, aangezien hij wel alle resoluties pakt. Vista zegt dat mijn mijn monitor zelfs 2480x1536 aan moet kunnen. Dit is uiteraard belachelijk :P

Is er geen mogelijkheid om gewoon die resoluties zelf aan te passen, ergens in een regfile? :D

[ Voor 36% gewijzigd door Sinraed op 05-02-2007 23:30 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Regfile zou ik niet doen. Maar als Vista nog steeds de "Monitor driver" als .inf file aanbiedt, zou je die met kladblok aan kunnen passen om de gewenste resolutie er bij te zetten. Ook kan je verschillende andere (TFT) monitoren selecteren in de lijst om te zien of die het wel doen.

Maar goed, ik ga nog even af op gokken en zien of Google me niet tegenspreekt. Garantie tot de deur webserver.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Nou ja asl VISTA dat zegt, is het natuurlijk wel fijn dat je hoge rsoluties kan maken.
Vreemd probleem,

Ik had 2 weken terug ook probleem met een 22 inch wide screen ( MAG )
Die vond de ATI drivers niet leuk. Dus na uitschakelen van je Monitor, ging die niet weer terug aan.
Dus moest je rebooten.

Dit is dus waarschijnlijk een driver probleem dat te maken heeft met je VISTA intel vga chip en de SAMSUNG 225BW.

Ik hoop dat ik met VISTA ( die ik vandaag ga bestellen ) en de Samsung 226 geen problemen onder vind.
Ik houdt jullie op de hoogte

• Sinraed
F_J_K schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 08:56:
Regfile zou ik niet doen. Maar als Vista nog steeds de "Monitor driver" als .inf file aanbiedt, zou je die met kladblok aan kunnen passen om de gewenste resolutie er bij te zetten. Ook kan je verschillende andere (TFT) monitoren selecteren in de lijst om te zien of die het wel doen.

Maar goed, ik ga nog even af op gokken en zien of Google me niet tegenspreekt. Garantie tot de deur webserver.
Met Powerstrip kun je dus een custom monitor driver bakken, maar ook deze pakte hij niet. Ik kan eens proberen of hij de driver van de 226BW wel pakt... het is verder dezelfde monitor, alleen heeft de 226 een lagere reactie snelheid, en is de contrastverhouding beter :)

Het stomme is, ik weet niet waar de oorzaak ligt, of het nu de monitor driver is, of de videokaart. Beter is om gewoon direct een goeie videokaart erin te stoppen, maar ik wacht liever tot maart op de 8600 serie... ivm DX10.

Zowizo ga ik maar eens contact met Intel opnemen hierover, kijken of die mij nog kunnen helpen!

Mocht iemand nog tips hebben, ik wacht met smart :P

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Als je een ATI kaart hebt kan je de monitor setting overriden in de catalyst control center.
Zo heb ik uiteindelijk mijn 2407fpw op 1920x1200 gekregen. Vista las de gegevens van de monitor verkeerd uit.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Sinraed
Nee, geen Ati kaart... onboard Intel :P

Drivers voor 226BW geprobeerd.. zonder succes :(

• Sinraed
MENSEN!!!!

Het is me gelukt!!!!

Ik heb de nieuwste chipset drivers van intel erop gegooid... en hij doet het!!!! (nu nog kijken voor hoelang:P)

Iig bedankt voor jullie hulp! :)

Mocht iemand nog vragen hebben, dan hoor ik die graag!

• Sinraed
Okay.. hij flipt al weeer!!!

1 reboot, zonder iets te doen... en hij zet alles 'netjes' weer terug :x

Wat een sjappies, zit ik weer met deze reso's !

• Sinraed
En Vista er opnieuw opzetten werkt dus ook niet ;)

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP :)
Pagina: 1