Toon posts:

Hulp in het vinden van DSL provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb thuis op mijn CPU een game draaien. Hiervoor moet je dus een DSL verbinding
hebben met een hoog aantal MB upload.

Weten jullie hier mij mee verder te helpen. Het moet gaan om een minimaal aantal
MB upload van hoger dan 2-3 MB upload.

Het maakt hierbij niet uit of het een zakelijke of particuliere DSL verbinding is. Ik hoop dat
iemand mij hier mee verder kunnen helpen.

Alvast bedankt, PamA.

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:23
Als je een gameserver bedoelt is het misschien eens handig te kijken naar Gameserver providers/leveranciers. Bijv i3d.nl
Je geeft wel heel weinig informatie van je eigen kant. Eigen research gedaan?

[ Voor 24% gewijzigd door Novi op 05-02-2007 22:42 ]

• kamerplant
  • Niet online
Qua netwerken met een hoge landelijke dekking biedt de kabelboer Chello de hoogste uploadsnelheid aan: 2Mbps. ADSL (ook ADSL2+) komt niet verder dan 1Mbps. Wat overblijft is het dure SDSL (2Mbps bij bv Xs4all), of je moet geluk hebben met een lokaal breedband initiatief zoals Onsnet.
Samengevat kun je zeggen dat het velen malen handiger is om een eigen server te huren waarbij je standaard 100Mbps tot je beschikking hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 05-02-2007 22:47 ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om een Gameserver waarbij ongeever 500-600 man ingelogd moet zijn.
Hierbij moet je natuurlijk zo min mogelijk lag hebben.

En ja, ik heb research gedaan, maar kwam niet hoger dan 1MB upload.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wellicht moet je zo'n server niet thuis neerzetten, maar bij een hosting provider.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik dus zelf naar te kijken, het is dus een optie.

Maar het mooiste zou zijn, om thuis een snelle internet verbinding te hebben, en niet ergens een server computer neer te zetten, en daar laten draaien. Je zit er thuis dichter bij, moet er iets gereset worden enzovoorts.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Als je je iets verdiept in de materie zie je dat resetten geen enkel probleem is, ook niet op afstand.
En het lijkt mij onverstandig om een gameserver voor 500/600 man op een consumenten-dsl-lijntje te zetten. Stel het ligt er een paar dagen uit, of er gaat iets mis met je abo, dan ben jij niet alleen de sigaar.

PSN: djmurcielago

• Novi
  • Laatst online: 01-12 13:23
Ik zou kijken naar hostingproviders. Je kan daar een dedicated server nemen of gewoon een gameserver.
Je hebt genoeg mogelijkheden tot instellen, zoals gezegd is resetten geen probleem en je hoeft je zelf geen zorgen te maken over de verbinding want die is meestal wel goed mits je een betrouwbare provider neemt. Ook heeft je eigen internetgedrag dan geen invloed op de prestaties van de server

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:41:
Daar zat ik dus zelf naar te kijken, het is dus een optie.

Maar het mooiste zou zijn, om thuis een snelle internet verbinding te hebben, en niet ergens een server computer neer te zetten, en daar laten draaien. Je zit er thuis dichter bij, moet er iets gereset worden enzovoorts.
Zoals Datafeest ook aangeeft, maar je klaarblijkelijk over heen leest, ADSL gaat niet hoger dan 1Mbps, dus dan is kabel je enige alternatief, of een game server huren ergens.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Hehe, particuliere internetproviders staan niet meer dan 250 - 300 verbindingen toe... dus je bent al verplicht zakelijk te gaan of naar een serverpark/gameserver verhuur ;)

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Denk dat je dan inderdaad snel bij een dure SDSL verbinding terecht komt. Of je moet de mazzel hebben dat je in Amsterdam woont en TweakFiber kunt aanvragen. Up- en Downstream met de zelfde snelheid van 50 of zelfs 100Mbit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal, ik zal proberen een host te zoeken voor mijn server!
Pagina: 1