Toon posts:

horizontale strepen tijdens spel kunnen artifacts zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:( horizontale strepen tijdens spel, kunnen dat artifacts zijn?

Hoi,

Ik heb de XFX GeForce7900 met de nieuwste drivers. Zojuist ben ik het, spel Blazing Angels aan het spelen. De graphics (offtoppic: daar houdt het ook mee op:-)) zijn mooi maar door mijn beeld zie ik af en toe 2 horizontale strepen. Daar wordt het beeld niet helemaal goed opgebouwd. Ik heb de kaart 1 week geleden gekocht. Wat zou het kunnen zijn? Kan ik ergens testen op Artfacts?

THNX
Kompas

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 22:16 . Reden: verkeerde titel! ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

gooi eens een screenshot er tegen aan?
verder vrees ik van wel... overigens is ATITool een goed programma om te testen (ook voor nVidia kaarten)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Atitool 0.26 is nou 2 minuten aan het scannen zonder artifacts!
Maar ik ken het programma nog niet en drukte gewoon op scan for artifacts!

Is dit al reden tot een vreugdedansje of ben ik er nog niet?

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Artifacts vind je soms pas na uren. ATI Tool gooit gewoon stapsgewijs je frequentie omhoog, en uit mijn ervaring kan ik spreken dat het soms zelfs nog geen artifacts vindt als je videokaart crasht.

Ik heb zelf ook een 7900GT met de nieuwste driver en ik heb geen problemen. Misschien kan het nog aan iets liggen als refesh rate, heb je dit probleem ook op andere (lagere en/of hogere) resoluties? Heb je al andere games getest? Als je kaart echt fout is, zal je dat ook in andere games merken.

hoi

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken in andere games. Ik gad bij vietcong2 wel een beetje clipping maar dat heeft er toch niets mee te maken?

Ik heb de kaart bij alternate gekocht en die blinken volgensmij niet uit in service. Het zou wel goed komen als de kaart stuk is maar ben bang dat ik hem lange tijd kwijt ben.

Maar goed ik ben voorbarige conclusies aan het trekken. Ik weet nog niet zo goed hoe artifacts zich kunnen manifesteren dus of ik het wel herken. Kan jij bijvoorbeeld ook een beetje last hebben van artfacts? Of is het alles of niets?

Groet
Kompas

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 18:11

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zorg gewoon dat als je in de buurt woont van Alternate dat je een beetje vroeg gaat. Dan testen ze je kaart aan de balie. Als ie defect is wordt ie gelijk omgeruild.

Probeer anders eens andere videokaart drivers, dat kan misschien helpen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze even gebeld en ga er van de week even langs. Ze zijn 9 uur open en ik hoop er dan ook te zijn. Kunnen ze me gelijk even helpen. Ik moet wel zeggen dat Blazing Angels een onwijs brak en super slecht spel is. Wellicht kan het dus ook aan het spel liggen.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ze kunnen 13 euro rekenen als er niks aan de hand is. Daarom moet je ff screenshots maken en uitprinten en die meenemen als bewijs.
Als je een beetje vlotte babbel hebt kom je er wel onderuit denk ik(mij al aantal keer gelukt).

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik heb een vlotte babbel maar het is echt iets voor mij om dan 13 euro te moeten gaan betalen:-) Maar ik zat te denken, Wat zij kunnen kan ik natuurlijk ook, Wat is nou de ultieme artifacts test!? Dat ik het zelf kan doen!?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Screenshots maken en die hier posten!

Als die 'artifacts' ook op je screenshots te zien zijn is je kaart brak!
Zijn ze niet te zien dan moet je eens kijken naar je monitor/ kabels en stuff!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ze gebruiken atitool op op artifacts te scannen. Zodra die aangeeft dat er artifacts zijn dan ruilen ze de kaart om. Mocht dat niet werken gebruiken ze ook 3dmark. Als er sowieso zichtbare artifacts zijn dan ruilen ze em ook om.

tip: draai eens een aantal keer de 3dmark 2006 demo. Zie je artifacts --> kaart defect en aangeven dat je ze tegen bent gekomen met 3dmark.

tip 2: probeer eens wat andere spellen, als je er geen hebt gewoon wat demo's downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door icecoolsniper op 06-02-2007 14:06 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En check voor die game die je nu speelt op problemen met nVidia kaarten en/of bepaalde drivers.
Misschien is er wel een patch

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
okay ik ga vanavond aan de slag.

Nog een vraagje clipping (langzaam beeld opbouwen) heeft geen klap met artifacts te maken he? Want dat had ik bij VC2 en dat is een relatief oud spel en mijn kaart is best heftig. (althans, dat zegt mijn portomonee:o)
Pagina: 1