Geen geluid uit de audigy 4 (onboard doet het wel)

Pagina: 1
Acties:

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-10-2025
Hoi,

Vandaag had ik i.v.m. nieuwe harddisks windows er opnieuw opgezet, alles geinstaleerd, en alles (leek) te werken. Toen ik teamspeak inging kwam ik erachter dat er wat mis wat met het geluid, ik ging bij de instelling kijken, die klopte allemaal.

Daarna heb ik de drivers verwijderd, ge-restart, erop gezet, en nog wat combinaties. Maar alsnog werkt het niet, het geeft ook geen foutmelding, en wordt overal herkend.

Verdere specs: P4 3.8Ghz, X800GTO, P5AD2-e, E-Tech tv kaart, 2 raptors (geen raid, wordt helaas niet ondersteunt.), Nog een hardisk (die niet wordt gebruikt momenteel), en 2GB ram.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt, mischien foute windows instalatie ofzo? Ik ben al +/- 6 uur bezig het (tevergeefs) te laten werken, en heb de moed opgegeven 8)7 . Als niets werkt reinstall ik windows, zoveel software heb ik nog niet geinstaleerd. Alvast bedankt.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Staat onboard in de BIOS wel uit ?

• a fly
Nee, die staat aan, Maar voordat ik de re-install had gedaan werkte ik ook met 2 geluidskaarten.
Ik zal meteen kijken of het nog uitmaakt, anders probeer ik toch maar een windows install, waar ik meteen een vraag over heb:

Kan ik de software backupen, en een backup van het register maken, en na de reinstall terug zetten of zorgt dat voor problemen?

Edit: onboard aan of uit maakt niet uit, ik probeer toch maar een reinstall, zodat ik morgen in iedergeval geen last heb van geen geluid.

Nog tips om te voorkomen dat het weer gebeurt? ik heb gelezen dat het geluid als laatste instaleren kan helpen, maar dat was voor een Nforce4 mobo.

(ondertussen: |:( )

[ Voor 30% gewijzigd door a fly op 05-02-2007 22:39 ]

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Al gecheckt of er twee apparaten op dezelfde irq zitten ? Misschien dat verplaatsen van je geluidskaart al kan helpen. Ook kan je in de Bios, bijvoorbeeld com1 en/of com2 poort uitschakelen, komen er weer irq's vrij. Hetzlfde geld voor een printer poort, indien je printer aan de usb poort wordt aangesloten.

• a fly
Het is niet van pci poort veranderd voor en na de instalatie. Verder werkte het niet toen onboard uitstondt.

Ik heb nu windows er opnieuw opgedonderd, en de drivers in deze volgorde ge-instaleerd: Chipset driver, Netwerk driver, restart, video en onboard geluids driver, restart. Nu hopen dat het verder zonder problemen werkt. Ik ben ook meteen de nieuwste drivers aan het downloaden voor de audigy, dat lijkt me meer kans van slagen hebben. O-)

Bedankt voor alle hulp tot nu toe, het heeft me "moraal" geholpen :D

Edit:
Bah, het werkt nogsteeds niet. ik heb nog een lading dingen geprobeert van het uninstallen van alle geluidshardware en drivers, verwisselen van pci slot, de handleiding doorlezen ect, maar het wil maar niet lukken ;(

Er worden ook geen conflicten gevonden in aparaat beheer ect.

Verandereningen sinds reinstall van windows: Geen gestripte versie meer, andere harddisks (nu 3 in de pc ipv 1), officiele video drivers ipv omega, geluidskaart van slot veranderd. (Verst weg van vid en harddisks mogelijk).

Bij software staat alleen Sound Blaster Audigy 4 als geluidssoftware/drivers.

Dit is alle info waar ik op kan komen, ik krijg eindelijk slaap en probeer het morgen(lees: later vandaag) nog een keer. :z

Edit2 (om niet te bumpen :P)

Ik heb nu een verse install van windows, alleen de chipset en lan driver erop gedonderd (en bezig met windows update).
Hoe kan ik het nu zo slim mogelijk doen met de minste kans op problemen? want na 5 reinstalls in 2 dagen begin je het wel zat te worden :'(

Ik heb helaas gister en vandaag geen toegang gehad tot een andere pc om te testen of de kaart dood is, ik moet nu nog wachten tot mijn broer thuis is daarvoor. O-)

Edit 3:

Het werkt nu, dit heb ik gepost op een ander forum, ik hoop dat het kan helpen als iemand ooit ook dit probleem heeft:
I reinstalled once more, doing driver and updated like this:

Chipset driver, restart, lan driver, restart (cause of dinner), DirectX9 Feb, Restart, ATI 7.1 (display only), restart, copy'd cd to a fast harddisk somewhere between lan driver and restart, installed from harddisk, Restart, and now: music

[ Voor 61% gewijzigd door a fly op 06-02-2007 23:34 . Reden: Gokje ;-) ]