Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Verwijderd
sommige lijken wat scherpte te missen, zoals 1 en 6. Na het resizen is het meestal goed om even een USM over de plaatjes te gooien. witbalans is goed, natuurgetrouw, gekozen, maar soms kan het wat spannender worden om juist wat extremere kleuren te gebruiken . Bij 2 en 4 zou je ervoor kunnen kiezen wat van de zijkanten af te halen. Bij 3 viel me later pas op dat het mannetje er klein was (dit maakt de foto wel leuk) , scherpstellen op het onderwerp en wat lichter maken zou dit verbeteren.
Over het algemeen vind ik de foto's goed gelukt, zoals je door de regels heen in mijn commentaar al wel had kunnen lezen. Weinig "fatale" fouten gemaakt
.
Over het algemeen vind ik de foto's goed gelukt, zoals je door de regels heen in mijn commentaar al wel had kunnen lezen. Weinig "fatale" fouten gemaakt
Verwijderd
Nette foto's. Goede kleurbalans.
Hieronder een paar suggesties.
Tip 1, een artiest hoeft niet altijd precies in het midden te staan, kader hem / haar eens links of rechts uit op de foto.
Tip 2, pak of alleen het onderwerp of laat alles (de hele band zien).
- Bij foto 1 is het juist leuk te zien dat het om een hele band gaat
- Bij foto 2 en 4 is er teveel ruimte, als je de camera in portretstand zet is de focus meer op de artiest.
Qua focus probeer altijd op het gezicht (de ogen) te focussen hier kijken de mensen meteen naar, bij foto 5 lijkt de focus op z'n linkerhand te liggen.
Succes!
Hieronder een paar suggesties.
Tip 1, een artiest hoeft niet altijd precies in het midden te staan, kader hem / haar eens links of rechts uit op de foto.
Tip 2, pak of alleen het onderwerp of laat alles (de hele band zien).
- Bij foto 1 is het juist leuk te zien dat het om een hele band gaat
- Bij foto 2 en 4 is er teveel ruimte, als je de camera in portretstand zet is de focus meer op de artiest.
Qua focus probeer altijd op het gezicht (de ogen) te focussen hier kijken de mensen meteen naar, bij foto 5 lijkt de focus op z'n linkerhand te liggen.
Succes!
Gooi ze eens door photoshop en verhoog 't contrast en gooi er wat sharpening over.. magisch hoeveel je er dan uit weet te halen
|>
al met al is de kwaliteit van je foto's erg gelijkmatig over de hele serie heen. Dat is imo een goede zaak.
foto 3 is erg leuk.
Foto 5 vind ik eigenlijk de minste van het geheel, met name omdat ik het idee krijg dat de focus niet op het gezicht van de man ligt.
foto 3 is erg leuk.
Foto 5 vind ik eigenlijk de minste van het geheel, met name omdat ik het idee krijg dat de focus niet op het gezicht van de man ligt.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
mooie platen!!
met photoshop kun je ze nog beter maken wat hier boven door verschillende reacties al word gegeven.
Canon 50mm F1.8 wat een lens!! heb die ook in de bestelling staan kan niet wachten tot ik die binnen krijg.
met photoshop kun je ze nog beter maken wat hier boven door verschillende reacties al word gegeven.
Canon 50mm F1.8 wat een lens!! heb die ook in de bestelling staan kan niet wachten tot ik die binnen krijg.
Pagina: 1