Toon posts:

Computer voor Vista Premium (Dell?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn ouders en zus ben ik op zoek naar een nieuwe computer.
De computer zal vooral gebruikt worden voor internet, boekhouding, msn en muziek downloaden. En ze willen er graag Windows Vista Premium op kunnen draaien, omdat het er zo mooi uitziet :)
Het moet een stabiele machine zijn die lang mee gaat (4/5 jaar?).

Het budget is ongeveer €800, voor een complete pc inclusief 19" tft.
Ik zat eerst te denken aan de computer van €750 in de best buy guide hier op tweakers, maar dan moet ik hem zelf bouwen en daar heb ik geen goede ervaringen mee plus om goedkoop uit te zijn moet je de spullen bij verschillende webshops bestellen.

Bij dell zag ik de volgende computer staan voor 750 euro (gratis verzenden):

Dell Dimension E521
AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4200+
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Dell™ 19-inch voordelige flatpanel (E197FP)
1.024 MB [2 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB nVidia® GeForce® 7300 Turbocache grafische kaart

Wel met Windows xp, maar Vista kan ik er eventueel later zelf gewoon opzetten? Draait Vista Premium soepel op deze machine?

Voor imo redelijk veel geld kan je ook extra garantie/service erbij nemen, is dat nodig? Ze zijn toch zowieso verplicht om 2 jaar garantie te geven?
Mocht het moederbord bijv. na anderhalf jaar stuk gaan??

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mwah, die videokaart lijkt me dus echt totaal bagger. Lijkt me sterk dat Vista daar erg goed op zal draaien.
Vista kost ook klauwen vol geld, dus het lijkt me raadzamer om eens te kijken wat je opties zijn om een WinXP MCE met Voucher te regelen.
Plus, het geheugen is eigenlijk te traag (onder de bus snelheid van een A64) dus ik denk dat je ook even moet kijken of je toevallig DDR2-800 kan krijgen.

Daarnaast is zelfbouw weldegelijk goedkoper als je bij de goede winkel bent.
Of het een goede machine is, is helemaal afhankelijk van de onderdelen die jij zelf kiest.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon zelf een pc bouwen en je afvragen of je ook daadwerkelijk VISTA wilt. Mijn ervaring is dat 1GB nog magertjes is voor VISTA. 2GB lijkt me al een stuk lekkerder werken eigenlijk.
Van de week een P4 531 met 1GB ram gebouwd en daar Vista op gezet, maar dat vond ik nogal traag werken.
Verder zou ik geen TC vidkaart nemen, maar gewoon eentje met dedicated ram. Dan ben je ook niet nog eens een zut geheugen kwijt van die 1GB die je hebt.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 22:20
de pc is opzich niks mis mee.
even wat geprobeerd bij azerty:
aopen qf50c 350w 50,92
x2 4200+ 146,99
corsair valueselect 1024 mb (2x512) 98,65
wd 320 sata 300 90,14
asus m2n 69,83
asas en7300gs 256mb 64,51
nec dvd-r 30,27
vista premium 93,45

643,76 euro

kan je de rest voor je scherm gebruiken

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Het budget is ongeveer €800, voor een complete pc inclusief 19" tft.
Ik zat eerst te denken aan de computer van €750 in de best buy guide hier op tweakers, maar dan moet ik hem zelf bouwen en daar heb ik geen goede ervaringen mee plus om goedkoop uit te zijn moet je de spullen bij verschillende webshops bestellen.
Hoezo :? ? Je kan gewoon naar een webshop gaan, pleurt de onderdelen in je winkelmandje en koopt er assemblage bij. Eventueel kan je ook nog Windows laten installeren. Kijk even in de shopsurvey voor goede shops (Azerty is wat mij betreft de beste shop.)

Trouwens, 2GB heb je al voor 130 euro tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
Ok toch maar niet voor de Dell gegaan. Upgrade naar een betere videokaart kost daar €100 en vanaf morgen kost de desbetreffende computer weer €50 duurder, dus dan maar ff bij wat verschillende webshops kijken.

Weet iemand trouwens toevallig een goede (prijs/kwaliteit) computerwinkel in de kop van Noord Holland, want het liefst hebben ze een computer bij een winkel vandaan waar je zo binnen kan stappen bij eventuele problemen. More for Less hebben we slechte ervaringen mee...

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31

Verwijderd

Hmm,

Vista Premium zonder goede videokaart, met Aero uit, op 1 gig, loopt als een trein. En believe me, zonder dat Aero, ziet het er gewoon fantastisch uit (de videokaart die ik gebruik is een onboard 6150)

Dus niet zo schierlijk overdrijven, het ziet er fantastisch uit, ook zonder Aero, en draait prima op die videokaart.

En de prijs? Upgradeversie is 129 geloof ik, ik heb zelf een OEM versie gekocht, voor het geval ik een nieuwe pc koop ervoor.
Pagina: 1