Voor mijn ouders en zus ben ik op zoek naar een nieuwe computer.
De computer zal vooral gebruikt worden voor internet, boekhouding, msn en muziek downloaden. En ze willen er graag Windows Vista Premium op kunnen draaien, omdat het er zo mooi uitziet
Het moet een stabiele machine zijn die lang mee gaat (4/5 jaar?).
Het budget is ongeveer €800, voor een complete pc inclusief 19" tft.
Ik zat eerst te denken aan de computer van €750 in de best buy guide hier op tweakers, maar dan moet ik hem zelf bouwen en daar heb ik geen goede ervaringen mee plus om goedkoop uit te zijn moet je de spullen bij verschillende webshops bestellen.
Bij dell zag ik de volgende computer staan voor 750 euro (gratis verzenden):
Dell Dimension E521
AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4200+
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Dell™ 19-inch voordelige flatpanel (E197FP)
1.024 MB [2 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB nVidia® GeForce® 7300 Turbocache grafische kaart
Wel met Windows xp, maar Vista kan ik er eventueel later zelf gewoon opzetten? Draait Vista Premium soepel op deze machine?
Voor imo redelijk veel geld kan je ook extra garantie/service erbij nemen, is dat nodig? Ze zijn toch zowieso verplicht om 2 jaar garantie te geven?
Mocht het moederbord bijv. na anderhalf jaar stuk gaan??
De computer zal vooral gebruikt worden voor internet, boekhouding, msn en muziek downloaden. En ze willen er graag Windows Vista Premium op kunnen draaien, omdat het er zo mooi uitziet
Het moet een stabiele machine zijn die lang mee gaat (4/5 jaar?).
Het budget is ongeveer €800, voor een complete pc inclusief 19" tft.
Ik zat eerst te denken aan de computer van €750 in de best buy guide hier op tweakers, maar dan moet ik hem zelf bouwen en daar heb ik geen goede ervaringen mee plus om goedkoop uit te zijn moet je de spullen bij verschillende webshops bestellen.
Bij dell zag ik de volgende computer staan voor 750 euro (gratis verzenden):
Dell Dimension E521
AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4200+
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Dell™ 19-inch voordelige flatpanel (E197FP)
1.024 MB [2 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB nVidia® GeForce® 7300 Turbocache grafische kaart
Wel met Windows xp, maar Vista kan ik er eventueel later zelf gewoon opzetten? Draait Vista Premium soepel op deze machine?
Voor imo redelijk veel geld kan je ook extra garantie/service erbij nemen, is dat nodig? Ze zijn toch zowieso verplicht om 2 jaar garantie te geven?
Mocht het moederbord bijv. na anderhalf jaar stuk gaan??