Toon posts:

Remote Desktop zonder standaard login in xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben bezig op een computer netwerk dat uit drie PC bestaat. Deze configuratie wordt gebruikt voor video projectie met 4 beamers (die een beeld vormen) de "bediening" staat op de master PC. De twee slaves genereren het beeld.

Nu wil ik graag de slaves kunnen configureren via remote desktop. Besturing systeem is XP pro. Dit heb ik ingesteld maar nu moet ik steeds eeen wachtwoord invoeren om de slaves op te kunnen starten zonder remote desktop. Ik wil dus bij storingen remote desktop kunnen gebuiken maar dagelijks de slaves normaal aan kunnen zetten zonder dat ik daar een wachtwoord op in hoef te voeren.

Heeft er iemand een iedee hoe dit kan. Of vraag ik iets simpels / zie dus iets over het hoofd.

DANK!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 04:56

SpamLame

niks

TweakXP TweakUI bedoel ik dus

[ Voor 67% gewijzigd door SpamLame op 05-02-2007 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar tweakui is geen win32 toepassing deze kan ik niet installeren.....

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Wat bedoel je precies, je moet eerst fysiek op een slave het wachtwoord invullen voordat je er via RDP bij kunt -of- je moet bij elke RDP inlog een wachtwoord invullen?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, moet eerst leren lezen.... heb nu de goede te pakken.... ga morgen kijken of het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dat als ik via rdp ingelogd ben geweest, ik de PC niet rmaal meer kan opstarten zonder een wachtwoord in te hoeven voeren. Deze PC's hebben namelijk geen toetsenbord, monitor en muis. Maar gaan dagelijks naar een andere plek / event, theater etc.... ik kom binnen zet de zooi aan en de slaves vragen na een remote desktop actie om een ww.... dan moet ik met m'n muis gaan lopen sjouwen etc..... daar heb iok geen zin in. Maar ga morgen (as de tijs het toelaat ff met die tweax UI aan de slag ziet er goed uit)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 07:53
het verhaal is nog steeds een beetje vaag.... (lees al om de typ fouten heen).

Het klopt dat je na een remote desktop actie (om het even zo te noemen) opnieuw moet inloggen. Maar wat ik niet snap waarom je dan wilt inloggen? Als er toch geen muis en/of toetsenbord opzit kan je er toch niks mee doen. Hier graag nog wat verduidelijking...

1. Wat wil je precies doen na RD?
2. Waar moet het aan voldoen?

Carpe Diem

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 14:30

Jimbolino

troep.com

Gebruik een ander programma om de pc "over te nemen"

RDP is niet gemaakt om remote een pc te beheren, maar om remote je desktop te kunnen bekijken.

VNC/Radmin/Dameware zijn daar wel voor gemaakt...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Dus je versleept een slave naar een andere plek, zet hem aan en logt aan met RDP vanaf de server. RDP tovert vervolgens het login schermpje tevoorschijn waarin jij vanaf de server naam & wachtwoord invult.

Wat is nu je probleem?
Jimbolino schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:47:
Gebruik een ander programma om de pc "over te nemen"

RDP is niet gemaakt om remote een pc te beheren, maar om remote je desktop te kunnen bekijken.

VNC/Radmin/Dameware zijn daar wel voor gemaakt...
Jij maakt een geintje mag ik hopen?

[ Voor 43% gewijzigd door Ace op 06-02-2007 00:49 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 15:46
Ace schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:49:
Dus je versleept een slave naar een andere plek, zet hem aan en logt aan met RDP vanaf de server. RDP tovert vervolgens het login schermpje tevoorschijn waarin jij vanaf de server naam & wachtwoord invult.

Wat is nu je probleem?

[...]

Jij maakt een geintje mag ik hopen?
TS bedoeld dat als ie een RDP connectie maakt naar een XP Pro doos dat die (als je als admin of als user inlogd) de betreffende sessie op de doos zelf locked: het bekende ctrl-alt-del unlock scherm.

TS wil dus eigenlijk RDP-en zonder deze "overname-lock". Dan kom je dus idd op VNC/Radmin oid uit. Dan neem je de sessie over samen met de huidige gebruiker, ipv OF-OF

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 07:53
Wat ik alleen niet begrijp is..... Een overname lock maakt toch niks uit als er toch geen toetsenbord en muis aanhangt?????

Carpe Diem

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor afsluiten hoeft het ook niet, dat kan ook via een commando in de remote sessie of taakbeheer. Je kan gewoon in uitvoeren of commandprompt 'shutdown -s' in typen (zonder aanhalingstekens) en de computer sluit af na 30 seconde (gebruik '-t x' om een andere timeout te gebruiken).

Commandline FTW

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Ik zie ook niet helemaal in wat het probleem is met het locken van de account op de fysieke machine als het toch alleen remote wil benaderen. Maar mocht dat echt het probleem zijn dan is er een tweak om simultane sessies toe te staan op Win XP (zoals in Windows Server 2003 mogelijk is). Het heeft iets te maken met het gebruiken van een DLL uit een Win XP beta versie, waar deze optie in aanwezig was. Maar daar moet je verder maar even naar googlen.
Anders is het nog een optie om Server 2003 te instaleren..

[ Voor 9% gewijzigd door Johny58 op 06-02-2007 10:25 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Pagina: 1