Goedkope USB DVB-T stick met Linuxondersteuning gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-12 06:09
Ik weet dat dit topic strict volgens de regels misschien in HW hoort, maar ik weet ook dat hier meer mensen met verstand van mijn vraag zitten dus het zou krom zijn om hem daar te openen.

Ik zoek een USB DVB-T stick onder de 40 euro (incl. verzenden/webshopprijs). Ik heb weinig bijzondere eisen: geen externe voeding, IEC/coax aansluiting.

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/DVB_USB heb ik uiteraard al gevonden. Daar staan talloze merken die in NL/DE nergens te koop zijn. Allemaal Australische/Amerikaanse merken.

Ik zat eerst te kijken naar Yakumo sticks voor ~€30 in Duitsland met €9 verzendkosten, maar die zijn ondertussen niet meer verkrijgbaar. Alles wat nu op eBay.de staat is 2dehands of wil niet naar het buitenland verzenden. Ik heb begrepen dat ze niet meer gemaakt worden :(.

Ik kan hier-en-daar wel Freecom sticks kopen, maar die zijn zo €50+.

De MSI Mega Sky 580 is wel verkrijgbaar hier-en-daar voor minder dan €40 maar ondersteuning verschilt sterk per revisie.

Maar het kan wel: ik kan talloze USB DVB-T sticks in Duitsland kopen voor €20-€30 op eBay en Reichelt! eBay: Geniatech, Eaxus, EasyTV, Sansun. Daar is allemaal niets over te vinden. Reichelt: Allnet, Easylite, Delock. Allnet en Easylite hebben wel een website maar daar is natuurlijk niets aan informatie over Linuxondersteuning op te vinden.

In Nederland kan je de Conceptronic CTVDIGRCU kopen (PW), maar daar is óók niets over te vinden.

Wat ik hoop te bereiken met dit topic? Ik hoop dat iemand zo'n naamloze/goedkoop merk USB DVB-T stick heeft en me kan vertellen of die werkt onder Linux (dus of het een kloon is van een bekend design). De Conceptronic zou handig zijn, dan kan ik in NL bestellen (moet ik alleen weten of die ook een coax plug heeft).

Alvast bedankt, ik heb echt uren op internet gezocht hiernaar, maar geen goede oplossing kunnen vinden nog.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-12 06:09
Niet meer nodig. Ik heb een TerraTec Cinergy T USB XS gekocht voor 40 euro. Niet echt de goedkoopste, maarja. Jammer dat de ondersteuning van breed verkrijgbare sticks zo slecht/onbekend is :(.

Verstuurd vanaf mijn Computer®