Toon posts:

Windows XP opnieuw installeren, maar start niet op vanaf cd!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Windows XP opnieuw installeren via deze methode: http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

Maar als ik de pc opnieuw opstart (de originele Windows XP cd-rom zit erin), gaat hij vanzelf door naar het openingsscherm (waar je de gebruikers kunt kiezen).

Ik heb een DVD-rw-station (D:), en daar herkent hij de cd niet. Ik heb hem in mijn cd-rom station (E:) zitten en via Deze computer herkent hij hem wel. Ik weet niet of deze info relevant is, maar beter te veel dan te weinig.

Kan ik op een andere manier in het blauwe scherm komen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Is de CD origineel? Heb je in het BIOS ingesteld dat de computer vanaf CD moet opstarten?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja, cd is origineel.

BIOS: nee, niets ingesteld, hoe/wat moet ik doen?

Verwijderd

je BIOS openen tijdens het opstarten (F2 of Del klikken, afhankelijk van je moederbord), daarna je dvd- rom speler als Primary boot device instellen, dan saven en opnieuw booten, hij het dan moeten doen..

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Setup kan het bestand wuau.adm niet kopiëren... Is het erg als ik dit bestand oversla?
Het is een originele cd-rom en hij heeft het nog altijd gedaan...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

een .adm bestand heeft met lokale policies te maken, als je hier niets mee doet lijkt het me dat het geen kwaad kan als je dit bestand mist, mits er niet veel meer bestanden niet gekopieerd kunnen worden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het lijkt me verstandig als je een volgende keer dus eerst even de handleiding leest die bij je PC kwam. Die legt haarfijn uit hoe je in je BIOS een en ander kan instellen ;)

Edit: oh, een nieuwe vraag. Bestand mist: prpberen kan geen kwaad. En als het niet werkt: probeer met jezelfde key een andere CD (met precies dezelfde Windows versie) en als die hetzelfde heeft is je CD-speler dood of is er iets anders mis in je hardware: zie de FAQ van de hardwarefora :)

[ Voor 45% gewijzigd door F_J_K op 05-02-2007 22:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.