Toon posts:

Denon pma-560

Pagina: 1
Acties:
  • 2.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan deze versterker 2e hands voor een euro of 90 krijgen.
Helaas kan ik hier niets over vinden. (behalve specs)
Dus weet iemand de periode waarin deze dingen werden verkocht?
En de nieuwprijs?
of ervaringen?
alvast bedankt. Ik kan hier via google niets zinnigs over vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.thelonious.lt/pictures/Denon_PMA_560.jpg
En of hij op een PC is aan te sluiten.

Wil hem gaan gebruiken met een paar nieuwe klipsch F2. Maar mijn budget liet geen nieuwe versterker toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 21:08 ]

Verwijderd

Lol, heb deze onlangs aangeschaft :). Leuke versterker, die loeihard kan. Hij levert "maar" 2x 70 watt maar als ik de volumeknop op 1/8e zet gaat de rest van het huis al klagen denk ik :). Geluid is erg goed, alles is goed in balans. Dire Straits is een genot om naar te luisteren, alhoewel dat grotendeels ook door de speakers wordt bepaald natuurlijk ;). Eh ja hij kan op de pc worden aangesloten, gewoon via een 3,5 mm jack naar RCA kabel. Alleen is dat dus analoog, ik blijf het vreemd vinden dat haast geen enkele versterker een digitale ingang heeft. Hij komt uit 1990 volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:47:
Lol, heb deze onlangs aangeschaft :). Leuke versterker, die loeihard kan. Hij levert "maar" 2x 70 watt maar als ik de volumeknop op 1/8e zet gaat de rest van het huis al klagen denk ik :). Geluid is erg goed, alles is goed in balans. Dire Straits is een genot om naar te luisteren, alhoewel dat grotendeels ook door de speakers wordt bepaald natuurlijk ;). Eh ja hij kan op de pc worden aangesloten, gewoon via een 3,5 mm jack naar RCA kabel. Alleen is dat dus analoog, ik blijf het vreemd vinden dat haast geen enkele versterker een digitale ingang heeft. Hij komt uit 1990 volgens mij.
volgens de aanbieder levert hij 2x110 watt...
Maar vind jij 90 euro een goede prijs voor deze versterker? (waarschijnlijk 17 jaar oud)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:49:
[...]

volgens de aanbieder levert hij 2x110 watt...
Maar vind jij 90 euro een goede prijs voor deze versterker? (waarschijnlijk 17 jaar oud)
Hij levert 2x 110 watt bij 4 ohm waarschijnlijk. Hij levert 2x70 watt bij 8 ohm. Ik vind 90 euro een mooie prijs voor deze versterker. Ikzelf heb nog iets meer betaald. 17 jaar lijkt oud, maar zo snel als computers verandert audio apparatuur niet. Sterker nog, spul van tegenwoordig is echt niet persé beter dan ouder spul. Dus ik vind het een mooie prijs :)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zou liever eens bij een aantal ( dus niet enkele! ) kringloopwinkels oid kijken. Grote kans dat je daar leuke versterkers tegenkomt voor nog minder dan 90 euro. Vaak hebben de mensen van die winkels weinig verstand van hifi-apparatuur, en bieden daarom zelfs Marantz-versterkers ed voor spotprijzen aan.
En de versterkers die ze vroeger maakten, de echte bakbeesten, dat zijn pas echte goede versterkers voor hun geld. Met geen geknepen voeding oid, maar gewoon genoeg reserve.

Als de versterker tulp-ingangen heeft kun je hem aansluiten op je computer, mbv een mini-jack -> 2 tulp kabel. Dit hebben de meeste versterkers wel.

Verwijderd

Topicstarter
heracles schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:02:
Ik zou liever eens bij een aantal ( dus niet enkele! ) kringloopwinkels oid kijken. Grote kans dat je daar leuke versterkers tegenkomt voor nog minder dan 90 euro. Vaak hebben de mensen van die winkels weinig verstand van hifi-apparatuur, en bieden daarom zelfs Marantz-versterkers ed voor spotprijzen aan.
En de versterkers die ze vroeger maakten, de echte bakbeesten, dat zijn pas echte goede versterkers voor hun geld. Met geen geknepen voeding oid, maar gewoon genoeg reserve.

Als de versterker tulp-ingangen heeft kun je hem aansluiten op je computer, mbv een mini-jack -> 2 tulp kabel. Dit hebben de meeste versterkers wel.
Ja, dat zou ik wel willen, maar ik heb niet zo veel verstand van versterkers. Ik zou ze niet goed genoeg kunnen inschatten op leeftijd etc.
Het liefst had ik eigelijk een rotel versterker, maar dan wordt het denk ik deze denon.
EDIT:

zou je misschien op marktplaats eens kunnen kijken voor een goede versterker rond de 100 euro. Ik denk dat jij er al wat meer verstand van hebt dan ik. Wat wel belangrijk is bij 2e hands spul:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 22:09 ]

Verwijderd

Idd een leuke tip. En zelfs Marantz? Denon is tegenwoordig één met Marantz, maar doet zeker niet onder. Sterker nog: ik vind Denon betere versterkers dan Marantz.

Verwijderd

De versterker moet trouwens wel bij de Klipsch passen. Volgens mij is Klipsch een wat schelle, heldere speaker dus is een wat warmere versterker wel aangeraden imho. Marantz wordt altijd aardig warm genoemd, dus misschien dat dat er goed bij past.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 22:11 ]

Verwijderd

Ik vind sommige Denons beter dan vergelijkbare Marantzen, en vrijwel geen enkele Denon beter dan mijn Marantz (AV9000 / MM9000)... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:10:
De versterker moet trouwens wel bij de Klipsch passen. Volgens mij is Klipsch een wat schelle, heldere speaker dus is een wat warmere versterker wel aangeraden imho. Marantz wordt altijd aardig warm genoemd, dus misschien dat dat er goed bij past.
staat rotel bekend als een warm geluid?
Ik zal anders nog even kijken naar een marantz advertentie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:24:
[...]

staat rotel bekend als een warm geluid?
Ik zal anders nog even kijken naar een marantz advertentie.
Rotel heb ik geen ervaring mee, wel weet ik dat het merk goed bekend staat :). Je zou ook nog even naar NAD kunnen kijken denk ik.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Naboo

#WINNING!! DUH!

even een schopje

Ik heb vandaag ook deze versterker gekocht. Man, wat een geluid komt er uit zeg.

Ik had een Harman/Kardon HK6150 met B&W DM 603 speakers. Nou, je raad het al, 30W bij 8 Ohm met 120W bij 8 Ohm speakers.... daar moet die HK dan wel heel hard voor werken.

De Denon is 70W bij 8 Ohm en wat een wereld van verschil. Me speakers komen veel beter tot hun recht nu en het geeft een totaal nieuwe dimensie aan de muziek.

Die HK had ik 13 jaar geleden gekocht toen ik 14 was en toen 2 jaar later die B&W's erbij gekocht en omdat ik toen nog thuis woonde klonk het gewoon wel allemaal goed. Maar toen ik op mezelf ging wonen, ja toen kon ik me radio wat harder zetten en merkte ik gewoon dat het geluid niet optimaal was. En aangezien me HK begon te kraken (potmeters enzo moeten schoongemaakt worden) heb ik maar besloten eens rond te kijken voor wat moois en kwam dus op deze versterker uit. Wat een heerlijk ding. De verkoper had er ook nog een Denon DCD-920 cd speler bij, dus die heb ik er ook meteen bij gekocht.
Heerlijk speelgoed allemaal. :)

offtopic:
als iemand interesse heeft in me HK6150, laat het maar ff weten. ik ga m laten schoonmaken en dan gaat ie op marktplaats

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Pagina: 1