PC boot niet door

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
Laat ik het hier ook maar eens posten. Je weet maar nooit of het helpt... :)

Mijn pc doet sinds een tijdje vreemd. Hij boot niet ik 1 keer. Wanneer ik mijn pc afsluit zet ik hem compleet uit, dus ook middels het knopje op de voeding achterop. Als ik dan de pc de volgende dag opstart krijg ik in beeld wat voor processor erin zit en het geheugen, daarna stopt ie. Ik moet de pc eerst resetten, dan gaat ie wel verder.

De specs zijn als volgt:

- Asus A8N-SLI Premium
- AMD Athlon 64 X2 3800+
- 1024 MB DDR PC3200 (Elixir, 2 reepjes van 512 MB, dual channel)
- 2x Leadtek 6600GT in SLi mode
- 80 Gb WD HDD
- 350 watt Nexus voeding
- Windows XP SP2

Ik heb nu wel voor mekaar dat ie het geheugen telt, want eerst begon hij daar al niet eens aan. En dat heb ik voor mekaar gekregen door het batterijtje op het moederbord te vervangen. Verder heb ik geprobeerd de videokaarten om te wisselen, 1 videokaart erin, 512 mb geugen erin single channel, 1024 dual channel in slot 2 en 4 ipv 1 en 3. Dat was het wel zo'n beetje wat ik al geprobeerd heb.

Nog handig om te weten is dat er zaterdag een nieuwe processor in is gekomen, MAAR het probleem deed zich daarvoor ook al voor. Daarnaast is het moederbordje een RMA model van Cool-Prices, maar het plankje zit er al 3 maand probleemloos in.

Iemand nog suggesties?
Ik kan natuurlijk de pc niet uitzetten door ook het knopje achterop de voeding in te drukken, maar dat doe ik liever wel. Bovendien heeft dat altijd gwerkt, want zo zet ik mijn pc's al jaren uit, dus waarom nu ineens niet meer?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• rimave
Zou het moederbord wellicht defect zijn?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• rimave
Anybody?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Try een biosupdate :)

• rimave
Had ik al gedaan. :)
Helaas ook geen resultaat.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Probeer eens met één geheugenbankje.

Is het niet zo dat hij een melding geeft dat hij de bios defaults heeft geladen en vervolgens een 'F1 to resume' of iets in die trend geeft? Dat heb ik ook met een mobo hier waarvan de batterij leeg is.

Kijk ook eens of hij met minder hardware beter kan booten, dus 1 videokaart, 1 reepje mem en een floppydrive oid (tot hij voorbij zijn bios is). Gezien je configuratie is je voeding wel wat aan de lichte kant, maar hij zou het met minder hardware wel gewoon moeten trekken, dus als hij het dan nog steeds niet doet is je voeding niet schuldig ;). Probeer anders je oude proc eens. Kijk of er bolle condensatoren op het mobo zitten.

offtopic:
Ik had dat met mijn eerste server, die zei altijd: 'No keyboard found. Press F1 to resume' :+
Nee, dat kon je niet uitzetten in het bios }:O

[ Voor 10% gewijzigd door stefan001 op 08-02-2007 00:04 ]

Pagina: 1