Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Readyboost SD kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 2.319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Wie heeft er al een SD kaart gevonden die snel genoeg is voor Readyboost? Dat zou voor mijn notebook ideaal zijn, zo'n SD kaartje kan gewoon in de interene geheugenlezer blijven zitten :)

Yo.

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Weet je zeker of geheugenkaarten door Readyboost benut kunnen worden? Ik meen nl. eens te hebben gelezen dat dit alleen kan als je kaartlezer geen schijfletter laat zien als er geen kaartje in zit (veel kaartlezers laten altijd schijfletters zien). Maar ik heb vervolgens nooit van iemand gehoord die dit daadwerkelijk heeft uitgeprobeerd.

>>>insert witty remark here<<<

Verwijderd

Om even kort antwoord te geven op je vraag, heb ik even m'n kaartje uit m'n camera gepakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.chillspel.nl/rboost.JPG

Het kan dus, nog niet getest dus kan geen ervaringen delen. Ik merkte het verschil met een usb-stick bijna niet, maar heb dan ook al 2gb ram..

Het betreft een Sandisk 512mb SD kaart. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 22:07 ]

Verwijderd

waarschijnlijk zijn ongeveer alle geheugen kaarten wel snel genoeg voor readyboost, alleen is je cardreader vaak het probleem. deze zijn vaak usb1.

ikzelf gebruik de memorystick pro duo reader van mijn vaio samen met een high speed memorystick. Dit werkt leuk maar merk weinig verschil in snelheid. dit zal komen omdat ik ook meer dan genoeg ram heb.

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
volgens mij denken nog veel mensen dat een SD geheugenkaartje een reepje RAM kan vervangen.

Verwijderd

SURFivor schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:17:
volgens mij denken nog veel mensen dat een SD geheugenkaartje een reepje RAM kan vervangen.
Ach, het is nog altijd sneller dan je hdd.. Ik laat alleen maar zien dat het kan, zoals de TS vraagt. Of het nuttig is heb ik niet geprobeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 22:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:08:
waarschijnlijk zijn ongeveer alle geheugen kaarten wel snel genoeg voor readyboost, alleen is je cardreader vaak het probleem. deze zijn vaak usb1.

ikzelf gebruik de memorystick pro duo reader van mijn vaio samen met een high speed memorystick. Dit werkt leuk maar merk weinig verschil in snelheid. dit zal komen omdat ik ook meer dan genoeg ram heb.
Dat is dus alles behalve waar, er is ook een soort FAQ over gemaakt. Er zijn maar genoeg Sd cards en usb sticks die het niet kunnen... Ik heb er speciaal een voor besteld, 7mb write, 11 read.

http://blogs.msdn.com/tom...ve/2006/06/02/615199.aspx

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:57:
[...]

Dat is dus alles behalve waar, er is ook een soort FAQ over gemaakt. Er zijn maar genoeg Sd cards en usb sticks die het niet kunnen... Ik heb er speciaal een voor besteld, 7mb write, 11 read.

http://blogs.msdn.com/tom...ve/2006/06/02/615199.aspx
Welke heb je besteld? Het is een interne kaartlezer, dus USB2 hoop ik. Natuurlijk is een SD kaart geen vervanging voor RAM, maar ik ben benieuwd naar Readyboost :)

Yo.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:45
Mijn apacer 256 sd-kaart is niet compatible met Readyboost i.c.m. de apacer usb cardreader.
Als de wizard Readyboost aangeeft zodra je de cardreader aansluit, wilt nog niet zeggen dat het werkt, voor zover ik het bekeken heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.chillspel.nl/rboost.JPG

Zodra ik op het onderstaande Readyboost icoontje klik, geeft hij vervolgens weer dat het kaartje niet geschikt is. Kortom wees wel zeker van je zaak!

Hetzelfde geldt trouwens voor mijn usb2.0 stick en mijn Ipod ;)

[ Voor 38% gewijzigd door THxZ0NE op 06-02-2007 09:30 ]

Verwijderd

VonFoX schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:18:
[...]

Welke heb je besteld? Het is een interne kaartlezer, dus USB2 hoop ik. Natuurlijk is een SD kaart geen vervanging voor RAM, maar ik ben benieuwd naar Readyboost :)
Net is geen sd helaas, maar een 2gb usb stick. Patinum fast usb strick 18€ bij CDRwinkel.com

Verwijderd

THxZ0NE schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:22:
Mijn apacer 256 sd-kaart is niet compatible met Readyboost i.c.m. de apacer usb cardreader.
Als de wizard Readyboost aangeeft zodra je de cardreader aansluit, wilt nog niet zeggen dat het werkt, voor zover ik het bekeken heb.

[afbeelding]

Zodra ik op het onderstaande Readyboost icoontje klik, geeft hij vervolgens weer dat het kaartje niet geschikt is. Kortom wees wel zeker van je zaak!

Hetzelfde geldt trouwens voor mijn usb2.0 stick en mijn Ipod ;)
Zodra ik op retest doe wel, kortom, ik ben zeker van mijn zaak ;)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:55:
[...]

Ach, het is nog altijd sneller dan je hdd.. Ik laat alleen maar zien dat het kan, zoals de TS vraagt. Of het nuttig is heb ik niet geprobeerd.
Check even Link voor summiere uitleg wat Readyboost is...

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 06-02-2007 10:28 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet dat het een relatief oud topic is, maar het gaat precies over wat ik wil weten en het is een actueel onderwerp. Ik zit eraan te denken om een laptop met daarop Vista, te voorzien van Readyboost geheugen door middel van een snelle SD kaart in de interne cardreader. (externe reader werkt zowiezo niet). Een USB-stick is niet handig, want die steekt uit.

Nu worden bij SD kaarten wel de sustained transfer speeds gegeven, maar niet de random leestijden.

Zijn er mensen die inmiddels (uit ervaring) zeker weten dat een bepaalde SD kaart van bijvoorbeeld 1GB of 2GB werkt als ReadyBoost? Een MemoryStick (Pro) zou ook kunnen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

BounceMeister schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:32:
Ik weet dat het een relatief oud topic is, maar het gaat precies over wat ik wil weten en het is een actueel onderwerp. Ik zit eraan te denken om een laptop met daarop Vista, te voorzien van Readyboost geheugen door middel van een snelle SD kaart in de interne cardreader. (externe reader werkt zowiezo niet). Een USB-stick is niet handig, want die steekt uit.

Nu worden bij SD kaarten wel de sustained transfer speeds gegeven, maar niet de random leestijden.

Zijn er mensen die inmiddels (uit ervaring) zeker weten dat een bepaalde SD kaart van bijvoorbeeld 1GB of 2GB werkt als ReadyBoost? Een MemoryStick (Pro) zou ook kunnen.
Bij 2 gig ram heeft het amper nut. Bij 1 giga een beetje, op de FP stond ooit een test.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maar er is dus (nog) niemand die me kan vertellen welke SD card geschikt is voor Readyboost? (Afgezien van het feit of het performance wise nut heeft).

• dj_playground
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2017
Geheugenkaarten USB sticks. Alles is geschikt voor ready boost. Je hebt hier alleen verschillen in. Je hebt schrijf en leessnelheid. Je moet het eigenlijk vergelijken met een normale geheugenkaart. Hoe hoger de MHz is hoe sneller je computer hiermee samen kan werken. Mocht de snelheid te laag zijn dan krijg je ook niet de optie om hem in te stellen als readyboost. Hoe hoger de schrijf en leessnelheid hoe beter het dus werkt.

Vaak zijn USB sticks sneller, daarom worden zij dus ook aangeraden. Ik heb zelf een notebook op mijn werk dat ik ook mee naar huis neem. Hier heb ik een SD kaart in gestoken. Het is gewoon een fijt dat een USB stick dan niet handig is.

Aan te raden is wel om een Extreme 3 of een ultra 2 versie te gebruiken. Dit kan er voor zorgen dat alles aanzienlijk sneller is.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Het is denk ik goedkoper om min. 2 Gb geheugen in je systeem te stoppen.
Verder doet de snelheid van de SD-card er ook weer niet zoveel toe, Readyboost gaat vooral over accesstijden die verlaagt worden.
Het nadeel van een geheugenkaart permanent in je laptop is dat veel BIOS-en denken dat ie ervan kan booten/ erop moet wachten en je systeemboot duurt weer 2 sec. langer.

diskeltische lurker

Pagina: 1