[LCD-tv] 32 inch, tot 2000 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Beste mensen,

Het is weer zover, een nieuw topic over LCD-Tv’s.

Even kort een introductie, mijn ouders willen een nieuwe tv kopen. En wel een LCD-tv. Als het aan mijn vader zou liggen loopt hij de eerste beste winkel binnen en koopt gewoon de tv die hij het leukst vindt. Nu ben ik natuurlijk iemand die liever eerst alles goed uitzoekt. Aan mij de taak dus om een goed overzicht te krijgen wat er te krijgen valt.

Allereerst een aantal eisen/wensen:

• Rond de 80 centimeter. (32 inch) Groter hebben mijn ouders niet nodig.
• Maximumprijs rond de 2000 euro.
• LCD

Goed misschien een summier lijstje, maar verder hebben ze geen eisen.

Nu ben ik natuurlijk al rond gaan kijken in de winkels en heb een lijstje gemaakt van de mogelijke kanshebbers. Dit zijn tot nu toe de volgende:

Philips 32PF9551

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/ECADB258B39A8237C1257228003A07BC.jpg

http://www.consumer.phili...d=32PF9551_10_NL_CONSUMER

Samsung LE32N71B

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/77B71A7C06B10724C12571DC003EAE6F.jpg

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32n71b.asp

Sony KDL-32V2500

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/F0EF41FF8B83291BC12572330047D84E.jpg

http://www.sony.nl/view/S...rview&category=TVP+LCD+TV

En mijn persoonlijke favoriet:

Panasonic TX-32LX600

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/1319261964CE293BC12571E60045EB60.jpg

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3284|607|602|601|4|1

Behalve de Panasonic heb ik alle tv’s gezien. Van de Panasonic heb ik alleen de 32LX60 gezien, de 600 schijnt nog beter te zijn.

Even een linkje naar kieskeurig, met alle tv’s naast elkaar:
http://www.kieskeurig.nl/...964CE293BC12571E60045EB60

Op Kieskeurig heb ik natuurlijk alle recensies gelezen, maar ik heb het idee dat die niet altijd even goed zijn.

Nu is er natuurlijk een gigantisch aanbod aan deze tv’s dus ik zal er vast nog een paar over het hoofd zien.

Dus iedereen die ervaringen met deze tv’s heeft, of andere tips/suggesties heeft: Barst los ! :P

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met die tv's maar volgens mij is die Panasonic erg goed. Misschien is de Toshiba 32 wl 68 ook wat?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Even informatie gejat uit een ander topic:
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:32:
Ik heb deze week de 32WL68 kunnen testen, met daarnaast de Samsung 32N71 en Panasonic 32LX600.

beeldscherpte: Toshiba scoorde goed, maar Panasonic was hierin beter, Toshiba scoorde dan wel weer beter als de Samsung. Qua kleurbereik kon de Toshiba de Panasonic weer niet overtreffen, maar wel weer de Samsung, zwartwaarde van de Toshiba was behoorlijk, maar weer Panasonic beter. en dan de kijkhoek... Hierin is de Panasonic echt niet in te overtreffen :o ik heb nog nooit een LCD zo'n kijkhoek weten halen als deze TV, echt subliem. kijkhoek van Toshiba was goed te noemen, zelfde als de Samsung.

Bewegende beelden, en hier duikt die M100 techniek dan op... heel natuurlijke bewegingen. en waar je zoiets heel goed op kan testen is een zender waar beursberichten doorlopen. Bij Toshiba waren dit heel duidelijke scherpe letters wat over het beeld liepen. Panasonic scoorde hier trouwens ook nog goed in, ondanks dat zij niks 100Hz achtig gebruiken.

Dus de Toshiba is een goede TV, maar kan niet op tegen die Panasonic. Jammer dat deze niet in grotere maten gemaakt wordt, want dan was mijn keuze heeeel erg rap gemaakt.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Wat mij betreft, zou ik gaan voor die Philips, alleen zonde van het Ambilight (waar je echt een hoop extra € voor neer mag leggen). Aan de andere kant, heb je een witte muur, en gebruik je het een tijdje, dan ga je het gewoon missen als 'ie uit is...

Verder is Digital natural Motion alléén al een reden voor mij om deze TV te pakken. Bewegende beelden zijn gewoon scherp en haperen niet. Zeker in filmpjes met scrollende tekst, voorbij rijdende voertuigen en scrollende reclameteksten is het goed te merken. Pixel Plus werkt tegenwoordig ook veel beter, alhoewel je de functie niet voluit moet gebruiken. Dan krijgen voorwerpen toch een witte rand om zich heen (daar merk je echter weinig van op een afstandje).

Verder, kwa scherpte en kleur, gewoon een prachtig scherm, ookal doet de Samsung er weinig meer voor onder hoor... Maar ik vind het design van de Philips dan ook weer strakker (ik erger me aan dat somme glasplaatje onder de Samsung).

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Wat mij inderdaad bij de Philips tegenviel was dat Ambilight. Als er snelle beelden zijn lijkt het net een disco. Lijkt me niet helemaal ideaal. :P

En waarom zou je de Philips bijvoorbeeld boven de Panasonic stellen ?

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Sony KDL-32V2000/V2500 !

Niet voor niets LCD van t jaar geworden. Live Colour creation is een van de weinig technieken die gewoon echt een enorm noemenswaardig verschil maakt. Backlight is helemaal top. Het blijft LCD dus verwacht geen Plasma-achtige-taferelen maar bij heldere beelden en ook bij analoge weergave krijg je zo'n enorm strak helder beeld zonder al te veel kwaliteit verlies (airbrush->pixelplus= :O)

En nu voor 1299/1399 te verkrijgen, halen!

• Nik

Nik

Pizzaman schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:06:
Wat mij inderdaad bij de Philips tegenviel was dat Ambilight. Als er snelle beelden zijn lijkt het net een disco. Lijkt me niet helemaal ideaal. :P

En waarom zou je de Philips bijvoorbeeld boven de Panasonic stellen ?
De Ambilight is bij te regelen. Afhankelijk van wat je zelf fijn vind, kun je hem heel snel of juist heel langzaam mee laten kleuren. Ook kun je één vaste kleur instellen. De ervaring is inmiddels dat die snelle modus even wennen is, maar na verloop van tijd wordt het natuurlijk. De ruimte waarin een TV staat kleurt ook gewoon mee als er snelle beelden bewegen (ik heb het nu over zonder ambilight) door het licht wat van de beeldbuis óf backlight af komt. Alleen ambilight versterkt dat, en voegt dat toe aan de randen. Het is wennen, maar eenmaal eraan gewend, wil je niet meer zonder.

Verder heb ik weinig ervaring met Panasonic. Het enige wat me altijd opvalt is dat ik de kleuren niet mooi vind. Natuurlijk is dat wel bij ste stellen. De kleuren zijn gewoon te flets (af fabriek instelling). Ook het design spreekt me helemaal niet aan. Het model wat jij hebt uitgekozen, vind ik dan wel weer aardig. Maar dan zou ik hem wel volledig zwart willen / nemen. Die grijze speaker doet imho afbreuk aan het hele ontwerp.

Sony speekt me al helemaal niet aan. Zeker niet na de blunder met de HDMI aansluiting aan de zijkant (waar je de camera aansluit). Volgens mij was dat de S2000 serie (pin me er niet op vast). Ze hebben dit gelukkig wel snel aangepast. Verder vind ik de kleuren van een Sony te zacht. Ik heb altijd een CRT van Sony gehad, tot volle tevredenheid, maar de LCD's vind is gewoon niet goed genoeg. Sinds ze die nieuwe Bravia engine hebben, bakken ze er maar weinig van. Wit is niet wit, zwart is niet zwart. Ik mis contrast. En bij de Bravia tv's krijg ik het gewoon ook niet mooi. Rood is altijd te donker. Stel je het bij dat het wit goed wit is, dan is het zwart weer een beetje te blauw, en is het rood meer roze. Ik heb geen idee waarom, maar het werkt gewoon niet voor mij.

Trouwens, nog iets, de menu's van een Philips vind ik wel duidelijk, van een Samsung ook, maar Sony, JVC, Sharp en Panasonic maken er een zooitje van. Je zoekt uren naar de juiste functie. Of op de afstandsbediening... Soms zoek je je helemaal wezeloos naar "beeldformaat aanpassen", of "input selectie (externe bron). Zeker JVC en Sharp zijn gewoon een ellende kwa menu's.

Verder weet ik zo snel even niets, als me wat te binnen schiet, of je hebt een gerichte vraag... :)
nudie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:13:
Sony KDL-32V2000/V2500 !

Niet voor niets LCD van t jaar geworden. Live Colour creation is een van de weinig technieken die gewoon echt een enorm noemenswaardig verschil maakt. Backlight is helemaal top. Het blijft LCD dus verwacht geen Plasma-achtige-taferelen maar bij heldere beelden en ook bij analoge weergave krijg je zo'n enorm strak helder beeld zonder al te veel kwaliteit verlies (airbrush->pixelplus= :O)

En nu voor 1299/1399 te verkrijgen, halen!
Hmmm, mijn ervaring is toch anders. Of ik heb een hele andere definitie van mooie kleuren natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nik op 05-02-2007 21:21 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Nu moet ik zeggen dat ik de Sony tot nu toe het minste beeld vond geven. In de tests komt hij er ook niet als beste uit tot nu toe.

De V2000 is het oude model, dus dat wordt hem sowieso niet :)

Die Philips moet ik dan toch maar eens wat beter gaan bekijken qua Ambilight dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Pizzaman op 05-02-2007 21:27 ]

Verwijderd

Ga de sharp LC32RA1E eens bekijken, mooiste LCD die ik heb gezien in 32 inch, adviesverkoop van 1499, topding met een prachtig design.

Enigste nadeel aan het scherm is het omslachtige installatiemenu, maar als het goes is hoef je daar maar een keer in te zijn :P

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Heb even gekeken, de responstijd is met < 6 m/s dan wel weer lekker laag.

Verder weinig over te vinden ook weinig gebruikerservaringen. Kijken of hij nog ergens in de winkel te bewonderen valt.

[ Voor 56% gewijzigd door Pizzaman op 05-02-2007 22:10 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Vandaag weer verder gegaan met mijn onderzoek bij de Scheer & Foppen en de Expert, maar daar hadden ze zo weinig tv's staan dat ik daar ook niet meer heen hoef.

De tv van Panasonic lijken ze trouwens helemaal nergens te hebben. :|

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:55:
Ga de sharp LC32RA1E eens bekijken, mooiste LCD die ik heb gezien in 32 inch, adviesverkoop van 1499, topding met een prachtig design.

Enigste nadeel aan het scherm is het omslachtige installatiemenu, maar als het goes is hoef je daar maar een keer in te zijn :P
Die Sharp is voor 1000 al te krijgen :)

Over Sharp gesproken.. Hebben zij niet de enige 1080p 32" tv van het moment ?

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

proller schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:00:
Wat mij betreft, zou ik gaan voor die Philips, alleen zonde van het Ambilight (waar je echt een hoop extra € voor neer mag leggen). Aan de andere kant, heb je een witte muur, en gebruik je het een tijdje, dan ga je het gewoon missen als 'ie uit is...

Verder is Digital natural Motion alléén al een reden voor mij om deze TV te pakken. Bewegende beelden zijn gewoon scherp en haperen niet. Zeker in filmpjes met scrollende tekst, voorbij rijdende voertuigen en scrollende reclameteksten is het goed te merken. Pixel Plus werkt tegenwoordig ook veel beter, alhoewel je de functie niet voluit moet gebruiken. Dan krijgen voorwerpen toch een witte rand om zich heen (daar merk je echter weinig van op een afstandje).

Verder, kwa scherpte en kleur, gewoon een prachtig scherm, ookal doet de Samsung er weinig meer voor onder hoor... Maar ik vind het design van de Philips dan ook weer strakker (ik erger me aan dat somme glasplaatje onder de Samsung).
Bij samsung heet "Digital natural Motion" simpelweg "100Hz mode", de duurdere modellen hebben dat (o.a. mijn heerlijke samsung M71).. de N serie heeft t geloof ik niet..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 12:54
Je kan de ambilight ook helemaal uitzetten op de Philips, of gewoon een modelletje lager nemen (9531 geloof ik). Scheelt ook nog een paar centen.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

silitek

Tubes Only

Philips 32PF9551/10 cineos kopen. Deze in mijn bezit zo'n 2weken er is net nieuwe firmware uit voor het toestel. Zeer mooi beeld en de techniek van Philips is superieur!!!...

En dat Ambilight is geen disco maar een mooie smaakmaker op m'n muur....kan ook uit :)
Heb ook Samsung, Panasonic onder de loep genomen maar Cineos is toch wel het beste in zwart is zwart.

Tubes....It's what make music music!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Welke modellen van Panasonic heb je onder de loep genomen ? Ook de door mij genoemde 32LX600 ?

• silitek

silitek

Tubes Only

Pizzaman schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:02:
Welke modellen van Panasonic heb je onder de loep genomen ? Ook de door mij genoemde 32LX600 ?
Ik heb heel wat schermpjes de revu laten passeren...de versie van jou heb ik ook gezien is verder niks mis mee maar een Contrastverhouding 3.000:1 is niet goed genoeg voor me.

Je moet een HD demo bekijken op de Cineos man je weet niet wat je ziet >:)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja met een demo heb ik nooit zoveel, de kans dat je het beeld zelf zo goed krijgt is bijna 0 %. :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja... 100 TV's, 100 meningen. Kortom: je komt er toch niet verder mee.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind je budget echt veel te hoog!
Je kan een mooie LCD (32 inch) ruim voor onder de 1000 euro kopen. Ik begrijp dat alle mooie beeldtechnieken prachtig klinken, maar waar gaat de Tv voor worden gebruikt?

Ik denk zelf alleen analoog/digitale kabel tv en af en toe een dvdtje.

Als ik de gemiddelde ouder ken willen ze graag merkproducten. Kies bijv de Samsung LE32S71. Prachtige TV precies voor die doeleinden. Ja hij is 720p, maar HDTV komt echt niet de komende jaren in nederland van de grond. Breedbeeld TV is nog niet eens ingeburgerd!

En ik betwijfel of je ouders het verschil kunnen zien tussen 1080 en 720.

Het is misschien niet zo'n pats tv, maar 625 euro is een behoorlijke goede deal voor een 32" van een goed merk.
Bespaar je toch 1375 euro op je budget :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
silitek schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:11:
[...]

Ik heb heel wat schermpjes de revu laten passeren...de versie van jou heb ik ook gezien is verder niks mis mee maar een Contrastverhouding 3.000:1 is niet goed genoeg voor me.

Je moet een HD demo bekijken op de Cineos man je weet niet wat je ziet >:)
Lees ik dit weer in een andere thread:
De vele zuchten hebben als reden dat de 9551 al zeer uitgebreid besproken is in deze thread. Dit toestel heeft wel HDTV input, maar scaled alle HDTV signalen omlaag naar 576p, ofwel progressive PAL. De Philips is dus niet HD-Ready, en levert geen HDTV beeld.
Kurios schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:45:
Je kan een mooie LCD (32 inch) ruim voor onder de 1000 euro kopen. Ik begrijp dat alle mooie beeldtechnieken prachtig klinken, maar waar gaat de Tv voor worden gebruikt?

Als ik de gemiddelde ouder ken willen ze graag merkproducten. Kies bijv de Samsung LE32S71. Prachtige TV precies voor die doeleinden. Ja hij is 720p, maar HDTV komt echt niet de komende jaren in nederland van de grond. Breedbeeld TV is nog niet eens ingeburgerd!

Het is misschien niet zo'n pats tv, maar 625 euro is een behoorlijke goede deal voor een 32" van een goed merk.
Bespaar je toch 1375 euro op je budget :)
Het budget maakt niet zoveel uit, ik heb een bovengrens ingesteld om het niet te gek te maken. Er wordt inderdaad alleen op tv gekeken, maar mijn vader pikte er bij de lokale Mediamarkt wel duidelijk een verschil in beeld er uit.

Nu weet ik dat die tv's niet allemaal ideaal staan afgesteld, maar verschil is wel duidelijk waar te nemen.

• silitek

silitek

Tubes Only

Pizzaman schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:50:
[...]

Lees ik dit weer in een andere thread:

[...]

De vele zuchten hebben als reden dat de 9551 al zeer uitgebreid besproken is in deze thread. Dit toestel heeft wel HDTV input, maar scaled alle HDTV signalen omlaag naar 576p, ofwel progressive PAL. De Philips is dus niet HD-Ready, en levert geen HDTV beeld.
Waar heb jij het nou over...de PW versie 8)7 . De Philips 32PF9551/10 cineos is een volledig HDTV scherm.
:?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Dat lees ik in een andere thread hoor, het was mij zelf nog niet opgevallen in de specs. :P

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
En we slingeren hem weer even omhoog voor nog meer meningen en ervaringen.

Inmiddels heb ik alle tv's gezien. Helaas kon ik de Panasonic niet bekijken op normaal beeld, er draaide alleen zo'n te gelikte demo op.

Verwijderd

[...]Ja hij is 720p, maar HDTV komt echt niet de komende jaren in nederland van de grond. Breedbeeld TV is nog niet eens ingeburgerd!

...en op 32 inch is dat verschil eigenlijk toch al nauwelijks (niet ?) te zien, dus wat dat betreft zou je eigenlijk niet hoeven te kijken naar TV's met 1080...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Nee in principe kijk ik daar ook niet naar. :)

Het gaat puur om de beeldkwaliteit, en daarbij geldt vaak wel, hoe duurder hoe beter het beeld.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou voor de philips gaan, ambilight is gewoon super, daarna vind ik het design ook beter dan de rest (al vind ik de sony er ook mooi uit zien). De samsung heeft een prima beeldkwaliteit, echter vind ik de behuizing heel lelijk, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Als ze gewoon het beste willen neem dan die philips, zelf zou ik echter voor dat geld gewoon een goede "37 halen.

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 16:09
Wij hebben hier thuis net een nieuwe TV gekocht na lang zoeken. Het is uiteindelijk de Sony V2500 geworden. Deze was als 1 van de goedkoopste te krijgen, wat de doorslag gaf. Beste beeld gaf ongetwijfeld de Panasonic 32LX600. Deze was mijn favoriet.

Voor jou ligt het budget net wat hoger als bij ons het geval was. Voor 2000 euro kan je eigenlijk elke 32inch kopen die er is. Geen beperkingen dus.

Philips: Ambilight niet nodig, niet doen dan. Hier geef je een paar honderd euro meer voor uit. Daarnaast vindt ik de kleuren standaard te fel + de scherpte onnatuurlijk hoog ingesteld. Je krijgt hierdoor een beetje halo's (ringen). Zeker Pixel Plus 2 heeft hier last van, welke op deze TV zit. Pixel Plus 3 heeft hier minder last van.

Sony: Goed beeld, goed in te stellen. Kan ook in de service menu's komen. Springt van jouw lijstje ook qua contrast goed uit de bus (subjectief bekeken en niet naar de waardes). Beste analoge tuner samen met de Panasonic.

Toshiba: Heeft het beste geluid, meeste watt en beste bassen. Beeld heeft 100hz waardoor het rustig is als bv de beursberichten langskomen. Verder kan ik er persoonlijk geen voordelen aan vastbinden.

Samsung: Persoonlijk viel deze als snel af. Die glimmende rand kan je niet mooi vinden (in ons geval), maar is ook nog eens irritant als je 's avonds in een donkere kamer zit met licht achter je of een kaarje op tafel. Deze weerkaatst in de rand. Het glimmende plastic van de Samsung is gladder als dat van de Toshiba (wat ook glas is), maar oogt een stuk matter. Daarnaast vindt ik dat Samsung lelijkere plastics gebruiken en de bouwkwaliteit een stuk minder goed is en eruit ziet als bv de Sony (beste afgewerkt met de Panasonic).

Verwijderd

Ik heb de Panasonic LX600 en ben er erg over te spreken! Beter dan de eerder hier besproken Sony Bravia. Erg grote kijkhoek en erg diep zwart. Verder goed afgewerkt, SD cardreader en veel aansluitingen. (o.a 2x HDMI) Ik heb er lang over gedaan om een goede LCD tv te vinden, maar toen ik de LX600 zag was ik meteen om.

Moet je maar eens in de winkel kijken, het verschil tussen de Philipsjes en de Panasonic's. Philips moet nog veel leren qua kleurechtheid en betrouwbaarheid. Panasonic maakt zowieso erg betrouwbare producten en heeft een goede garantieafhandeling als het kapot gaat.

Eerlijk is eerlijk, Panasonic is duur, maar dan heb je ook wat.

ALs mensen filmpjes / foto's willen zien van de tv in werking, zeg het gerust. Kan ik wel wat online zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 20:41 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja graag ! Ben erg benieuwd namelijk. Mag ik vragen wat de LX600 jou gekost heeft ? Hij staat momenteel voor 1400 op het internet dus dat is netjes binnen het budget. :)

• Nik

Nik

tim_heijt schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:09:

Philips: Ambilight niet nodig, niet doen dan. Hier geef je een paar honderd euro meer voor uit. Daarnaast vindt ik de kleuren standaard te fel + de scherpte onnatuurlijk hoog ingesteld. Je krijgt hierdoor een beetje halo's (ringen). Zeker Pixel Plus 2 heeft hier last van, welke op deze TV zit. Pixel Plus 3 heeft hier minder last van.
Goh, waar zou die menu toets op de r/c nou voor zijn :?

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 16:09
proller schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:28:
[...]

Goh, waar zou die menu toets op de r/c nou voor zijn :?
Dan nog is de kleurechtheid van de Philips tv's ver te zoeken zoals hierboven ook al is geopperd!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:34

sanook

_/-\o_

Jammer dat je geen 37 inch (of groter) zoekt, dan zou de keuze erg eenvoudig worden: Panasonic 37pv60 of de 37pv600. Maar ja, dat is wel plasma ;)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:20:
ALs mensen filmpjes / foto's willen zien van de tv in werking, zeg het gerust. Kan ik wel wat online zetten.
Ik ben nog steeds benieuwd naar je filmpjes/foto's :)

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
tim_heijt schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:00:
[...]

Dan nog is de kleurechtheid van de Philips tv's ver te zoeken zoals hierboven ook al is geopperd!
Onzin, je kunt je philips prima calibreren hoor - mits je natuurlijk niet een complete bosjosti bent.

Verwijderd

Wel raar dat ik de Panasonic wel goed krijg afgesteld en een Philips niet. Punt is dat de kleuren van een Panasonic gewoon beter zijn, was in de CRT tijd ook al zo. Ook de tv tuner is stukken beter.

Ik zet de foto's nu online. moment. Heb even snel wat foto's genomen voor de grote kijkhoek te laten zien, ik zal nog even kijken of ik de belichting beter krijg, zodat de sluitertijden omlaag kunnen.

http://members.chello.nl/~b.menke9/P1040745.JPG

http://members.chello.nl/~b.menke9/P1040747.JPG

http://members.chello.nl/~b.menke9/P1040748.JPG

http://members.chello.nl/~b.menke9/P1040750.MOV

Filmpje niet fullscreen afspelen, want dat ziet er niet uit :P

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 17:24 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:15:
Wel raar dat ik de Panasonic wel goed krijg afgesteld en een Philips niet. Punt is dat de kleuren van een Panasonic gewoon beter zijn, was in de CRT tijd ook al zo. Ook de tv tuner is stukken beter.

Ik zet de foto's nu online. moment. Heb even snel wat foto's genomen, ik zal nog even kijken of ik de belichting beter krijg, zodat de sluitertijden omlaag kunnen.
Ben benieuwd!!..Of die Panasonic beter is dan mijn Philips 32PF9551/10 . Die ik gezien heb waren het dus niet.... ;)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja jeetje, de keus wordt me ook niet makkelijk gemaakt.

Kunnen jullie gewoon niet allemaal zeggen dat 1 TV. de beste is ? :P

Ik moet zeggen dat filmpje ziet er goed uit. Hoe zijn de nieuwsbalken van bijvoorbeeld RTLZ ? Lopen die een beetje vloeiend door het beeld ?

[ Voor 36% gewijzigd door Pizzaman op 14-02-2007 17:32 ]

Verwijderd

http://members.chello.nl/~b.menke9/P1040758.MOV

Hier een filmpje met scrollbalk. Lekker vloeiend dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 17:41 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:20:

Moet je maar eens in de winkel kijken, het verschil tussen de Philipsjes en de Panasonic's. Philips moet nog veel leren qua kleurechtheid en betrouwbaarheid. Panasonic maakt zowieso erg betrouwbare producten en heeft een goede garantieafhandeling als het kapot gaat.

Eerlijk is eerlijk, Panasonic is duur, maar dan heb je ook wat.
Uit welke duim heb je dit gezogen??..links of rechts. Philips heeft niks te leren qua kleur en betrouwbaarheid. De techniek van Philips is subliem en uniek. Daarom heb ik ook gekozen voor dit scherm. Heb niks tegen Panasonic maar beter is die echt niet..

Hoezo Panasonic is duur..nee, een Philips krijg je bij air-miles. :(

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Heren geen ruzie ! :P

Ik ga ze beide nog eens even goed bekijken. :)

Verwijderd

Als je maar genoeg airmiles hebt, kun je elke tv ermee kopen hoe duur hij ook is, dus slaat als een tang op een varken. :+

Lees eens op kieskeurig, met Philips zijn er vaak softwareproblemen en niet alleen met de TV's. Panasonic staat gewoon bekend om betrouwbare producten, en dat vertaalt zich terug in erg grote groei van Panasonic.

Philips verkoopt met de dag minder consumentenelectronica. Iets zorgt daarvoor en ik denk dat dat komt omdat mensen geen vertrouwen meer hebben in het merk. Veel andere merken (Sony, Pioneer en dus Panasonic) staan vortaan ver boven Philips producten. Vroeger was ik fervent Philips aanhanger, maar ik wil er niks meer mee te maken hebben na een hoop niet betrouwbare producten en erg slechte service.

Verwijderd

ik neem aan dat de TS er zelf ook naar gaat kijken en een fatsoenlijk 32" voor onder de 1000 euro ? no way.....

Als ze een merkproduct willen moet je vooral een Samsung nemen :P Neem dan een Sony of een Philips

Mijn advies:

Rek het budget nog heel iets uit en ga voor een Loewe Individual 32". En als dat niet lukt zou ik voor de Panasonic gaan want die hebben ook erg leuke schermpjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.widetv.ru/product_images/loewe-individual-32.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 20:14 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:13:
[...]
ik neem aan dat de TS er zelf ook naar gaat kijken en een fatsoenlijk 32" voor onder de 1000 euro ? no way.....
[...]
Uiteraard ben ik ook al aan het kijken geweest. Vervelende is dat je de tv's nooit echt goed kunt vergelijken allemaal. De afstellingen zijn nooit optimaal of er bijvoorbeeld geen normaal tv kanaal te zien.
Als ze een merkproduct willen moet je vooral een Samsung nemen :P Neem dan een Sony of een Philips

Mijn advies:

Rek het budget nog heel iets uit en ga voor een Loewe Individual 32". En als dat niet lukt zou ik voor de Panasonic gaan want die hebben ook erg leuke schermpjes :)

[afbeelding]
Dat wordt mijn ouders echt te gek, het gaat gewoon om een simpele tv. De kwaliteit van Loewe hebben ze niet nodig. ;)

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11-2025

duhtje

blabla

Ik ben ook op zoek naar een 32" scherm (voor minder dan € 900).
Ik wil hem echter gaan gebruiken voor TV/Films én als scherm voor mijn pc (1 - 2 meter afstand; afhankelijk van waar hij komt te staan). Ik zal er dus wat op internetten/gamen/word gebruiken/etc.

Ik vroeg me af of iemand gebruikerservaringen heeft met zo'n scherm in combinatie met de pc. Resolutie is natuurlijk niet optimaal, maar scheelt niet veel met die van mijn laptop (1366x768 vs. 1280x800).

Meer specifiek ga ik binnenkort eens op zoek om de volgende schermen te testen:
* LG 32" 32LE2R - € 619 - voordeligste keus consumentengids november 2006
* Panasonic 32" TX-32LE60F - € 830 - leuke vormgeving
* Philips 32" 32PF5321/12 - € 678 - ook voordeligste keus door de consumentengids nov 06
* Samsung 32" LE32S71 - € 689 - scoort paar punten hoger dan de LG en de Philips (consumentengids nov 06)

Iemand advies / tips / aanraders / afraders?

Alvast bedankt

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 18:25
Pizzaman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:39:
[...]

Uiteraard ben ik ook al aan het kijken geweest. Vervelende is dat je de tv's nooit echt goed kunt vergelijken allemaal. De afstellingen zijn nooit optimaal of er bijvoorbeeld geen normaal tv kanaal te zien.

[...]

Dat wordt mijn ouders echt te gek, het gaat gewoon om een simpele tv. De kwaliteit van Loewe hebben ze niet nodig. ;)
Loewe Xelos A32 (ietsiepietsie boven het budget), maar wel een top tv met ingebouwde dvb-c en dvb-t tuner.

Verwijderd

duhtje schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:43:
Ik ben ook op zoek naar een 32" scherm (voor minder dan € 900).
Ik wil hem echter gaan gebruiken voor TV/Films én als scherm voor mijn pc (1 - 2 meter afstand; afhankelijk van waar hij komt te staan). Ik zal er dus wat op internetten/gamen/word gebruiken/etc.

Ik vroeg me af of iemand gebruikerservaringen heeft met zo'n scherm in combinatie met de pc. Resolutie is natuurlijk niet optimaal, maar scheelt niet veel met die van mijn laptop (1366x768 vs. 1280x800).

* Philips 32" 32PF5321/12 - € 678 - ook voordeligste keus door de consumentengids nov 06
* Samsung 32" LE32S71 - € 689 - scoort paar punten hoger dan de LG en de Philips (consumentengids nov 06)

Iemand advies / tips / aanraders / afraders?

Alvast bedankt
Misschien moet je eigen topic openen, is wel zo netjes tegenover de topicstarter.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Misschien moet je eigen topic openen, is wel zo netjes tegenover de topicstarter.
Precies, niet mijn topic kapen ! :P

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:13:
[...]

want? ik heb een 32" tatung en ben er erg tevreden over. Sterker nog mn ouders hebben een 2000 euro kostende Samsung en de mijne vind ik mooier beeld geven.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53

denivan

de enige

Wou maar effe zeggen dat ik 2 philips LCD's thuis heb staan en er heel tevreden van ben.

Vooral de 32PF9966 in de woonkamer doet het uitstekend. Ik ga akkoord hij standaard iets te scherp staat en dat kleuren overgesatureerd lijken, maar dat is natuurlijk allemaal in te stellen.

M'n vriendin vond die ambilight in 't begin maar niets, maar nu zetten we 't toch altijd aan. Als we naar een gewone serie kijken doe hij dienst als sfeerverlichting door 'm op één kleur te zetten, bij een film laten we het licht lekker meeflitsen ;-)

Wat voor mij een voordeel is van de philips was dat hij één van de weinige (in de tijd dat ik 'm kocht toch) was die van analoog signaal best nog iets mooi op het scherm tovert, want eerlijk is eerlijk, hoeveel HD materiaal wordt er bekeken in de huiskamer ?

M'n ouders hebben een Sony Bravia (wel 42" denk ik), en daar is het echt geen pretje om gewone tv te kijken. Contrast is er gewoon niet en het lijk alsof er continu een grijze 'waas' over het scherm hangt. Dan ben ik toch veel blijer met de mijne ;)

Conclusie : als je budget echt 2000 euro is, kan je elke 32 LCD kopen die er is, ga dus naar een speciaalzaak die veel demo toestellen heeft en kies er gewoon uit wat jou het meeste aanspreekt.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik heb de knoop maar doorgehakt, het wordt de 32LX600. :)

Dinsdag wordt hij geleverd, heb hem bestelt bij Plasmavisie, scheelt toch 400 euro met de normale winkels.

Verwijderd

Je zult er geen spijt van krijgen!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 11:25 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik hoop het ook niet. ;)

Verwijderd

En? Bevalt ie?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Hij is er helaas nog niet, ze waren uitverkocht. Als het goed is komt hij vandaag weer binnen, maar ik heb er nog niks van gehoord.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Nu Pizzaman z'n keuze heeft gemaakt kunnen we rustig dit topic kapen :)
duhtje schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:43:
Ik zat zelf te kijken naar de Samsung LE32S71, kwam er toen achter dat de LE32R71B een beter panel heeft (S-IPS) en dus ook betere kleuren en een betere kijkhoek. De R uitvoering is echter wel redelijk wat duurder (780,- euro).

Nu kwam ik via een banner op m'n site bij Wehkamp terecht waar ze (tot vandaag) de LG 32LE2R aanboden voor 600 euro (nu 700 maar elders nog voor 600 te krijgen). Die 32LE2R lijkt ook een S-IPS panel te hebben, heeft component, HDMI (met HDCP, bah), een VGA aansluiting en lijkt hier in de kast te passen (ook niet onbelangrijk ;)). Flink prijsverschil tussen de Samsung en de LG dus en wat features betreft zie ik geen schokkende verschillen?

Iemand enig idee waarom de Samsung bijna 200 euro duurder is dan de LG? Het hele analoge deel is voor mij trouwens totaal niet boeiend. We hebben geen antenne aansluiting, gebruiken het scherm alleen om de laptops en de Wii aan te hangen. Het hele tuner en analoge deel zijn voor mij dus van ondergeschikt belang.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Misschien is het voor de overzichtelijkheid gewoon handiger om een eigen topic te starten :?

Verwijderd

En? Zo verslaafd, dat je je bevindingen niet meer post? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 18:48 ]

Verwijderd

*Kick*

Verwijderd

...waarom ? Dit lijkt mij een "kick" voor de "kick" en niet echt een post voor de inhoud... :?
Pagina: 1