Toon posts:

Krijg receiver niet op versterker aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik bezit een Panasonic sa xr-55 receiver en sinds kort een Denon pma-560 stereo versterker. De Panasonic heeft een pre-out, maar die gebruik ik al voor de subwoofer :). Hij heeft ook een tape-out, die ik dus gebruik om hem aan de versterker te hangen. De receiver is optisch aan de pc aangesloten, ik wil dus pc optisch -> receiver -> versterker ->stereoboxen. Tevens voor film. Echter dit lukt niet :{. Ik heb hem aan elke aansluiting van de stereoversterker gehangen en telkens de input veranderd. Maar wat ik ook deed, het mocht niet baten. Iemand een idee?

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
hang pc eens op een andere manier als optisch eraan..
succes

[ Voor 4% gewijzigd door wooley op 05-02-2007 20:03 ]

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Topicstarter
wooley schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:03:
hang pc eens op een andere manier als optisch eraan..
succes
Ik kan hem ook coaxiaal eraan hangen. Analoog lijkt me niet zo handig aangezien ik dan de brakke DAC van mijn geluidskaart gebruik. Of moet het analoog om te slagen?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als je coaxiaal digitaal je geluidskaart aansluit, gaat het signaal dan ineens wel door de DAC van de geluidskaart? Vreemde geluidskaart heb je dan.

Verwijderd

Topicstarter
Kaj. schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:10:
Als je coaxiaal digitaal je geluidskaart aansluit, gaat het signaal dan ineens wel door de DAC van de geluidskaart? Vreemde geluidskaart heb je dan.
:{ Als je je receiver digitaal aansluit met je geluidskaart, omzeil je de DAC van je geluidskaart. Bij analoog niet :>

Maar dat was de vraag btw niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 20:15 ]

Verwijderd

Veel versterkers sturen geen signaal naar de (stereo) tape out wanneer er een meerkanaals input gebruikt wordt. En zelfs wanneer je digitale input alleen maar stereo is, identificeert 'ie zich wel vaak als AC3 (potentieel multikanaals).
Dus toch maar 's gewoon analoog aansluiten, of kijken of je die geluidskaart kunt vertellen dat 'ie puur stereo moet sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:18:
Veel versterkers sturen geen signaal naar de (stereo) tape out wanneer er een meerkanaals input gebruikt wordt. En zelfs wanneer je digitale input alleen maar stereo is, identificeert 'ie zich wel vaak als AC3 (potentieel multikanaals).
Dus toch maar 's gewoon analoog aansluiten, of kijken of je die geluidskaart kunt vertellen dat 'ie puur stereo moet sturen.
Dat doet ie, hij stuurt PCM uit.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:14:
[...]

:{ Als je je receiver digitaal aansluit met je geluidskaart, omzeil je de DAC van je geluidskaart. Bij analoog niet :>

Maar dat was de vraag btw niet.
Sorry, verkeerd gelezen. Volgens de specs van de Pana heeft ie alleen een pre-out voor de sub, dus dit ding is minder geschikt om een andere versterker aan te hangen.

Maar goed. Je zegt dat ie PCM uitstuurt, maar stuurt ie ook daadwerkelijk maar twee kanalen uit? Staat ie niet stiekum op PCM uitsturen over 5 kanalen?
Welke geluidskaart heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Onboard bij mijn Asus a8ne moederboard. En hij stuurt alleen stereo uit bij muziek ja: bij een 5.1 aansluiting krijgen alleen de voorste boxen signaal als je een liedje afspeelt, wil je surround moet je dts neo:6 of dolby prologic 2 gebruiken.
Pagina: 1