Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exe-files kunnen niet meer geopend worden

Pagina: 1
Acties:

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:56
Bon,

Ik heb volgend probleem met pc van een collega :

Het verhaal (ik weet natuurlijk niet of het 100% klopt)
Man van die collega surfte wat rond op internet, kreeg via MSN iets toegestuurd, accepteerde, opende en hoppa :

Alle EXE-files worden vanaf nu geopend met de windows picture & fax viewer.

Héél leuk, enige nadeel is dat er niets meer deftig werkt. Eventueel kan je regedit nog wel opstarten door regedit.exe te hernoemen naar regedit.cmd, maar dan...

Ik heb via internet al verschillende tooltjes gevonden die de associatie van .exe files terug goed zet, maar deze helpen in dit geval niet. Dus op dit niveau is op het eerste gezicht niet mis.
Vb. van zo'n tooltje : http://windowsxp.mvps.org/exefile.htm
BTW : ook deze reg-items manueel nagekeken en op eerste zicht lijkt er niets mis (heb zelfs de twee keys verwijderd en terug laten aanmaken door het tooltje...)

Als ik zoek op Google naar "exe files open in windows picture and fax viewer" kreeg ik geen deftige resultaten terug...

Heeft iemand van jullie een idee wat dit in godsnaam kan veroorzaken ; op de pc staat een anti-virus maar die heeft niet gedetecteerd |:(

Als iemand van jullie het magische antwoord heeft : _/-\o_

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

G8KeePeR schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:58:
Héél leuk, enige nadeel is dat er niets meer deftig werkt. Eventueel kan je regedit nog wel opstarten door regedit.exe te hernoemen naar regedit.cmd, maar dan...
Dan zou je deze registerwijziging uit kunnen proberen. :)

Signature

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:56
Hmm,

die eerste had ik al nagekeken (zie ook m'n linkje), maar die tweede,

"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe"

zal ik morgen even nakijken...

Bedankt alvast !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943