[ASP] Geen header "Content-Type"?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een script dat heel netjes 304 Not Modified ondersteunt, maar ik zit nu met het probleem dat de header Content-Type daar niet in hoort/hoeft. Ik wil een dergelijke response zo klein mogelijk houden (dat is het hele idee van 304) en ik wil dus geen Content-Type meesturen. Maar ik krijg het mijn IIS6 server niet duidelijk gemaakt dat hij die header achterwege moet laten.

Als ik de Response.ContentType op een lege string zet, wordt hij nog steeds bij de response headers gezet, maar zonder waarde. Een waarde null geeft een type mismatch (ASP-taal is JScript). En er is geen method RemoveHeader ofzo...

Gekke is dat IIS6 zelf wél een response 304 genereert voor bestanden niet niet veranderd zijn, en daar zit ook geen Content-Type in. Dus ik vind dat ik dat ook moet kunnen :)

Iemand hier aleens over gevallen, die weet hoe dit moet?

日本!🎌

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Goeie vraag. Voor zover ik weet kun je de Content-type niet verwijderen (of je moet met ISAPI spul aan de slag gaan ofzo). Er is zover ik weet geen RemoveHeader method ofzo.

Maar, omdat ik niet graag snel opgeef, wil ik wel eens even een onderzoekje plegen of het op één of andere (al dan niet ranzige) manier misschien toch kan ;)

Edit: Wazig; ik zet de contenttype property nu op "" en nu is 'ie opeens weg?

code:
1
2
3
4
<%
Response.ContentType = ""
Response.Status = 304
%>

of

code:
1
2
3
4
5
6
<%@ LANGUAGE="JSCRIPT" %>
<%
Response.Status = 304;
Response.ContentType = '';
Response.CacheControl = '';
%>

Geeft:

code:
1
2
3
4
5
Date: Mon, 05 Feb 2007 21:09:20 GMT
Server: Microsoft-IIS/6.0
Content-Length: 0

304

Heb je voor de gein al eens een harde refresh gedaan? CTRL-F5?

[ Voor 93% gewijzigd door RobIII op 05-02-2007 22:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als Ctrl+F5 al betekenis zou hebben in mijn browser, dan zou ik in het andere geval geen request langs zien komen, als de browser de pagina uit de cache pikt, denk je ook niet?

Anyway, Response.ContentType op een lege string zetten, helpt dus niet. Het geeft een lege Content-Type header, maar haalt em niet weg.

日本!🎌