UPC wil mij niet aansluiten - Wat kan ik doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:53
Sinds een ruime week woon ik samen met m'n vriendin in ons nieuwe huisje. Het huis was eerst een 'zolderverdieping' en is grondig verbouwd/gerenoveerd tot een leuk appartement. Omdat het hier een nieuwe woonruimte betreft diende er een splitsingsvergunning te worden aangevraagd alvoor we er konden gaan wonen. Dit is inmiddels allemaal officieel voor elkaar.

Maar toen wij vorige week naar UPC gingen om digitale tv aan te vragen vertelden zij ons dat er geen officiele aansluiting is in ons appartement. Volgens hen kwam het vaak voor dat bij een verbouwing het signaal 'illegaal' wordt doorgelust vanuit een bestaande aansluiting een verdieping lager. Ik was wel een beetje verbaasd, aangezien KPN, Nuon etc etc allemaal keurig en netjes officieel was aangesloten en de rest van de verbouwing (door een projectontwikkelaar) ook erg netjes is. Vervolgens heb ik de project ontwikkelaar gebeld, volgens hem heeft hij UPC wél officieel laten aansluiten en er ook voor betaald. Hij kon echter geen bewijs daarvan geven zei hij.. beetje vreemd?

Hierop zijn we weer naar UPC gegaan, met het verhaal dat we dus echt wel een officiele aansluiting in ons appartement hebben. De mevrouw achter de balie gaf weer het zelfde verhaal; wij hebben geen signaal, dus heb je geen aansluiting. Volgens haar waren de UPC aansluitingen altijd met een dikke groene kabel en een UPC kastje.. wat wij natuurlijk niet konden hebben. Gelukkig had m'n vriendin een foto gemaakt van de aansluiting in de meterkast. Maar toen ze die liet zien, zei de mevrouw achter de balie doodleuk dat dat onze meterkast niet is! Behoorlijk brutaal.. maar goed, hier schieten we dus niets mee op..

Tenslotte hebben we a 10 cent per minuut naar de helpdesk gebeld, die zouden het voor ons uitzoeken, maar daar hebben we sinds vorige week woensdag niets van gehoord...

Weet iemand wat ik nog kan doen? Ik wil gewoon heel simpel lekker tv kunnen kijken hier, that's all. Je beseft pas hoe leuk ff hersenloos tv kijken is als je het mist :).

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
Requiem19 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:32:
Je beseft pas hoe leuk ff hersenloos tv kijken is als je het mist :).
offtopic:
en daar sluit ik me helemaal bij aan, zelfde gevoel als je op vakantie bent /

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Als het je alleen om tv gaat kun je ook digitenne nemen?
(google zorg hieronder al voor de juiste links ;))

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 05-02-2007 19:43 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Boze brief schrijven en vertellen dat ze hun zaken maar op orde moeden hebben.
Dreigen met de consumentenbond en dreigen met overstap naar concurrent.

En dreigen met juridische stappen m.b.t de betaalde aansluiting, dat je je geld terugwilt als ze je niet willen aansluiten.

Trouwens, iedere mafkees kan die groene kabel gewoon kopen voor 70 cent de meter dus dat is echt dikke bullsh*t!!!

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 05-02-2007 19:43 ]

• MrDrako
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Zodra die doos achter de balie zei dat de foto niet van jullie meterkast was had je direct naar haar baas moeten vragen. Klanten voor leugenaren uitmaken is not done. Eis een excuus en fatsoenlijke service. Laat hun maar komen controleren dat het zo is. maf mens.

• Requiem19
Bedankt voor de reacties. Ik had al even gedacht over Digitenne, maar denk dat ik toch liever normale tv wil, vooral omdat je voor elke tv in je huis een ontvanger moet nemen? En bij UPC krijg je voor 2 euro per maand ook lekker veel extra zenders die je bij Digitenne niet krijgt. Ik heb gewoon een goede aansluiting van UPC, en die wil ik gebruiken ook.

Vandaag waarschijnlijk nog een keer bellen naar de helpdesk, en mocht het dan weer niet werken wordt het inderdaad tijd om een boze brief te schrijven.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor digitale TV van UPC heb je anders ook per TV een kastje nodig ;) Dus of je nou digitenne neemt of UPC. Ik zou een bedrijf wat zo met potentiele klanten omgaat niet eens in huis WILLEN...

Hier stond een dode link.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik zou een schoteltje ophangen als ik jou was, ben je gelijk van die UPC bende af!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Als je nu al signaal op de kabel hebt staan gewoon aansluiten op de tv en niets meer aan doen. Heb je gratis (analoge) tv, ze willen zelf niet dat je betaald.

[ Voor 0% gewijzigd door jongetje op 07-02-2007 10:15 . Reden: typo ]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik kan je aanraden om je aan te melden op www.chelloo.com

En daar je verhaal te doen, daar zitten enkele medewerkers van UPC die veel beter en direct helpen, heb er zelf ook al een probleem mee opgelost gekregen. Werkt vele malen beter als de helpdesk. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IMHO zou ik in eerste instantie niet bij UPC maar bij die projectontwikkelaar verhaal halen.

Hij zegt iets opgeleverd te hebben wat volgens jou en UPC niet opgeleverd is. Daar komt bij dat hij geen bewijs kan leveren dat hij dat gedaan heeft. Het verleggen van een aansluitpunt is een nogal precies karweitje (alles moet vanaf de eindversterkerkast opnieuw ingeregeld worden door een monteur van de kabelaar) dat ook vrij veel geld kost (kan makkelijk in de honderden EUR lopen). Als jouw projectontwikkelaar daar "toevallig" geen bonnetjes meer van heeft vermoed ik zeer sterk dat hij dat dan ook niet gedaan heeft maar inderdaad als beun de haas de boel zelf even goedkoop doorgelust heeft.

Enige wat ik van UPC zou vragen (schriftelijk, ik snap echt niet waarom mensen hun tijd en geld voldoen aan telefonisch blaten waar je achteraf niets hards hebt om op terug te vallen) is om zwart op wit de constatering dat er geen aansluiting op jouw adres bestaat. Dan gewoon de projectontwikkelaar dreigen met rechtsgang als hij het niet alsnog in orde brengt of bewijst dat hij WEL z'n werk gedaan heeft (dus alsnog een bonnetje van UPC tevoorschijn tovert waar je UPC mee om de oren kunt meppen) :o

Oslik blyat! Oslik!

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Waar woon je?

Anders ga je toch naar XMS, heb je rete snel internet en TV en radio voor vaste ( lage prijs )
http://www.xmsnet.nl/

Foto van een meterkast van een ander ;-) Hoe kome ze erop. _/-\o_
Ik snap dan niet hoe zij niet weten dat er een aansluiting is.
Wellicht rede voor het feit dat ze geen signaal hebben : Monteur heeft de draden niet aangesloten in de UPC kast bij jouw in de Wijk. Andere rede kan ik niet verzinnen.

• Requiem19
Update: Er is weer wat tijd overheen en er is een hoop gebeurd ;). Via dit forum zijn we in contact gekomen met een upc medewerker die ons eindelijk wat beter geholpen heeft. Eerst leek het erop dat upc onze aansluiting ineens gevonden had, en later toch weer niet. Vervolgens zou er een afspraak worden gemaakt door een aannemer met ons, om te komen kijken hoe de aansluitingen in het huis liep. Deze aannemer belde maar niet, en later bleek dat hij de opdracht weer naar upc had teruggestuurd omdat ze dachten dat een legale aansluiting was en upc administratief weer achterliep. 20 telefoontjes verder kwamen we in contact met de afdeling 'renovatie' (oid) van upc. Via hen kwamen we erachter dat onze aansluiting al 2 weken geleden geactiveerd was.. en dat we dus al lang tv hebben! We hadden het namelijk getest rond de 28ste, en volgens hen hebben we vanaf de 30ste signaal.. alleen kunnen we nog niets aanvragen bij upc, omdat wij nog niet verwerkt zijn in hun administratie. We kijken nu dus gratis tv :D. Ik denk dat we binnenkort wel bericht zullen krijgen dat we officieel zijn aangesloten en dan kunnen we eindelijk digitale tv aanvragen..

Wel heerlijk hoor die tv, gisteren eindelijk weer kunnen kijken, en gelijk een goede voetbalwedstrijd gezien! Bedankt voor alle hulp in ieder geval!

Verwijderd

KPN Digitale TV: je hebt geen aansluiting nodig, het is goedkoop (8 euro p/m ofzo) en je hebt het snel binnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:26:
KPN Digitale TV: je hebt geen aansluiting nodig, het is goedkoop (8 euro p/m ofzo) en je hebt het snel binnen.
KPN wordt je ook niet enthousiast van, blokkerige beelden, storingen, hoop geld voor weinig extra's.
Een tijdelijk alternatief is (beperkt) via internet TV kijken. NL 1,2 & 3 zijn FTA en daarnaast is er uitzending gemist.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 11:38 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De administratie van UPC is een puinhoop.... Daar kan mijn vader over meepraten, stopzetten dat kunnen ze namelijk ook niet.
strandbal schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:17:
Voor digitale TV van UPC heb je anders ook per TV een kastje nodig ;) Dus of je nou digitenne neemt of UPC. Ik zou een bedrijf wat zo met potentiele klanten omgaat niet eens in huis WILLEN...
Digitale tv van upc wordt maar met 1 kastje geleverd en das gelijk het maximum :(
Bij digitenne kun je er tenminste nog 3 nemen. en dat alles voor dezelfde prijs.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:31:KPN wordt je ook niet enthousiast van, een ander alternatief is (beperkt) via internet TV kijken. NL 1,2 & 3 zijn FTA en daarnaast is er uitzending gemist.
Via internet tv kijken? En dan kom je met FTA en dan weer met uitzending gemist? Waar heb je het nou over? Die zenders die FTA (Free-To-Air, wat dus gratis DVB-T betekent) worden uitgezonden door KPN. De dienst is gratis met subsidie door onze overheid. Daarnaast kun je er ook voor betalen, dat heet dan Digitenne.
teigetjuh schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:33:Digitale tv van upc wordt maar met 1 kastje geleverd en das gelijk het maximum :(
Bij digitenne kun je er tenminste nog 3 nemen. en dat alles voor dezelfde prijs.
Bij digitenne mag je er zoveel neerzetten als je wilt. De prijs wordt alleen wat hoger.

[ Voor 24% gewijzigd door Murcielago op 21-02-2007 11:40 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Murcielago schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:39:
[...]

Via internet tv kijken? En dan kom je met FTA en dan weer met uitzending gemist? Waar heb je het nou over? Die zenders die FTA (Free-To-Air, wat dus gratis DVB-T betekent) worden uitgezonden door KPN. De dienst is gratis met subsidie door onze overheid. Daarnaast kun je er ook voor betalen, dat heet dan Digitenne.
http://www.tvopjepc.nl/ en zo zijn er nog een aantal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 11:43 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
CybErvee, je hebt het over FTA, dat heeft helemaal niks met tv via internet te maken.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1