[Dell Latitude laptop] na installatie bevroren systeem

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:54

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik heb hier een Dell Latitude laptop (Pentium 3 500, 512 MB geheugen, 40 GB harddisk, dus een iets ouder systeem). Draait al een jaar prima alleen sinds een aantal weken liep het systeem wel eens spontaan vast.

Ik eerst een geheugentest gedaan met Memtest, gaf geen problemen. Dacht dat de CPU misschien te warm werd, maar de koeling lijkt gewoon aan te gaan wanneer het nodig is/draait in ieder geval.

Tot slot maar Windows XP opnieuw geinstalleerd omdat het systeem af en toe spontaan volledig hing. Nu was ik zojuist klaar met installeren - hele installatie ging zonder problemen - en startte ik de laptop opnieuw op. Na net te zijn ingelogd was het weer raak: volledig bevroren.

De laptop wil vervolgens ook een paar minuten niet meer aan via de power-knop. Ik kan er niet bij waarom hij helemaal vastloopt vanuit het niets.

Iemand die me op weg kan helpen?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
probeer eens in safe mode op te starten, en kijk wattie dan doet. Mocht dat wel werken, pak dan ff via een ander systeem de meest recente dell drivers en installeer die onder safe mode, en kijk wattie dan doet.
Pak desnoods een linux-live cd, boot ervan en kijk wattie dan doet.

Als hij overal blijft vastlopen, dan is het hardware. Loopt hij bij sommige opties wel vast, maar soms ook niet, dan is het software. Op die manier ben je al een stuk dichter bij de oplossing voor je probleem