Toon posts:

[Car audio] Sony CD/MP3/USB "wist" inhoud usb stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend heb ik deze nieuwe radio gekocht, waar (naast een ipod-aansluiting) een usb stick in geplugd kan worden. Na het inbouwen meteen mijn usb stick er in, en muziek draaien vanaf de stick, dacht ik. Het ging echter iets anders.

Ten eerste werd de stick niet herkend door de radio: "NO SUPRT". Op de site van Sony zag ik dat Iomega niet wordt ondersteund. Op de doos van de radio staat "HI-SPEED USB Certified". Dit wekte bij mij de indruk dat het apparaat mijn Iomega stick wel zou ondersteunen. Maar goed, geen big deal. Gewoon een nieuwe stick kopen, probleem opgelost.

Wat ik minder leuk (lees: bijzonder slecht) vond, was toen ik mijn usb stick in de computer plugde. "The disk in drive H is not formatted". Ofwel: stick onleesbaar, FAT overschreven(?), alles weg... Nou maak ik gelukkig regelmatig een backup, en weet ik hoe je verloren data weer terug kan toveren met handige programmaatjes, toch blijft het lastig.

Helaas heb ik niet alles kunnen recoveren. Een bestand kan ik niet openen, waarschijnlijk door encryptie (.apw bestand). Als iemand een oplossing heeft, hoor ik die graag. (heb er nl. geen recente backup van...)

Maak dus altijd een backup voordat je je stick in een onbekend apparaat hangt! ;)