Asus 8800 gts / Asus P5n32-sli premium opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Ik heb een opstart probleem met bovengenoemde kaarten. Gisteren werkte alles (behalve de geluidskaart, deze heeft het nog nooit goed gedaan) prima. Na vannacht wat te hebben gedownload heb ik vanochtend m'n pc uit gezet. Vanmiddag wou ik hem aanzetten maar er gebeurde niets. Ik kreeg wel een bios piep code: 1xlang 3xkort. Dit zou moeten betekenen dat er een fout met het geheugen of met de videokaart is. Ik heb geprobeerd op te starten zonder geheugen maar dan krijg ik een andere, repeterende code. Ik heb ook m'n bios gereset maar ik blijf de zelfde piepjes horen. Ik snap er niks van. Ook de videokaart in een ander PCIE slot geprobeerd, andere voedingskabels maar het blijft het zelfde. :(
Iemand enig idee?

• bassie
  • Laatst online: 03-11-2025
Hangen en opstarten trouble ding doorgenomen?

Is het niet gewoon je geheugen? ;) . En opstarten zonder geheugen gaat niet werken.

Probeer is een andere graka en ander geheugen.

• funnies
Da's dus naatje, ik heb geen andere graka of geheugen die hierin past. Als ik zonder geheugen opstart krijg ik een andere beep code en als ik met 1 geheugen bankje opstart (maakt niet uit welke van de twee) blijf ik ook dezelfde 1xlang 3xkort piepjes horen.

Verwijderd

1x lang 3x kort is meestal de graka

• funnies
Een Asus 8800GTS ruim €400,- ,1 maand oud.......... :'(

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
funnies schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:14:
Een Asus 8800GTS ruim €400,- ,1 maand oud.......... :'(
Waarschijnlijk heb je nog wel garantie hoor ;)

En probeer anders even een pci of pci-e videokaartje er is vast nog wel ergens iemand met een oud pci videokaartje, start die wel -> 90% kans dat het je videokaart is, 9% kans dat het iets met je voeding die niet genoeg kan geven voor de videokaart is, en 1% kans dat het iets totaal anders is dat hier helemaal niet mee te maken heeft ;)

~ Mijn prog blog!

• funnies
Ik ga vanmiddag een andere voeding proberen (huidige voeding 650W antec treupower is al eens vervangen) en ook m'n grafischekaart bij iemand anders in z'n mobo prikken. Eens kijken wat daar uit komt.
Pagina: 1