[XP] Productkey kwijt, hoe terug te halen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Topicstarter
Een tijd terug kocht ik een origineel van Windows XP Home retail van 300 euro en ik heb er lang plezier van gehad. Ik ben in tussentijd geopereerd aan beide voeten en bij de verhuizing naar een verzorgadres destijds is de key kwijtgeraakt. Dit vond ik erg want ik had simpelweg recht op deze key en deze versie om deze te mogen gebruiken.

Ik kan bewijzen dat het geen grapje is want ik kan het bankafschrift van de aankoop nog terughalen. Nu zit ik met een illegale versie te werken uit bittere noodzaak. Ik ga natuurlijk niet weer 300 euro betalen als Vista voor de deur staat en ik weet dat ik feitelijk in aanmerking kom voor een upgrade.

Nu niet de vraag naar warez sites, maar een vraag hoe ik de betreffende key, registratie en activatiecode kan terugvinden. Deze versie is on-line geregistreerd op nog steeds hetzelfde adres (ben allang weer beter).

Moet ik hiervoor contact opnemen met Microsoft of bestaat er een tool waarmee ik mijn bloedeigen activatiecode kan ophalen.

Wie denkt dat dit een grapje is mag opzouten, want ik ben even bloedserieus. Alles is na te trekken, maar waar moet ik dus beginnen?

Dit in verband met een upgrade naar Windows Vista. Ik weet dat de upgradeversie van Vista ook als vol te inbstalleren is en ik weet ook hoe dat moet, maar ik wil het eens via de legale manier spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je het legaal hebt aangeschaft, waarom is je eerste stap niet Microsoft bellen? Als iemand het weet dan zijn zij het wel :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me dat je het niet met een tool kunt achterhalen, als ik het goed begrijp draai je die betreffende windows install niet meer, dus kun je niets uit het register halen lijkt me.
Ik denk dat je beter even MS kan bellen en kijken of ze coulant genoeg zijn voor een nieuwe key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:26
Wie denkt dat dit een grapje is mag opzouten, want ik ben even bloedserieus. Alles is na te trekken, maar waar moet ik dus beginnen?
Je weet dat het sowieso de bedoeling niet is om anderen voor de gek te houden buiten de HK neem ik aan. Dit soort regels in je topicstart maken het er niet beter op, ook al heb je gelijk.

Begrijp ik goed dat je de installatie dus nergens meer gebruikt omdat je al een andere er overheen hebt geinstalleerd? Zo ja, dan ben je echt op Microsoft aangewezen.

Heb je verder ooit het registratiestukje na de activatie van Windows gedaan? Ik weet niet exact hoe Microsoft te werk gaat maar misschien is aan de hand van die registratie wel makkelijk je serial terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je de installatie nog draait kan je je key met gemak terughalen, geen probleem dus.

Anders even telefoontje plegen naar Microsoft, als je een vriendelijke medewerk(er|ster) aan de lijn krijgt moet het lukken.

Ik ga je iig 1 tip geven: wees beleefd, en blijf beleefd. Daar bereik je meer als het dubbele mee. Veel succes.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 16:50
Anoniem: 146043 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:44:

Nu niet de vraag naar warez sites, maar een vraag hoe ik de betreffende key, registratie en activatiecode kan terugvinden. Deze versie is on-line geregistreerd op nog steeds hetzelfde adres (ben allang weer beter).

Moet ik hiervoor contact opnemen met Microsoft of bestaat er een tool waarmee ik mijn bloedeigen activatiecode kan ophalen.
Als je de installatie van die Windows XP Home er nog op hebt staan dan kun je daarvan de key achterhalen met een programma'tje als Magical Jelly Bean Keyfinder.
Anoniem: 146043 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:44:
Dit in verband met een upgrade naar Windows Vista. Ik weet dat de upgradeversie van Vista ook als vol te inbstalleren is en ik weet ook hoe dat moet, maar ik wil het eens via de legale manier spelen.
Dit is in ieder geval niet waar, een Upgrade-licentie met bijbehorende key van Vista kan je schoon niet zo installeren. Daar heb je een geactiveerde en gevalideerde installatie van XP voor nodig. De installatie zal bij een schone installatie gewoon zeggen dat je een upgrade key hebt en de installatie moet starten vanuit Windows XP.

Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 13:51
bovenstaande gebruiker gaf al 't antwoord :)

[ Voor 89% gewijzigd door Andre_J op 05-02-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er gaan geruchten dat de upgradeversie wel kaal te installeren is.

http://www.webwereld.nl/articles/44865/vista

Maar bellen lijkt me in dit geval ook de beste versie. Mijn ervaringen met de medewerkers van Microsoft zijn ook zeer positief. Je kunt in ieder geval opperen om een kopie van je afschrift te faxen. Misschien is het dan zelfs helemaal niet nodig.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-05 11:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BillSpaarbank schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:36:
Er gaan geruchten dat de upgradeversie wel kaal te installeren is.

http://www.webwereld.nl/articles/44865/vista

Maar bellen lijkt me in dit geval ook de beste versie. Mijn ervaringen met de medewerkers van Microsoft zijn ook zeer positief. Je kunt in ieder geval opperen om een kopie van je afschrift te faxen. Misschien is het dan zelfs helemaal niet nodig.
en dan moet je vista dus 2x installeren.... hmm dan maar een oem versie voor 130 of bv 160 voor de ultimate.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga bellen, maar dat is eigenlijk niet meer nodig want ik heb al een Vista klaarliggen hier. Vandaag gehaald in Appeltern (OEM). Ik moest wel, maar met gemengde gevoelens. De upgrade advisor geeft voor álles groen licht en ik heb geen een probleem om over te stappen. Ik ben toch erg benieuwt al had ik liever een mooie Linux distro op mijn PC gezien! Kan alsnog en dan Vista houden voor het protocol.

Vandaag inderdaad heb ik de doos binnen, een dunne transparante DVD box met daarin een mooi boekje en een keurige DVD. Het is de Home premium edition, maar de upgrade adviser gaf aan dat ik Business moest hebben. Ik wil dan ook meteen gamen en Home premium fit my needs als het gaat om een verbinding te establishen met de server van het werk. Dat moet per 1-6-'07 via Vista.

Ik kan dus wel wachten met de ellende die nog voor de deur staat want een upgrade is hier nog nooit vlekkeloos gegaan. Ik kan beter maar meteen overstappen dan per 1 mei want wie weet moet ik nog van alles uithalen om het naar mijn zin te maken. Ook Vista moet eraan geloven!

Vreemd, de box ligt naast me en ik zit nu te tikken in plaats van te installeren. Op de een of andere manier heb ik niet de vreugde om bij thuiskomst meteen de boel erop te knallen. Ik loop nog eerst heel wat sites af voor upgrades van programma's. De nieuwe NOD32 heb ik zojuist on-line besteld.

Aan de ene kant ben ik best blij dat ik Vista binnenheb, maar aan de andere kant laat heel die DVD mij koud. Ik zet hem erop, maar niet nu, geen zin in nog. Ik moet me even omschakelen want ik heb me een herrie gemaakt tijdens de beslissende vergadering over Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:17

DDX

Ik heb voor een 'klant' (meer familie van de directeur) wel eens gehad dat we een Dell laptop inc windows xp + office hebben aangeschaft

verpakking doorgestuurd, en toen kwam er belletje; 'ja als ik office start moet ik een key invullen'
en bleek dus dat de doos met alle boekjes (en dus ook cd + key van office) al weggegooid waren

toch maar even gebeld met Microsoft, die zonder moeilijk te doen een nieuwe key gaf (zelfs niet eens bewijs gevraagd oid)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GH45T schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:49:
[...]

Je weet dat het sowieso de bedoeling niet is om anderen voor de gek te houden buiten de HK neem ik aan. Dit soort regels in je topicstart maken het er niet beter op, ook al heb je gelijk.

Begrijp ik goed dat je de installatie dus nergens meer gebruikt omdat je al een andere er overheen hebt geinstalleerd? Zo ja, dan ben je echt op Microsoft aangewezen.

Heb je verder ooit het registratiestukje na de activatie van Windows gedaan? Ik weet niet exact hoe Microsoft te werk gaat maar misschien is aan de hand van die registratie wel makkelijk je serial terug te vinden.
Ik maak echt geen geintje... Ik houd niemand voor de gek, maar ik kan me jouw reactie wel voorstellen. Ik zou misschien ook zo hebben gedacht als iemand anders het had getypt, maar ik vertel de mensen hier de zuivere waarheid. Geef mij een goede reden om hier over te liegen? Ik zou hier geen enkele baad bij hebben omdat ik niet vroeg om warez sites. Ik kom sowieso erg weinig op die sites, maar niet nooit want dan zou ik liegen ;)

*Exuimtem gaat morgen bellen, gewoon uit fatsoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Zou ProduKey je kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed, morgen ga ik bellen. Ik denk toch dat het de beste manier is. Ik wist gewoon even niet hoe je zoiets nu moest aanpakken, niets illegaals opzich.

Nu, net de eerste boot van Vista en dit is mijn eerste bericht uit de Home Premium editie. De installatie verliep buiten verwachting probleemloos en alle hardware werkt dus inderdaad uit de box.

De installatie is iets verandert sinds ik de laatste beta heb getest en hij is er vooral sneller op geworden. Aero is ook iets anders, iets contour erdoorheen bij een vol scherm zoals voor tijdelijk IE7. Enfin.

Juichen die ik nog zeer zeker niet want ik juich pas als alles wat ik nodig heb werkt en minimaal 7 dagen goed blijft werken. Anders zal ik toch nog het een en ander moeten doen. Over drivers hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken. Na de eerste boot installeerde hij meteen een nieuwe ATi driver van WU dus die ga ik proberen. Catalyst is al beschikbaar, dus gaat het preuts dan is de Catalyst al klaar.

Vreugde? Matig. ik ben enerzijds blij dat mijn betaalde kopie werkt. Ik was eerst van plan om het te downloaden, maar geen complete torrents gevonden en gaf ik dat dus op. Kans op spyware is 50% las ik straks, dus even naar Appeltern gereden. Die kleine 130 euro kan ik dan ook nog wel missen.

Nu hopen dat alles gaat werken en ik vind het best. Het testen begint nu pas, maar een voorspoedige install zegt opzich al het een en ander dus ik weet niet of ik het recht heb pessimistisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is niet echt een technisch probleem - aangezien je key niet meer 'fysiek' bestaat zal je op een andere manier moeten proberen hier aan te komen. Ik kan me voorstellen dat Microsoft je misschien verder kan helpen, maar hier op GoT ga je geen oplossing er voor vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microsoft heeft me al geholpen.

Ik heb een nieuwe key gekregen en daaraan is een activatie gekoppeld. De registratie blijft op mijn naam en dat heeft de beltijd aanzienlijk verkort. Ze konden het zo terughalen. Ik kon mijn Windows weer gewoon activeren en het is lekker om meteen na een verse install Windows Update in de weer te zien. Activeren kost ook maar 20 seconden. Is dat probleem ook weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49

Pierre

Van nature lui!

Clueless schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:59:
[...]

Als je de installatie van die Windows XP Home er nog op hebt staan dan kun je daarvan de key achterhalen met een programma'tje als Magical Jelly Bean Keyfinder.
Goed bezig, heb je direct een stukje spyware op je pc 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 10:45

Murk

Is this thing on?

Ik hoor niemand in dit topic iets zeggen over dit programma dat Dulse hier oppert. Werkt het eigenlijk wel goed? Ik heb het zelf geprobeerd (ik ook ben me productkey sticker kwijt ja _/-\o_ ) en hij displayt een key, maar ik zou graag horen van mensen die wel hun productkey nog hebben of er bij hun exact hetzelfde uit "ProduKey" komt rollen als dat er op hun sticker staat. O-)

Wil namelijk schijf defragmenteren formatteren en met een schone lei beginnen.

@ Hieronder: Ik ben vergeten te vermelden dat het om Windows XP Home gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Murk op 26-07-2008 18:19 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hij vindt bij mij alleen mijn office installatie, geen vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

TweakXP Pro heeft ook zo'n functie erin zitten :) Works like a charm.

edit: Voor hierboven probeer eens Tweak-XP Vista? :P

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 26-07-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
SIW toont ook de juiste key onder software/licences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Murk schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:54:
[...]

Ik hoor niemand in dit topic iets zeggen over dit programma dat Dulse hier oppert. Werkt het eigenlijk wel goed? Ik heb het zelf geprobeerd (ik ook ben me productkey sticker kwijt ja _/-\o_ ) en hij displayt een key, maar ik zou graag horen van mensen die wel hun productkey nog hebben of er bij hun exact hetzelfde uit "ProduKey" komt rollen als dat er op hun sticker staat. O-)

Wil namelijk schijf defragmenteren en met een schone lei beginnen.

@ Hieronder: Ik ben vergeten te vermelden dat het om Windows XP Home gaat.
Hier werkt ie prima. De alle product keys (van XP Pro en Office XP Pro) worden gevonden en komen overeen met de keys op de stickertjes.

Handig tooltje.

edit:
ik was traag :)

[ Voor 68% gewijzigd door sub0kelvin op 26-07-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 10:45

Murk

Is this thing on?

Bedankt lism en Henk007 (edit: én sub0kelvin :) ), beide programma's die jullie opperen alsook ProduKey geven 1 bepaalde sleutel, dus dat moet haast wel de juiste zijn. Echt vreemd dat ik die sticker niet meer heb kunnen localiseren want het is niks voor mij om zoiets kwijt te raken.. ach toen ik XP installeerde zal ik hem wel op een destijds 'voor de hand liggende plek' gelaten hebben (of opgeplakt), maar ik ben bedrogen uitgekomen wat dat betreft :+. Thanks again.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Pagina: 1