Ik ben op zoek naar een manier om mijn HTPC aan te sluiten op een 5.1 luidsprekerset. Op de HTPC staan de 3 normale uitgangen voor de achterste luidsprekers, de voorste luidsprekers en de subwoofer/center luidspreker. En ook een optical S/PDIF Out port en een coaxial S/PDIF Out port. De 5.1 luidprekerset bestaat uit een B&W AS2 subwoofer en vijf Anthony Gallo Nucleus Micro luidsprekers.
Verder moet ook de TV aangsloten worden op die luidsprekerset zodat de HTPC niet altijd moet opstaan om bij het TV kijken ook geluid te hebben door alle luidsprekers.
Ik veronderstel dat ik een 5.1 versterker moet gebruiken om deze aan elkaar te koppelen.
Kan iemand mij helpen met hoe ik dit juist moet doen en wat een goede en hiervoor geschikte versterker is.
Alvast bedankt
Verder moet ook de TV aangsloten worden op die luidsprekerset zodat de HTPC niet altijd moet opstaan om bij het TV kijken ook geluid te hebben door alle luidsprekers.
Ik veronderstel dat ik een 5.1 versterker moet gebruiken om deze aan elkaar te koppelen.
Kan iemand mij helpen met hoe ik dit juist moet doen en wat een goede en hiervoor geschikte versterker is.
Alvast bedankt