Toon posts:

Versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om mijn HTPC aan te sluiten op een 5.1 luidsprekerset. Op de HTPC staan de 3 normale uitgangen voor de achterste luidsprekers, de voorste luidsprekers en de subwoofer/center luidspreker. En ook een optical S/PDIF Out port en een coaxial S/PDIF Out port. De 5.1 luidprekerset bestaat uit een B&W AS2 subwoofer en vijf Anthony Gallo Nucleus Micro luidsprekers.
Verder moet ook de TV aangsloten worden op die luidsprekerset zodat de HTPC niet altijd moet opstaan om bij het TV kijken ook geluid te hebben door alle luidsprekers.
Ik veronderstel dat ik een 5.1 versterker moet gebruiken om deze aan elkaar te koppelen.
Kan iemand mij helpen met hoe ik dit juist moet doen en wat een goede en hiervoor geschikte versterker is.

Alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:?
Zit er in de set die je nu hebt al een eigen versterker (mogelijk op je sub?) of nog niet? Zo ja, welke aansluitingen heb je daar dan op ?
Zo nee: iedere 5.1 versterker met 5.1 analoge ingangen danwel een analoge SP/DIF ingang zal de audio-output van je PC kunnen verwerken. En de meesten hebben ook wel een ingang voor een gewone TV :) Lees in dat kader ook even Audio, Video & HiFi forum policy - Wat moet ik kopen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik ga er vanuit dat hier een slotje komt, dus ik hou het kort.
Vrijwel elke degelijke 5.1 receiver heeft een 6ch analoge en een toslink input, de rest mag je zelf doen. Het luisteren/kopen that is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een actieve subwoofer, dus ik veronderstel dat er een eigen versterker opzit. De uitgangen die erop zitten lijken mij echter niet voldoende om alle boxen en de TV op aan te sluiten. Op de tweede pagina van deze PDF (http://www.bwspeakers.com/downloadfile/speakermodel/AS2.pdf) staat er een schema van de subwoofer.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Een versterker uitzoeken kun je prima zelf. Alle ingrediënten heb je al. Het is nu enkel en alleen zoeken naar iets dat past. Voor ieder budget is er wel wat te vinden. Info is er meer dan zat te vinden. De rest is al gezegt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.