[Vista] Hybrid sleep via shortcut

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omdat mijn toetsenbord geen 'sleep'-knopje heeft had ik in XP altijd aan een bepaalde toets de actie:

rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

verbonden, zodat de PC gaat hibernaten. Onder Vista werkt dit ook, alleen wil ik nu ipv. hibernate de 'hybrid sleep'-functie gebruiken. Dit gebeurt default ook als je in het startmenu op 'sleep' drukt (inhoud geheugen wordt dan bewaard in standby én op de HD weggeschreven voor geval van power failure).

Iemand een idee hoe ik met 'rundll32.exe' die hybrid powerstate in kan schakelen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niemand?

Ik zoek dus eigenlijk een manier om de PC met een programmaatje of shortcut in die hybrid sleep mode te krijgen (dus niet hibernate). Hoeft dus niet perse met rundll32.exe, mag ook op een andere manier. Bijv. een progje dat de sleepknop emuleert zodat ik in windows power properties kan instellen dat ie bijj indrukken van de sleep-knop moet gaan 'sleepen'.

[edit] Vind ik net na het posten van deze reply wel wat: http://www.fixup.net/tips/suspend/suspend.htm . Een progje dat de PC laat suspenden. Even getest en doet precies wat ik wil :)

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 15-02-2007 14:26 ]