Toon posts:

Hulp bij medionpc

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet tweakers

Mijn naam is martijn en ik heb zown 2 jaar een medionpc(je weet wel zo een van de aldi)
nu doet mijn pc sinds een paar dagen niet zo lief meer. ik zal dit even verduidelijken:
Mijn pc doet het wel als ie op zn zij licht maar niet als ie gewoon staat(zoals het dus hoort).
iemand uit mijn klas zij dat is je ram dus ramdingetjes er uit gehaald ff getest in een ander pc niks aan het handje. Beide de weg kwijt dus hij zei Doe posten op tweakers want jouw probleem is te lol voor woorden. Dus bij deze. Wie kan mij helpen.
Hij draait op windows XP heeft 2 ramsleuven die beide gevult zijn met 512mb en zit n pentium 4 processor in. en dan nog iets hij start niet op tenzij ik mijn windows recovery cd er in heb zitten als deze er niet in zit krijg ik een DISK BOOT ERROR.....
ik weet btw niet of ik met mijn probleem op de juiste plaats ben maar ik dacht waar anders?

MvG Martijn

Verwijderd

Ga eens in de bios en kijk eens hoe de boot staat ingesteld..ziet die de harde schijf nog wel?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Lees de faq

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
ff nie in msn taal :P

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 22:33
Je boot record is beschadigd of in je bios staat de harddisk niet als bootable device ingesteld.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Je hebt 3 jaar garantie op je PC. Bel Medion even als je er niet aan uit komt, ze komen dan een reparatie aan huis doen :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De jeugd van tegenwoordig. Gebruik interpunctie (die ., ,, ? e.d. zitten niet voor niets op je toetsenbord), ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) en Hoofdletters (druk daarvoor de shift tegelijkertijd in) :+

Verwijderd

Topicstarter
OKe sorry ik zal het even wat netter proberen uit te leggen maar ik ben enigsinds wat gestresst.
Probleem 1:
dit speelde al een tijdje echter vond ik het niet problematisch.
Computer geeft Diskboot Error bij opstarten(dus start niet op)
probleem verholpen door windows recovery cd te gebruiken, echter is dit niet echt optimaal denk ik zelf.
Probleem2: Het hoofdprobleem.
Het is vrijsimpel uit te leggen echter denk ik zelf dat de oorzaak wat moeilijker ligt. Maar ik ben geen computerexpert en weet eigenlijk niet meer als aan en uit en hoe je onderdelen er in moet stoppen.
Als de computerkast staat dus,verticaal, loopt hij meteen vast bij het opstarten en blijft hij in een soort loop hangen. de hele tijd gaat de fan draaien en dan stoptie weer etc etc.
Als ik de pc neerleg dus horizontaal is er niks aan het handje wat ik vrij vreemd vind. en vervelend gezien ik dan geen dvds in mijn pc kan stoppen

Edit: Leuk dat mijn Nederlands bekritiseerd word echter doe ik een engelstalige opleiding en ben ik dus niet altijd even scherp maar eerder gehaast in het Nederlands

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 17:39 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bootrecord defect, Bios verkeerd ingesteld of een defecte harddisk. Laatste lijkt me meest gebruikelijk als je geen gekke dingen hebt gedaan met je PC.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
proller schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:35:
Je hebt 3 jaar garantie op je PC. Bel Medion even als je er niet aan uit komt, ze komen dan een reparatie aan huis doen :)
aangezien hij het ram geheugen er uitgehaald heeft, is de omhuizing opengeweest, erg dom natuurlijk want dan vervalt de garantie...

Verwijderd

Topicstarter
sprankel schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:40:
[...]

aangezien hij het ram geheugen er uitgehaald heeft, is de omhuizing opengeweest, erg dom natuurlijk want dan vervalt de garantie...
Hmm... misschien kan ik hier niet vals spelen?
De pc is namelijk al eerder door een reparatiebedrijf van medion zelf opengemaakt. Omdat ik een pc had gekregen waarvan de netwerkkaart het niet deed.

Verwijderd

Ik weet het niet of medion daar moeilijk over doet, en anders word het een ander schijfje kopen als je alles tenminste goed hebt staan in de bios. Probeer hem zo min mogelijk aan te zetten als die het soms nog doet, dan heb je nog een kans dat je er data af kan halen.

• sprankel
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:43:
[...]

De pc is namelijk al eerder door een reparatiebedrijf van medion zelf opengemaakt. Omdat ik een pc had gekregen waarvan de netwerkkaart het niet deed.
In pricipe word die pc terug verzegeld na reparatie

Verwijderd

Topicstarter
sprankel schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:49:
[...]

In pricipe word die pc terug verzegeld na reparatie
Zou ik dat ergens kunnen zien? Een sticker die gebroken is of iets in die trend?

• ijzel.net
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 18:30
Kwaal van een bepaalde serie aldipc's (zilverkleurige met schuiffrontje) is een slecht bedachte cpu cooler. Aan de zwarte voet op het moederbord zitten ijzeren beugels die in een haakje moeten vallen maar deze zijn fragiel en breken vaak af waardoor cooler niet goed op de processor zit. Misschien is dat de reden dat de pc instabiel is als ie rechtop staat.

• drooger
  • Laatst online: 29-01 06:05

drooger

Falen is ook een kunst.

Medion doet er helemaal niet moeilijk over, 'k spreek namelijk uit ervaring :+

Ik had zelfs de voeding ervan vervangen en diegene die de videokaart kwam vervangen deed er helemaal niet moeilijk over.

De fout zal zeer waarschijnlijk bij je harde schijf liggen, erg vreemd i.m.o. dat iemand daarvoor het geheugen de schuld geeft. Het kan heel misschien ook in de IDE-kabel naar de harde schijf zitten.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• sprankel
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:50:
[...]

Zou ik dat ergens kunnen zien? Een sticker die gebroken is of iets in die trend?
da zou iets in die aard kunnen zijn, mogelijk zit dat aan de binnenkant van de kast, eens rondkijken

Verwijderd

Topicstarter
ijzel.net schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:51:
Kwaal van een bepaalde serie aldipc's (zilverkleurige met schuiffrontje) is een slecht bedachte cpu cooler. Aan de zwarte voet op het moederbord zitten ijzeren beugels die in een haakje moeten vallen maar deze zijn fragiel en breken vaak af waardoor cooler niet goed op de processor zit. Misschien is dat de reden dat de pc instabiel is als ie rechtop staat.
Dit was mij eigenlijk ook al opgevallen toen de reparateur 2 jaar geleden langskwam was dit deel vrij "beweegelijk". Hoe zou ik dit het best kunnen oplossen?

• ijzel.net
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 18:30
Als de zwarte voet op het moederbord is gebroken dan zal ie vervangen moeten worden, maar deze is niet universeel en specifiek medion. Dus dat zal je bij Medion moeten regelen. Lijmen lijkt me geen optie omdat er veel spanning op staat. Ik heb het vaak verholpen door van een oud moederbord de voet te verwijderen en deze in de medion pc te zetten met een standaard P4 koeler. Dit werkt prima.

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
GremliN-Online schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:36:
De jeugd van tegenwoordig. Gebruik interpunctie (die ., ,, ? e.d. zitten niet voor niets op je toetsenbord), ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) en Hoofdletters (druk daarvoor de shift tegelijkertijd in) :+
En jij bent het grote vaderfiguur zeker?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vaderfiguur of niet, het leest stukken beter als er netjes gebruik gemaakt wordt van interpuctie, goede spelling en hoofdletters.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:02:
Vaderfiguur of niet, het leest stukken beter als er netjes gebruik gemaakt wordt van interpuctie, goede spelling en hoofdletters.
Oke sorry ik zal er voortaan aan denken.
Hoe dan ook bedankt voor de suggesties ik ga maar eens beginnen met morgen vroeg medion bellen.

• GENETX
  • Nu online
brianb schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:59:
[...]

En jij bent het grote vaderfiguur zeker?
Nou dat niet echt, ben ook maar 18. Maar ik kan ongeloofelijk slecht tegen het MSN/BrEeZaH taaltje.. Verder vind ik de Nederlandse taal ook gewoon klote. Maar dan kun je nog wel proberen (en zeker op een forum als dit) om de zinnen een beetje normaal te maken met interpunctie. Waar denk je dat al die kinderen met dyslexie e.d. vandaan komen. Ik zie me een solicitatie brief over 10 jaar al voor me:

Yo! Ik wilde graag wat centuh skrape bij jou! Respect! :+

Verwijderd

Nu weer ontopic.

• ThinkPad
  • Nu online
Volgens mij is inderdaad je hardeschijf kapot. Test dit eens met een tooltje van de fabrikant.

• MilaNL
  • Laatst online: 14:45
zou FIXMBR en FIXBOOT niet werken? (zeg ik niet tegen de TS maar tegen de tweakers, ben zelf ook niet zo'n expert)

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:51:
Volgens mij is inderdaad je hardeschijf kapot. Test dit eens met een tooltje van de fabrikant.
hoe wil hij dit testen als ze pc niet eens aan gaat ? :S

edit: srry las er over heen dat hij nog een andere pc had 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 21:06 ]

Verwijderd

MilaNL schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:57:
zou FIXMBR en FIXBOOT niet werken? (zeg ik niet tegen de TS maar tegen de tweakers, ben zelf ook niet zo'n expert)
Nee denk ik niet hij zegt dat die nu helemaal geen bootdevice heeft.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Probleemtopics zoals deze horen hier dus niet thuis. Omdat het in eerste instantie over een hardeschijf gaat lijkt mij het verstandig om daar te zoeken. Ofwel: Opslagmedia & I/O Controllers.
Valsspelen met de garantie doen we niet aan. Claim enkel garantie als het terecht is :).

Wat betreft het taalgebruik: Het is inderdaad verstandig om met zorg te typen. Een leesbaar topic zal eerder goede reacties met zich mee brengen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.