Pingen gaat prima, maar downloaden/surfen niet

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 21:44
ik heb sinds enkele dagen een enorm slechte verbinding met internet (via speedlinq).
als ik verschillende adressen ping krijg ik waarden van 30-100 ms.
maar het laden van websites e.d gaat bijzonder traag.
bovendien kom ik niet boven de 300kb/s uit op verschillende speedtest sites. voorheen kwam ik makkelijk aan de 1.5mb/s. (heb een 12mbit lijn)
nu heb ik op dit al op een aantal pc's geprobeert maar zonder enig verschil.
net met SL helpdesk gebelt en ze adviseerde mijn downloadprogramma's af te sluiten en alles te scannen op spyware.
heb gister een format c gedaan en zelfs met een verse windows hou ik hetzelfde probleem dus daar zal het niet aan liggen.
Over online games nog niet te beginnen want daar komt mijn ping niet onder de 500.

vanochtend ff de nieuwste firmware op mijn speedtouch 546 v6 gezet maar zonder resultaat.
die griet van speedlinq beweerd toch dat het probleem hier ligt en dat ze geen actie kan ondernemen.
ze vertelde mij als in het modem 13000kbit staat dat het in orde moet zijn. Maar is dit niet gewoon een bootfile ofzo waar snelheidsinfo in staat.
ik moet nu dus eerst een ander modem aansluiten om te kijken of het dan wel goed zal gaan.
maar waar haal ik in godsnaam een ander modem vandaan en hoe krijg ik dat aan de praat dan?
zijn er meer mensen met dit probleem want ik ben een beetje ten einde raad.

hier wat info in mijn modem
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/33u3bpj.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjeuhz op 05-02-2007 17:22 ]

Steam: CatBearCow

Verwijderd

Als pingen gaat maar surfen niet lijkt het mij dat de DNS server niet goed is. Maar gezien de pingtijden gigantisch hoog zijn zou er misschien een netwerk storing in de buurt kunnen zijn of iets dergelijks. De Speedlinq helpdesk lijkt daar niet vaak naar te kijken.

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 21:44
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:24:
Als pingen gaat maar surfen niet lijkt het mij dat de DNS server niet goed is. Maar gezien de pingtijden gigantisch hoog zijn zou er misschien een netwerk storing in de buurt kunnen zijn of iets dergelijks. De Speedlinq helpdesk lijkt daar niet vaak naar te kijken.
maar waarom krijg ik hier geen melding van ALS dat zo is...
en waarom doen die mensen daar niet waar ik 70ct+ p/m voor betaal.
heb namelijk weer 25 minute aan de lijn gehangen en dat tikt aardig aan. en al helemaal als je geen oplossing krijgt.
het verbaasde me dat die vrouw aan de andere kant ook bar weinig van zaken wist.
ze moest me vaak in de wacht zetten om dingen na te vragen e.d.

Steam: CatBearCow

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Naar Speedlinq bellen is net zoiets als bellen naar het hoofdkantoor van Ahold, met de mededeling dat het brood bij je AH om de hoek, op is. Het is maar een kantoor, meer niet.

Je moet eens de dns serveradressen direct instellen bij je TCP/IP gegevens.

Als je een modem zoekt, kijk maar eens op marktplaats.nl. Ze gooien je ermee dood.