Toon posts:

[Group Policy W2K3] Disable Delete Browsing History

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb even een vraag met betrekking tot Group Policy settings op een Windows 2003 SP1 Standaard Server.
Weet iemand ook de plek ik Group Policy waar ik de policy kan instellen zodat de gebruiker niet zijn of haar geschiedenis kan wissen?

Het gaat dan wel om Internet Explorer 7.
Ik heb gezocht met google en google discussiegroepen, maar ik kan niks vinden.
Of ik zie het over mijn hoofd of het moet op een andere manier doen te doen zijn.

Het kan ook via een register sleutel, alleen dat gaat voor mij niet op, omdat ik met een powerfuse omgeving zit en het niet lokaal op een pc kan uitvoeren via een batch bestand. Dit omdat subscriber van Powerfuse eerder is gestart dan bestanden uitgevoerd mogen worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 17:15 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Computer Configuration - Adm. Templates - Windows Components - Internet Explorer
(of onder User Configuration)
Turn off "Delete Browsing History"
This policy setting prevents users from performing the "Delete Browsing History" action in Internet Explorer.

If you enable this policy setting, users cannot perform the "Delete Browsing History" action in Internet Options for Internet Explorer 7.

If you disable or do not configure this policy setting, users can perform the "Delete Browsing History" action in Internet Options for Internet Explorer 7.
Wel gekeken vanaf een machine waar IE7 op geinstalleerd staat :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Policy aangezet, maar nog kan de gebruiker zijn history wissen.
Ik weet dat je mbv een programma kon controleren welke policies hij heeft gekregen van de Server, maar weet alleen de naam niet meer.

In het kort:
Ik zit met het volgende, een gebruiker mag niet op zijn lokale schijven komen. Dit is wel gelukt door die betreffende policies in te stellen. Stel je in diezelfde policy ook turn off deleting browser history, dan wordt dat simpelweg niet uitgevoerd.

Iemand enig idee hoe ik hier meer controle over kan krijgen zodat ik kan zien wat er is gewijzigt door een policy of dmv een log bestand?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels ook gevonden. Één of andere :X heeft mun DNS aangepast op mijn test pc. Dit terwijl ze nadrukkelijk vertelden van nee hoor niks aan die pc gedaan.

Verwijderd

Je kunt via Subscriber wel een batch file laten starten, tabblad Behaviour en daar kolom Autostart.
Met de laatste versie is het ook mogelijk om drives die je connect vanaf je PowerFuse omgeving, ook lokaal te connecten zodat je die in je subscribed applications ziet. icm de key die je nu zet om de lokale schijven te verbergen heb je dan een duidelijk beeld naar je gebruikers toe :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:53:
Je kunt via Subscriber wel een batch file laten starten, tabblad Behaviour en daar kolom Autostart.
Met de laatste versie is het ook mogelijk om drives die je connect vanaf je PowerFuse omgeving, ook lokaal te connecten zodat je die in je subscribed applications ziet. icm de key die je nu zet om de lokale schijven te verbergen heb je dan een duidelijk beeld naar je gebruikers toe :)
Wordt dit bestand dan wel lokaal in de registry uitgevoerd en dus niet in de subscriber omgeving?

-edit-
Met betrekking tot policies heb ik toch even jullie mening/expertise nodig.

Ik heb een Test OU met daarin gebruikers ala Test, Test1. (Standaard accounts helemaal niks speciaals)
Op de Test OU zet je een policy met daarin bijv. Disable Delete Browsing History en waar ik nu de problemen mee heb is de standaard Windows Xp Firewall. Die zorg je via je policy dat die gewoon uitgeschakeld wordt.

Maar nu komt het, als ik inlog met Test gebruiker dan worden die policy settings niet doorgevoerd. Nu zie ik met winpolicies.exe dat de volgende policy elke keer wordt ingesteld:

code:
1
2
3
***** Machine Policy applied on Fri Feb 09 10:01:32 2007 
  Policy Display Name: Default Domain Policy
##### End of Policy Listing. ####

Oke, hoe dan ook dan zet jej Block Inheritance aan op de Test OU. Maar dan nog voert hij die verrekte Default Domain Policy uit.

Wat doe ik in vredesnaam fout of zie ik over het hoofd. Dit is zo basis, maar dan nog lukt het me niet 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 10:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:14:
[...]

Wordt dit bestand dan wel lokaal in de registry uitgevoerd en dus niet in de subscriber omgeving?
Deze batch file start je op de lokale pc en daar wordt het dan ook ingeschoten :) Niet op je terminal server omgeving.
Pagina: 1