Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Kabelfoon] Geen toegang met router

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus heeft een kabelaansluiting via Kabelfoon en hier een router op aangesloten. Gezien haar snelheden vergelijkbaar waren met een 14k4 modem en de verbinding continue wegviel heb ik het een en ander gewijzigd. Ik zal het lijstje hieronder opnoemen.

1. Met mijn laptop had ik redelijk goed ontvangst. Mijn conclusie was dus dat het aan de pci netwerkkaart van haar lag. Deze heeft ze zelf vervangen met een D-Link kaart.
2. De netwerkverbinding bleeft ondanks de vervanging érg slecht en de snelheden laag. Daarbij moet ik zeggen dat de computer één grote zooi was. Ik heb daarom WinXP Home opnieuw bij haar geinstalleerd.
3. Helaas bracht dit ook geen oplossing. Ik heb de computer toen rechtstreeks op de kabelmodem aangesloten. Dit bleek gigantisch brak te zijn. Kabelfoon is toen langsgekomen om de modem te vervangen.
4. Direct aangesloten had mijn zus ongeveer 1MB/s down en 150KB/s up. Echter, gezien ze meerdere computers heeft wil ze een draadloos netwerk. Dit bleef slecht. Ik heb toen mijn router meegenomen (Asus WLG-500) en de verbinding was uitstekend (heb geen internet getest). Deze heeft ze toen aangeschaft.
5. Met de Asus WLG-500 heeft ze overal goed ontvangst maar op een of andere manier wil de router geen verbinding maken met het internet. (PPPoE). Ze heeft de kabel nog tussen de router en de modem vervangen maar dit bracht ook geen oplossing. Het vreemde is dat ze met een Sitecom (zonder enige vorm van instellingen wel verbinding krijgt met het internet, daarvoor moet ze dan wel apart inloggen op haar PC met PPPoE login/pass. De sitecom is echter zo slecht dat bijna niets verbinding krijgt met de router.

Ze heeft vanmiddag een of ander netwerkbedrijfje laten kijken naar de verbinding, maar ook zij kwamen er niet uit.. Ik weet het zelf ook niet meer, ik weet vrij weinig van (Windows) netwerken en heb geen suggesties meer. De Asus krijgt gewoon geen verbinding met het internet ondanks dat alles goed is ingesteld, precies volgens het boekje van Kabelfoon. Ze heeft nog naar kabelfoon gebeld om al haar instelling na te lopen (login/pass/ip/etc) en deze waren allemaal correct. Het vreemde is dus dat rechtstreeks op de modem wel werkt, maar met een router ertussen niet.

Ik heb het met verschillende computers geprobeerd, maar helaas geen oplossing. Het ligt dus niet aan de computer, niet aan de kabels, niet aan de modem en de router werkt hier prima, dus daar waarschijnlijk ook niet aan (alhoewel ik @home heb en louter een gebruikersnaam nodig heb).

Heeft iemand van jullie wellicht nog suggesties?

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 09:28
Hmm, leggen kabelproviders nog steeds verbanden met MAC adressen?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fernoráto schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:22:
Hmm, leggen kabelproviders nog steeds verbanden met MAC adressen?
Caiway voor zover ik weet wel, kwestie van ff uurtje uit laten staan volgens mij.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de router én de modem een uurtje uit laten staan en dan alles weer opstarten?

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 10:20

P!m

Er was zo'n pagina van Caiway waar je het mac-adres kon opgeven. Als je dat niet had gedaan was je internet langzamer, maar dat is al weer een paar jaar geleden.
(Kan de pagina ook niet meer vinden voor je)
Ik heb laast mijn router er tussenuit gehaald en het modem rechtstreeks in de pc geprikt en ik had meteen snel internet. Ik heb trouwens een Webstar modem met voip, weet niet welke jij hebt maar dat zou niet uit hoeven maken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft inderdaad een webstar modem. Ik heb haar gezegd alles minstens een uur lost te koppelen en dan weer aan te sluiten. Het heeft geen oplossing geboden.

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Sorry voor de kick.

Maar kan iemand mij vertellen of ik op zo'n webstar modem ook kan inloggen. En alles service's kan zien net als bij b.v. een thompson adsl modem? Een famillielid heeft een aansluiting bij caiway en probeerde dus pas even in de modem te kijken wat niet lukte. Ik dacht eerst dat het lkwam omdat hij een verbinding had lopen via powerlan (stopcontact). Maar ik had mijn laptop bij en heb die rechtsreeks aan de modem gehangen. Kreeg toen een standaar gateway op 192.168.100.1 wat dus het modem adres zou moeten zijn. Maar na 1 minuut kreeg ik dan automatisch een ip en subnetmasker zonder standaard gateway toegewezen. Ik wilde het ding niet restten omdat hij zijn gebruikerswachtwoord (caiaway) niet bij de hand had.

Maar zit er uberhaupt wel een menu in die breedband dingen?

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 10:20

P!m

Er zit een menu in, maar alles is dichtgetimmerd. Kon zelf ongeveer 2 jaar terug, toen we de webstar net hadden 192.168.100.1 bereiken. Alle menu items zag ik staan, maar ik kon er niet bijkomen. Had een wachtwoord en gebruikersnaam nodig. Kon ook alleen maar bij dit menu komen als het modem geen verbinding had met Caiway.

Kon toen gewoon van achter mijn router 192.168.100.1 van het modem bereiken. Als ik nu een traceroute uitvoer naar 192.168.100.1 krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
tracert 192.168.100.1

Traceren van de route naar 192.168.100.1 via maximaal 30 hops

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2    12 ms     9 ms    10 ms  kf-ijss-cr01-lo00.kabelfoon.nl [62.45.80.1]
  3    11 ms    14 ms     8 ms  cn-ijss-il-cs01-vln710.kabelfoon.nl [62.45.123.9
]
  4    11 ms    11 ms    12 ms  cn-ut-nw-cr10-te44-219.caiw.net [62.45.30.49]
  5    19 ms    11 ms    11 ms  cn-hvs-sl-cr10-ten1-1.caiw.net [62.45.254.34]
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15

• Twanjo
[b][message=32929194,noline]Kon ook alleen maar bij dit menu komen als het modem geen verbinding had met Caiway.
Misschien is dat dus de truc? Weet jij misschien of dat ding ook iets van een firewall aan boord heeft en of die automatisch aan staat?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Twanjo schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:51:
[...]

Misschien is dat dus de truc? Weet jij misschien of dat ding ook iets van een firewall aan boord heeft en of die automatisch aan staat?
Als je je PC een ip geeft in de 192.168.100.x range kun je gewoon in de modem. Alleen valt daar niets in te stellen: Dat ding is slechts een bridge. Dmv de PPPoE sessie maak je verbinding met je provider, en alle traffic gaat daardoorheen.

Firewallrules moet je dus instellen in je router of degene die de pppoe verbinding maakt, de modem doet niets.

• Twanjo
DJSmiley schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:56:
[...]

Als je je PC een ip geeft in de 192.168.100.x range kun je gewoon in de modem. Alleen valt daar niets in te stellen: Dat ding is slechts een bridge. Dmv de PPPoE sessie maak je verbinding met je provider, en alle traffic gaat daardoorheen.

Firewallrules moet je dus instellen in je router of degene die de pppoe verbinding maakt, de modem doet niets.
Bedankt voor de info. Maar ook met toegewezen ip kwam ik er niet in. Maar waarschijnlijk omdat ik dus verbinding had. Maar zou die caiway wat aan firewaal doen? Ach windows firewall zal ook wel voldoende zijn.

• schiedamnees
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ten eerste is het al een tijdje caiway ipv kabelfoon ;-)

Is het een nieuwe aanmelding of modemruil?

Zo ja:
een langzame verbinding kan iid komen doordat het modem nog niet geactiveerd heb... een belletje naar caiway (088-2249 111).

Het modem is niet te benaderen dat kunnen ze alleen bij de helpdesk

heb je alleen internet dan kan je hier activeren:
www.caiway.nl/aansluiten

heb je internet + telefonie dan kan je hier activeren:
www.caiway.nl/activeren

Na het activeren (als dit nog niet is gedaan) modem resetten meestel ff stroom erop en eraf biedt dit geen soelaas dan pen in de reset knop aan de achterkant minimaal 10 sec. indrukken en een half uur laten zoeken naar signaal aan (waneer die direct op de AOP) staat.

Heb je vragen hoor ik t wel!
Pagina: 1