Toon posts:

[Draadloos] Kan geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk met een KPN Experia Box (Siemens), waarop 2 clients draadloos zijn aangesloten. Één met windows98 en één met Windows XP. De client met Windows98 heeft het altijd prima gedaan met een 3COM kaartje en doet dat nogsteeds.

De XP-Client heeft het eerder ook altijd goed gedaan, maar van het één op het andere moment geeft de draadloze netwerkverbinding aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het draadloze netwerk.
Ook als ik zoek naar netwerken vind hij niks, terwijl in de Experia Box de SSID Broadcast On staat.
Ik heb ook bij de Geavanceerde instellingen van het draadloos netwerk de SSID en de WEP code ingevuld, en ook zo kan hij geen verbinding maken.

Ik heb de pc bij familie getest, en daar kan ik wel gewoon draadloos internetten. Niks geen problemen, alleen viel het me wel op dat ik daar maar matig bereik had. (met maar 1 verdieping er tussen).

De experia box staat trouwens gewoon aan de andere kant van de woonkamer, moet dus makkelijk kunnen, en het heeft altijd goed gewerkt.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik ben nu een beetje hopeloos, en ik heb ook nog geen zin in een herinstall. Ook vind ik bij Google en hier op het forum niks wat op dit probleem lijkt.

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Heb je al geprobeerd ipv WEP WPA te gebruiken? Het wil wel voorkomen dat EB's na een firmware-update de sleutel overschreven krijgen naar de waarden welke in de installatiebrief staan. Je kunt ook met de W98 masjien in de webinterface van het modem gaan en kijken hoe de beveiliging daar staat. Brandt überhaupt het WiFi lampje op de EB wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle lampjes die moeten branden, die branden, en ik zou idd nog even kunnen proberen hoe WPA werkt. Ik vraag me alleen af waarom het dan wel op de W98 client werkt...en de Wxp client ziet het hele netwerk niet. Ik zou het wel handmatig kunnen instellen en dat ga ik dan ook wel proberen. Het resultaat zal ik hier posten.

Verwijderd

Die w98 is dus ook draadloos begrijp ik het goed? Ik nam aan dat die via kabel zat. De winXP client, wat voor ontvanger gebruik je erbij?"Wat voor software?

Verwijderd

Collega van me had hetzelfde. Bleek dat de verbinding wegviel zodra zijn kinderen TV gingen kijken boven via een draadloze TV tuner of hoe zo een ding ook heet. Die zaten elkaar behoorlijk in de weg, en die van de TV was toch een stukje sterker.

Kan het zijn dat je ook zo een soort stoor zender in de buurt hebt welke op het moment van inschakelen jouw wireless verstoord? Of staan beide PC's (W98 en XP) naast elkaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die w98 gaat ook via een draadloze 3com kaart.
Die van Wxp is een wat goedkoper merk. Er word hier geen gebruik gemaakt van die draadloze TV tuners ofzo, maar ik ga ook nog proberen hoe de Wxp machine het boven doet, want in de woonkamer, waar ook de router staat, heeft hij geen ontvangst, en de W98 staat een verdieping hoger.

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem,

Afgelopen zondag had ik nog een draadloze internetverbinding
en maandag opeens niet meer.
Het heeft sinds september goed gewerkt en waarom het nu opeens niet meer doet. De verbinding staat niet meer tussen de lijst met beschikbare draadloos netwerken.

Heb ook bij familie gecontroleerd of ik daar wel draadloos kon internetten, dat lukte wel, dus het ligt niet aan mijn laptop.

Gebruik ook windows xp met de laptop acer 1642 WLMI [intel centrino]

Heb ook alle instellingen al gecontroleerd en die kloppen

Iemand een oplossing??

Verwijderd

@ TS : nogmaals, die XP masjien, wat voor een ontvanger met wat voor software.
@ hierboven: topic hijack en je probleem is op te lossen in overleg met de HD, als je een centrino hebt wordt die gewoon ondersteunt ;) !

Verwijderd

Gooit je WEP sleutel eruit, laat xp opnieuw een netwerkscan maken. Kies je eigen netwerk en voer je WEP sleutel opnieuw in.
Als dit niet helpt, software van de Wlan kaart deinstalleren en de pc opnieuw opstarten.
Dan gaat hij zoeken naar de driver van de Wlan kaart, installeer deze alleen en niet de software. Laat xp opnieuw een netwerkscan onder "nieuw draadloos netwerk" uitvoeren en kies uit de lijst je netwerk.
Dan gaat xp vragen om je WEP sleutel voer deze in, daarna nog een keer op onderste regel om het te bevestigen.

Als je het zo doet,dan gooit de "Wireless Zero Configuration" services geen roet in eten van de software die bij de Wlan-kaart zit. Omdat je deze niet gebruikt en niet nodig heb. XP kan je zelf goed regelen, mist je SP2 op je PC heb staan.

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer aan de slag geweest om het draadloze netwerk op de pc aan de gang te krijgen.

Ik heb zonet de pc naar boven gebracht, en aangesloten op de apparaten die aan de Win98 pc zitten (die wel draadloze verbinding heeft).

Bij deze windows xp machine blijft hij aangeven: Kan geen verbinding worden gemaakt...

Ik heb nu de pc maar weer aan de kabel gelegt, maar het ziet er niet uit, zo'n kabel door de woonkamer.

Ik had eerder ook al een ander kaartje geprobeerd en ook die werkte niet. Ik heb zowel met de configuratietools van het kaartje, als de Windows omgeving de installatie gedaan, en het netwerk proberen op te sporen, maar werkt allemaal niet.

Hopeloos word ik er van...

Iemand misschien nog tips?

En Leon17, is het bij jou toevallig al gelukt? (mocht je hier toevallig nog een keer kijken?)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ach, zo'n kabel door de woonkamer ziet er neit uit?
Even netjes tegen de muur en hij zit je niet meer in de weg.

Ik heb hier al jaren een kabel door de woonkamer.
Van de splitter naar het ADSL modem.
Gewoon netjes op de plint gespijkerd, steeds op dezelfde afstand zo'n klemmetje, dan ziet het er netjes uit imo.

Maargoed, drivers van je kaartje al eens geupdate?
(en ik wil niet zien 'het heeft met de huidige drivers altijd gewerkt')

[ Voor 8% gewijzigd door Romke op 01-03-2007 18:18 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Haha ik heb precies hetzelfde!!

Ik heb altijd op mn laptop draadloos internet gehad. Nu vanaf deze week doet hij het niet meer! IK kan wel connecten maar dan moet ik mn wachtwoord ingeven en dan doet hij niets meer. Hij stopt er gewoon mee.. terwijl het juiste wachtwoord is!!

Ik kan trouwens ook niet meer op mijn router (experia box) komen. Terwlijk ik op de huiskamer pc wel internet heb, maar kan niet connecten. Het is toch 192.168.1.1!! Maar goed.. Paar keer gereset, maar niets om in de experia box te komen! Heeft iemand een idee??

MVG

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Heb je software geinstalleerd die bij het kaartje hoort? Als dit wel het geval is, zet de Wireless Zero Configuration Services eens op disable, boot de pc, en snuf nog eens in het rond.

Of andersom, als je geen software geinstalleerd heb staan, download de laatste versie en snuf daar eens mee rond.

Marcel

Verwijderd

Staat je netwerkkaart of je draadloze client software hard ingesteld op een kanaal waar hij op zoekt, en is misschien je Experia Box op een ander kanaal gezet/sprongen?

Verwijderd

Topicstarter
De box zit op channel 6, en het kaartje (de software dus) zit wel in die range.

Ik heb al meerdere drivers geprobeerd, zowel die van de cd als van het internet.

Ook heb ik de wireless zero configuration gedisabled, en het met de prog's geprobeerd die bij het kaartje horen. Ook handmatig toevoegen heeft geen effect :-(.

Ik hoop toch dat er een oplossing voor is, want ik heb geen zin in een re-install, waar ik nu toch elke keer wel een stap dichterbij kom. (als dat het probleem oplost tenminste, en daar ga ik wel vanuit).

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 17:21

Snoes

marcel

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:23:
Ik kan trouwens ook niet meer op mijn router (experia box) komen. Terwlijk ik op de huiskamer pc wel internet heb, maar kan niet connecten. Het is toch 192.168.1.1!! Maar goed.. Paar keer gereset, maar niets om in de experia box te komen! Heeft iemand een idee??

MVG
Nee dus, het is 192.168.2.1 :)

Wellicht dat je er nu weer in kan komen.
Pagina: 1