[XP] Linksys WMP54G ziet geen netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb zojuist een P3 500 machine geinstalleerd met windows XP (draait prima, dus geen opmerkingen dat het traag is ofzo)

Nu heb ik een Linksys Wlan PCI kaartje hier liggen, de WMP54G V2. Deze heb ik geinstalleerd via apparaatbeheer (ik vind die linksys utility maar niks, geef mij maar de Zero Wireless Configuration).

Echter, als ik ga scannen naar netwerken, vind hij niks! Terwijl er 3 netwerken hier in de buurt actief zijn. Uiteraard zit de antenne erop. Ik zie echter het lampje aan de achterkant ook niet branden.

In het apparaatbeheer staat aangegeven dat het apparaat goed werkt.

Als ik probeer de linksys utility te installeren, slaat de hele computer vast :s.

Iemand nog ideeën?

Nog even de specs:

- Acer Acerpower 4400 Desktop Machine
- P3 500Mhz
- 1024MB intern
- WinXP SP2
- Geforce 2 Ultra (jaja old skool :))
- Via chipset

• Mishmash
Subtiel kickje...

• Mishmash
Nog een iets grotere kick dan maar... Is er niemand die dit probleem heeft?

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 16:19
Je zult denk ik eerst de drivers goed moeten installeren. Ik heb die kaart ook en hij werkt bij mij ook niet zonder de driver.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je nog andere PCI sloten vrij? Plaats dan de kaart daarin en kijk wat er dan gebeurt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn pa heeft dit probleem ongeveer, hij vind onze wireless heel slecht maar die in de buurt weer wel (heeft een zwak signaal, 2 streepjes max) maar kan uiteindelijk wel een keer connecten. Misschien kaart stuk? Attenne gebroken? Maakt geen contact oid? Heb je ook al een memtest gedaan omdat je comp vast loopt bij de install van de applicatie (ik heb geen ervaring met dat programma, deed het ook via device manager installen). Kaart gaat er bij mij toch morgen in mijn pc, om te kijken of het aan de kaart ligt of Windows, of de combinatie van zijn hardware (lijkt me stug, want in de PIII 800 deed hij het ook al gaar, nu in een P4 2,4 Ghz.

Heb je ook al op GoT gezocht? Google geprobeerd? Er staat nergens dat je zelf op onderzoek bent uitgegaan, op deze manier kunnen we niet helpen. Lees de FAQ en Policies eens door zodat je voortaan weet wat je moet doen voordat je een topic opent en wat in je OP moet staan aan informatie.

Commandline FTW

• B-Buster
Dat probleem met heel zwakke ontvangst had ik in het begin ook.

Lag aan de bijgeleverde drivers. Via internet nieuwe gedownload en daarmee heeft ie betere ontvangst. Daarnaast is het ook een kwestie van zorgen dat de antenne recht omhoog staat en nergens tegenaan komt. Is ie héél gevoelig voor. Daarnaast stoort de metalen poot van mijn buro hem enorm. Draadloos modem is links op 15m afstand. Met de poot tussen de pc en het modem is de ontvangst 1 a 2 streepjes. Pc links van de poot = maximum ontvangststerkte.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

B-Buster schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:20:
Dat probleem met heel zwakke ontvangst had ik in het begin ook.

Lag aan de bijgeleverde drivers. Via internet nieuwe gedownload en daarmee heeft ie betere ontvangst. Daarnaast is het ook een kwestie van zorgen dat de antenne recht omhoog staat en nergens tegenaan komt. Is ie héél gevoelig voor. Daarnaast stoort de metalen poot van mijn buro hem enorm. Draadloos modem is links op 15m afstand. Met de poot tussen de pc en het modem is de ontvangst 1 a 2 streepjes. Pc links van de poot = maximum ontvangststerkte.
Oke, das handig om te weten. Het probleem bij mij is alleen dat als er eenmaal verbinding is, hij sterk tot zeer sterk is (4 streepjes, dat heb ik op zolder ook). Er staat wel een CRT monitor naast de computer die weer in een kast staat. Dat zal ook niet super zijn voor de verbinding |:(. Ik zie het morgen wel wat die kaart in mijn computer doet. Drivers zijn al de laatste van Linksys.

Commandline FTW

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het ligt overduidelijk aan de kaart zelf. De drivers zijn gewoon slecht of de kaart functioneert niet zoals het moet (denk eerder aan de drivers, want eenmaal verbonden gaat het prima).

Het lampje van de Linksys kaart brandt bij mij wel.

Commandline FTW

• B-Buster
Gebruik je de linksys utility om te connecten? Ik gebruik gewoon de windows zero config, geen enkel probleem om verbinding te krijgen nu hij niet gestoord wordt door die metalen poot.

• Mishmash
Uiteindelijk heb ik de netwerkkaart omgewisseld met een andere uit een ander systeem. De kaart deed het prima in het andere systeem... Toch raar. Ik heb er nu een usb ontvangertje aan hangen en die werkt ook goed.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn probleem is ook opgelost. In een ander topic hier werden drivers van Ralink geadviseerd. Die heb ik gedownload en geprobeert, maar het leverde een paar probleempjes op. Nadat ik de Linksys drivers volledig had verwijdert, dus alle verwijzingen weg, bron van de driver verplaatst en zelfs verwijdert wilde hij met de Ralink drivers niet meer installeren. Toen ik de .INF file van Linksys gebruikte met de .sys file van Ralink ging het prima. Bij de computer van mijn vader heb ik gewoon het .sys bestand in de system32\Drivers map overschreven, herstart en werken in een keer.

Commandline FTW

Pagina: 1