Afstanden Meten in Fotos

Pagina: 1
Acties:
  • 3.590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 09:58
Ik ben op zoek naar een programmatje dat in fotos afstanden kan meten (in pixel, cm of wat dan ook).

Tot nu toe heb ik alleen on-screen-linealen gevonden, maar dat is nogal lastig, want als ik inzoom op een foto verandert alles natuurlijk.

ook heb ik gekeken naar acdsee en irfanview of daar een tool inzit, maar dat kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassierocks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:41
Je kan het met autocad doen. Dan importeer je een foto, meet een bekende afstand en schaal hem zo, dat de maat die autocad aangeeft ook de maat is die de bekende afstand heeft. Dan kan je naar hartelust gaan meten.

Edit:
Pas natuurlijk wel erg op met perspectief. Je heb dan wel een idee, maar het klopt nooit exact.

[ Voor 20% gewijzigd door bassierocks op 05-02-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 09:58
Bedankt voor de snelle reply, maar als het even kan zoek ik wel een freeware, dan wel shareware programmatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
met photoshop kan je in het info-panel de selectie-informatie zien. deze geeft de hoogte & breedte van je selectie. bij preferences kan je de eenheid veranderen in: mm, inch, points, pixels etc. Daarnaast heb je daar ook zo'n lineaal-tool (inzoomen maakt daar niet uit).

Edit: sorry, te laat toegevoegd, post hierboven nog niet gelezen ;)

Edit2: ah, heb er een: paint.net (http://fileforum.betanews.com/download/PaintNET/1096481993/1)
die heeft onder in de statusbalk informatie over je selectie, er zit ook nog een ruler optie in met verschillende units :D

[ Voor 35% gewijzigd door Grote Schurk op 05-02-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eens op een gratis GIS pakket als TakuGIS of QuantumGIS