Toon posts:

+4 posts onzichtbaar in 0 thread...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent denk ik wel het verschijnsel... Er is een sub-thread met een interessant discussie. Daar staan dan +3 en +4 posts in. Maar omdat een wat mindere post hoger in de thread (terecht) op 0 gemod wordt, wordt de hele sub-thread onzichtbaar.

Bijvoorbeeld in het 'iPod werkt niet in Vista artikel'. Mijn reactie op de vraag waarom dat Apple's, en niet Microsoft's schuld is: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1916414 en de posts daar omheen. (*)

Dan vindt ik dan toch wel jammer dat dat allemaal default onzichtbaar wordt, aangezien dat deel van de sub-thread wel degelijk on-topic en nuttig. (Al zeg ik het zelf ;) )

Ik weet niet hoe ik dat als poster op moet lossen... Je kunt wel buiten de thread gaan posten, maar daarmee vervalt het idee van een thread.

Ik snap wel de redenatie van het onzichtbaar maken van de hele thread... als in: als het boven in de thead off-topic of overbodig is, dan zullen de reactie dat ook zijn. Maar in de praktijk werkt het meestal toch niet zo...

Ik denk dat het toch wel prettig zou zijn, dat de posts achter zo'n nul posting direct zichtbaar blijven, en niet mee de afgrond in worden gesleurd. Dus wel het op 0 gemodereerde artikel onzichtbaar maken, maar niet de hele reeks posts die er achter aan komen.

Natuurlijk kan het zijn dat het verband van een eerste reactie dan een beetje onduidelijk is, maar dan kunnen mensen alsnog dat eerdere bericht even openen. Meestal is dat probleem niet zo groot... zoals ook hier. Je kunt prima de thread blijven vervolgen, ook wanneer de 0 moderaties onzichtbaar zijn.

(*) Kan ik in dit forum eigenlijk naar zo'n hele serie posts linken, i.p.v. alleen één artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Je opmerking is opgenomen is (mogelijke) future features AHBdDV. Atm kunnen we er weinig mee doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Om dan toch nog enig overzicht wilt houden zou je posts onder je huidige niveau bijvoorbeeld ook kunnen inklappen. Zo zie je nog wel de oorspronkelijke structuur, maar zie je van de (terecht) weggemodde posts alleen nog maar de titel zodat ze weinig ruimte innemen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is nog altijd de userkeuze om bewust op +1 of +2 niveau te lezen. Daar hebben we maar respect voor op te brengen.
Maar er is teruggekoppeld dat het wel handig is om de hele tak mee te wegen qua moderatie-score zodat het gemiddelde van de tak bepaald of de tak zichtbaar is of niet. Dan kan een verstopte 0 toch zichtbaar worden als die tak maar belangwekkend genoeg is. Ik hoop dat het werkt, want dit is idd 1 van de vervelende lastig tekkelbare dilemma's die opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ecteinascidin schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:52:
Het is nog altijd de userkeuze om bewust op +1 of +2 niveau te lezen. Daar hebben we maar respect voor op te brengen.
Maar het probleem is juist dat als je threads genest hebt staan, je dan dus die +4 posts nog steeds niet ziet. Alleen als je de thread plat legt zie je die reacties.

Om dit artikel maar als voorbeeld te nemen:
Stel, je kiest bewust om op +4 niveau te lezen. Kies je genest, zie je op dit moment 3 reacties. Kies je plat, zie je dan 7 reacties.

De helft van de +4 reacties staan dus in onzichtbare takken... Als je met een geneste thread structuur wilt lezen, moet je naar 0 niveau gaan om die takken zichtbaar te maken. En dat is raar. Je moet een laag niveau instellen, om de hoge niveau's reacties zichtbaar te maken.

Ik zat dus inderdaad te denken aan zoiets als Zoefff aangaf.