Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 09:33
Hallo ,

Heeft er iemand een idee of het Aldi Nav systeem van 199 euro die aangebeoden wordt vanaf 7 febr. 2007 een goede keus is .

We zullen hem het meeste gebruiken in Nederland.

tekst aldi site :

Ultraplatte behuizing slechts 21 mm

• 1 GB memory
• 3,5" TFT-display
• met kaartmateriaal voor alle
Europese landen
• Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland,
België, Nederland, Luxemburg,
Frankrijk, Spanje, Portugal, Zweden
en Denemarken voorgeïnstalleerd
• SD/MMC kaartlezer
• inclusief houder en kabels

Wie kent dit produkt en kan adviseren

Zit er een luidsprekertje in of moet je hem aansluiten op de autoradio ?

Welke software wordt er in gebruikt ?

Hoe werkt het met de update 's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Ikzelf ben ook erg benieuwd naar commentaar... misschien we dit gaan aanschaffen (gebruik meestal België).
Bestaat er ook een mogelijkheid tot het overstappen naar TomTom (of is dit helemaal niet nodig?).
De prijs is wel ok denk ik, maar vermits geen ervaring met GPS'en toch graag commentaar over de software, hardware,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op duitse sites (google maar eens op medion 96130) zijn ze best te spreken over dit kleine (!) gps systeem, alleen het geluid is (te) zacht. Maar ik denk dat er op dit moment geen betere aanbieding is (incl europese kaarten). Ik ga proberen deze ook te kopen morgenvroeg, helaas komen er eerst monteurs voor de ventilatie.

Ik heb er 1, is op dit moment aan het opladen, maar de eerste indruk is goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Quantor op 07-02-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Quantor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:59:
op duitse sites (google maar eens op medion 96130) zijn ze best te spreken over dit kleine (!) gps systeem, alleen het geluid is (te) zacht. Maar ik denk dat er op dit moment geen betere aanbieding is (incl europese kaarten). Ik ga proberen deze ook te kopen morgenvroeg, helaas komen er eerst monteurs voor de ventilatie.

Ik heb er 1, is op dit moment aan het opladen, maar de eerste indruk is goed.
En is het geluid echt te zacht?
Maar nog belangrijker, hoe zit het met de software?
Zou het kunnen om TomTom hierop te zetten (is het nodig?), ik vind het 'scherm' van TomTom zoiezo iets 'mooier' (vond het schermpje van de 96040 zelfs mooier).
Is het dus de moeite waard om eens langs de Aldi te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

okz dan hier de eerste ervaringen :)

Vanmorgen gehaald en vandaag mee op pad geweest.

Sterke punten:

Snelle route berekening
klein, licht en compact

Vreemde punten:

En voor mij wellicht een reden om hem toch terug te brengen.

De route planning werkt goed. Echter als je voorbij zijstraten etc komt ben je er al ruim voorbij (20-40 meter) voordat op de nav kaart je voorbij komt. Echter spraak opdrachten zijn wel op tijd voor afslagen etc. Dit is nogal vreemd voor mijn gevoel. Ik weet dat tom tom hier vroeger ook last van had.

Weining instel mogelijkheden mbt stemmen.
Geen directe helderheid regeling van het scherm tijdens navigatie
Volume is inderdaad aan de lage kant.
Geen snelheidsweergave
Geen POI invoer van flitspalen zonder er voor te hoeven betalen

Tja weet het dus nog niet. Ik zou graag ook even de ervaringen van anderen horen / lezen mbt de vertraging etc

Toch totaal gezien voor de prijs is het wel ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Hmm ik heb maar een paar kilometer getest (richting 4launch, woon zelf ook in Eindhoven) maar ik heb volgens mij geen problemen qua afslagen die te laat op het scherm komen. Ben er zelf best tevreden mee, in m'n auto komt het radio geluid vooral van achteren (moet ik eigenlijk nog veranderen) en daarom is het geluid voor mij goed genoeg, maar ik kan me voorstellen dat het (te) zacht is voor anderen. Maar je ziet altijd nog heel duidelijk de aanwijzingen op het scherm (heb nu ingesteld dat ik een grote pijl met de afslag/rotonde configuratie zie)

Voor mijn doeleinden is dit kleine ding perfect: af en toe als je ergens naar toe gaat waar je anders niet komt en navigeren in het buitenland (moet soms voor werk naar Parijs en de laatste keer heb ik 2 uur gedaan over 10 km binnen Parijs). En aangezien een vergelijkbaar apparaat ruim 300 euro kost, neem ik genoegen met deze. Ik hoef geen bluetooth of file informatie of flitspaal info.

Wel "mooi" is dat alle Aldi's blijkbaar als POI zijn opgeslagen, die zie je dus op je scherm voorbij komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208056

Heb hem ook gekocht, en werkt inderdaad heel goed!!
Heb alleen een vraagje, Heeft iemand van jullie al eens geprobeerd foto's te kopieren naar het toestel?
Heb er mij juist even mee bezig gehouden, maar kwam er toch niet direct uit hoe het gaat.
Weet bv niet in welke map van het toestel ik de foto's moet plaatsen.

mvg
Dries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Anoniem: 208056 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:56:
Heb hem ook gekocht, en werkt inderdaad heel goed!!
Heb alleen een vraagje, Heeft iemand van jullie al eens geprobeerd foto's te kopieren naar het toestel?
Heb er mij juist even mee bezig gehouden, maar kwam er toch niet direct uit hoe het gaat.
Weet bv niet in welke map van het toestel ik de foto's moet plaatsen.

mvg
Dries
Zie mijn post iets hierboven. Geeft de nav bij jou wel op 5 meter nauwkeurig zijstraten etc aan. Dus je huidige positie ?? Heb het hier nog steeds niet voor elkaar

okz update. Met medion aan de lijn gehangen. wat een uuuh ..zoekt net woord...nooobs daar. Ik moest de card maar formateren en vers installen. Formatten kan niet omdat hij intern zit. Toen maar delete gedaan. Maarja die bestanden zijn deel ingebruik. Afin ik zal jullie het verhaal besparen maar het is me gelukt een verse install uit te voeren. Echter geen resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Ik heb hem gisteren ook gekocht, het volgende valt mij gelijk op: je kunt nergens een straatnaam invoeren? Alleen een postcode zover ik kon vinden...op zich is dat wel voldoende, maar je wordt dus nooit echt voor de deur afgezet. Kijk ik er langs, of zit het er gewoon niet in?

Daarnaast vind ik het ook vreemd dat er in de handleiding niets staat over de werking van de software....maar goed, na een tijdje spelen ken je dat wel.

Nog een ding: op een ander forum las ik dat het navigatiesysteem ook een MP3speler bevat. Is dit waar? Want het menu geeft alleen de Picture Viewer weer en ook de handleiding spreekt er niet van.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

newpegasus schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:28:
Ik heb hem gisteren ook gekocht, het volgende valt mij gelijk op: je kunt nergens een straatnaam invoeren? Alleen een postcode zover ik kon vinden...op zich is dat wel voldoende, maar je wordt dus nooit echt voor de deur afgezet. Kijk ik er langs, of zit het er gewoon niet in?

Daarnaast vind ik het ook vreemd dat er in de handleiding niets staat over de werking van de software....maar goed, na een tijdje spelen ken je dat wel.

Nog een ding: op een ander forum las ik dat het navigatiesysteem ook een MP3speler bevat. Is dit waar? Want het menu geeft alleen de Picture Viewer weer en ook de handleiding spreekt er niet van.
de werkelijk handleiding voor de nav staat op de dvd. Je kan natuurlijk vanuit een stad een straatnaam plus nummer ingeven. Geen probleem. Als je dadelijk toch rond gaat rijden wil je dan eens kijken hoe nauwkeurig hij bij jouw is bij zijstraten etc (zie mijn vraag een stukje hierboven)

Oja de handleiding moet je via de verkenner zoeken, staat geen link in het dvd menu....erg handig gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Ok bedankt! Maar ik heb op het moment geen tijd om te testen. Waarschijnlijk doe ik dit morgen even, en dan laat ik de resultaten wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

newpegasus schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:42:
Ok bedankt! Maar ik heb op het moment geen tijd om te testen. Waarschijnlijk doe ik dit morgen even, en dan laat ik de resultaten wel even weten.
okz ben benieuwd wat hij bij jou doet. Heb hem zojuist volledig leeg gemaakt en vers installed. Morgen is even kijken of het geholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179403

Moet je voor het installeren van kaarten van andere landen perse een extra geheugenkaart hebben of kun je gewoon alles kopiëren op intern geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208155

Bij mij worden zijstraten heel precies aangegeven. Ben ook even met het toestel op mijn MTB gekropen. Was aangenaam verrast dat veel paadjes aangegeven stonden.
Al gemerkt dat ik soms een "sens unique" in de verkeerde wordt ingestuurd :-(. Pas morgen doe ik de eerste keer een langere afstand met autostrades, zal dan pas goed merken of het volume voldoende is en zo...
Zeer handig is dat je een bepaalde positie vlug kan opslaan. Handig als je ergens een winkel oid tegenkomt waar je nadien wel eens langs wil gaan.
Iemand een idee of en hoe je op deze medion bepaalde gps-routes kan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Anoniem: 208155 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:02:
Bij mij worden zijstraten heel precies aangegeven. Ben ook even met het toestel op mijn MTB gekropen. Was aangenaam verrast dat veel paadjes aangegeven stonden.
Al gemerkt dat ik soms een "sens unique" in de verkeerde wordt ingestuurd :-(. Pas morgen doe ik de eerste keer een langere afstand met autostrades, zal dan pas goed merken of het volume voldoende is en zo...
Zeer handig is dat je een bepaalde positie vlug kan opslaan. Handig als je ergens een winkel oid tegenkomt waar je nadien wel eens langs wil gaan.
Iemand een idee of en hoe je op deze medion bepaalde gps-routes kan invoeren?
okz precies aangegeven maar klopt 'de timing ook' dus als je er met 50 voorbij rijdt en je ziet de straat aan je link / rechterkant ben je dan op je nav schermpje ook werkelijk daar ? bij mij zit daar dus vershil in ........ (zo dadelijk verse install testen)
overigens is momenteel ook de ingebouwde klok weer helemaal de weg kwijt.....heb ik dan toch het maandag morgen model ?? :(

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 09-02-2007 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StuiTeR schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 07:54:
[...]

okz precies aangegeven maar klopt 'de timing ook' dus als je er met 50 voorbij rijdt en je ziet de straat aan je link / rechterkant ben je dan op je nav schermpje ook werkelijk daar ? bij mij zit daar dus vershil in ........ (zo dadelijk verse install testen)
overigens is momenteel ook de ingebouwde klok weer helemaal de weg kwijt.....heb ik dan toch het maandag morgen model ?? :(
Het klopt op een paar meter na, soms min of meer perfect. De huisnummerherkenning is wat minder :-).
In jouw plaats zou ik het toestel gewoon omruilen voor een ander ipv verse installs en zo te doen...Weet niet of dat veel zal uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

nou omruilen kennen ze niet echt bij Aldi, das meer service krijgen van Medion zelf. MAAAARR het is me gelukt :) ik ben ondertussen expert voor dit ding geworden lijkt het wel. Nu heb ik hem vrijwel foutloos lopen. Je moet wel duidelijk de bovenkant pijl aanhouden als referentie punt maar dan is hij ook tot 5 meter precies.....vandaag met plezier lopen navigeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StuiTeR schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:11:
nou omruilen kennen ze niet echt bij Aldi, das meer service krijgen van Medion zelf. MAAAARR het is me gelukt :) ik ben ondertussen expert voor dit ding geworden lijkt het wel. Nu heb ik hem vrijwel foutloos lopen. Je moet wel duidelijk de bovenkant pijl aanhouden als referentie punt maar dan is hij ook tot 5 meter precies.....vandaag met plezier lopen navigeren.....
Bij Aldi kan je zonder reden tot 1 maand na aankoop je aankoop terugbrengen (en dan eventueel en nieuw exemplaar kopen)...
Mijn ritje vandaag leerde me dat het geluid soms idd niet voldoende is (autostrade in mijn Peugeootje is van het goede teveel, bij onze Toyota is dat geen probleem), en dat de gps-verbinding -ondanks de goede positie in de auto) soms bij aanvang van de rit niet goed tot stand komt... Blijkbaar is het kaartmateriaal ook niet al te recent: heb al meerdere keren gemerkt dat recente(minder dan 5 jaar oude) verkeerswijzigingen niet aangepast zijn...
Nog een weekje uitproberen, misschien breng ik hem dan wel terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Anoniem: 208155 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:12:
[...]

Bij Aldi kan je zonder reden tot 1 maand na aankoop je aankoop terugbrengen (en dan eventueel en nieuw exemplaar kopen)...
Mijn ritje vandaag leerde me dat het geluid soms idd niet voldoende is (autostrade in mijn Peugeootje is van het goede teveel, bij onze Toyota is dat geen probleem), en dat de gps-verbinding -ondanks de goede positie in de auto) soms bij aanvang van de rit niet goed tot stand komt... Blijkbaar is het kaartmateriaal ook niet al te recent: heb al meerdere keren gemerkt dat recente(minder dan 5 jaar oude) verkeerswijzigingen niet aangepast zijn...
Nog een weekje uitproberen, misschien breng ik hem dan wel terug...
de kassa miep vertelde mij dat na het verbreken van de plastic zegel op de verpakking je niet meer kan ruilen. okz das de kassa miep dus (no offense) maar op dit moment ben ik redelijk te vreden. De kaarten zijn van 2e kwartaal 2006. Ik heb ook al wel een verkeerde richting gehad in doetinchem, dat ging om een brug die er ondertussen wel was maar pas sinds een maand of 2 open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

even een kickje. Aangezien ik ondertussen toch wel tevreden dreig te raken van deze navigatie wil ik toch meer:

POI met maximale sneheid
ook de werkelijke snelheid in mijn nav scherm
het geluid mag inderdaad ook wel wat harder

zijn er al mensen aan het tweaken geslagen en hebben dit al onder handen gehad ?

Ik ben zelf ook druk bezig maar aangezien dit een nieuwe software versie is kan ik er niet veel van vinden. Alleen wat POI dingen maar daar moet je best veel voor betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb m ook gekocht en ik moet zeggen dat ie me tot nu toe heel erg goed bevalt :)
Het is een fraai compact apparaatje en het scherm is prima. Enige nadelen die ik tot nu toe heb gevonden zijn dat ie als je m net aanzet, dat ie dan vrij lang moet zoeken naar een verbinding en soms is ie wel erg koppig om je een bepaalde route te laten rijden. En het geluid had inderdaad ook wel ietsje harder gemogen.
Zijn die Aldi locaties op de kaart trouwens niet te verwijderen of vervangen door andere punten die ik wel belangrijk vind? :)

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 11-02-2007 14:08 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

newpegasus schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:42:
Ik heb inmiddels een paar testjes gedaan en ik moet zeggen dat het apparaatje bij mij best nauwkeurig is. Geeft mooi op tijd de zijstraten aan. Geluid had idd wat harder gemogen....misschien dat daar nog ooit een firmware update voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

voor de liefhebbers .... ik ga volgende week is even proberen of ik er tom tom op kan krijgen :) niet dat het zo zeer nodig is want dit bevalt me ook wel goed maar ik kwam bij een kennis de installatiebestanden tegen voor een sd install dus .......... denk dat het lastig word gezien de interne card en een aanpassing in de medion shell maar ach ik kan altijd de originele software weer terug zetten.

Het zou ook wel leuk zijn wat te kunnen veranderen aan de skin. Ga daar ook is mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58654

Ik heb de 96130 ook aangeschaft. Ik had nog geen enkele ervaring met navigatie dus ben niet bepaald een expert :)

Ik heb afgelopen week veel gereden met dit apparaat en ik moet zeggen; wat hij moet doen doet hij prima! Invoeren en berekenen van de route gaat vlot en vooral wanneer je van je route afwijkt berekent hij zeer snel een nieuwe route.

Geluid is wel wat zacht maar nog net te doen. De vrouwenstem met een Limburgs accent gaat na een tijdje wat irriteren maar dat is denk ik persoonlijk :)
Van het te laat aangeven van kruispunten had ik totaal geen last.

Voor mij zijn POI, flitspalen en snelheid niet zo belangrijk, als hij de route maar goed aangeeft!
En dat doet de Medion (voor 199 euro) erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
ik heb van het weekend de medion meegenomen op het ritje naar m'n ouders en ik ben nog steeds tevreden. Wat Stuiter zegt dat hij te laat is met het weergeven van afslagen op het kaartje klopt wel een beetje, ligt volgens mij ook aan de snelheid die je rijdt. Of het pijltje staat gewoon te ver naar onderen :), maar ik vind het geen reden om hem terug te brengen. Ik heb namelijk ook de grote pijl aanstaan die me zegt welke afslag ik moet pakken, dat is gemakkelijker (ook als je de spraakaanwijzingen niet goed hoort) om te volgen en volgens mij is de blauwe oplopende balk (met meter aanduiding) aan de linker kant wel correct.

Kortom prima ding en ook nog eens valbestendig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier vind je een manier om een Mediaplayer aan de 96130 toe te voegen.
Heb dit zelf nog niet getest, maar schijnt te werken. Dank aan Dreke2

Heeft overigens iemand de betaalde extra PIO informatie aangeschaft? Is dit de moeite waard?
(Kost na de korting ongeveer 25 euro)

Update; Heb de mediaplayer nu zelf ook erop gezet. Speelt prima, MP3 en allerlei videoformaten speelt hij goed af. Ziet er nog aardig uit ook op het schermpje.

Ik heb de POIwarner software ook aangeschaft, dit werkt ook goed. De inhoud valt me wel wat tegen, je kunt er van alles inzetten; winkels, campings enz. Voegt echter voor mij niet echt veel toe.
Wat wel erg handig is dat je nu ook alle flitspalen (via flitspalen.nu) erin kunt zetten, dat kan wel eens een boete schelen :)

Jammer dat dit topic een beetje stil valt, ik zou graag weten of je nog wat meer aan dit toestel kan tweaken. Er moeten toch aardig wat mensen zijn die hem gekocht hebben, ze waren zo weg.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 58654 op 21-02-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ja valt me hier helaas ook tegen wat er aan respons komt. Ik zit er toch als nog over te denken hem weer weg te doen namelijk. Moest vandaag naar utrecht toe vanaf arnhem en hoe ik hem ook instel hij blijft me via afslag Bunnik naar het centrum sturen. Op zich niet zo'n heel groot probleem (maar waarom neemt hij niet de hoofdwegen ?) maar ik kwam op het punt 'ga rechtstaf' tja helaas dat er stond dus een bordje dat dat niet meer mocht...ik ben me GVD aan het kloten geweest. sure hij geeft wel een altenatieve route maar ik was15 minuten extra kwijt.

Wat ik me dus afvraag:

doet bijvoorbeeld een tom tom dit ook ? (doel utrecht stationsstraat 146 vanaf arnhem)
kan ik er tom tom software op krijgen ?
hebben meer mensen al rare route ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de vorige Medion navigatie heb ik gelezen dat er mensen 3 verschillende soorten software op hadden draaien, naast de originele o.a ook de TomTom.
zie [PNA] Medion GPS MD 96040 (Aldi)

Hiervoor moet je wel een paar trucjes uithalen. Op Duitse site http://forum.pocketnavigation.de/thread.php?threadid=1059842 staat ook veel over de MD96130.
Zo zijn er onder andere nieuwe skins te downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://666kb.com/i/al4sl7ha8dscq4m0d.bmp
Afbeeldingslocatie: http://666kb.com/i/al4smpnq16dt2pizx.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

yepz probleem is echter dat de vorige versie een pda was en dit een pna, Ik ben druk bezig het ding te tunen. Ik wil van de medion shell af en er eigenlijk gewoon is tom tom 6 op zetten om te kijken of me dat beter bevalt. alleen kom ik dus niet in de kale windows omgeving terecht

daarnaast wil ik graag een mute knop en de huidige snelheid in beeld krijgen en dat lukt schijnbaar ook niet

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 23-02-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210064

StuiTeR schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:49:
ja valt me hier helaas ook tegen wat er aan respons komt. Ik zit er toch als nog over te denken hem weer weg te doen namelijk. Moest vandaag naar utrecht toe vanaf arnhem en hoe ik hem ook instel hij blijft me via afslag Bunnik naar het centrum sturen. Op zich niet zo'n heel groot probleem (maar waarom neemt hij niet de hoofdwegen ?) maar ik kwam op het punt 'ga rechtstaf' tja helaas dat er stond dus een bordje dat dat niet meer mocht...ik ben me GVD aan het kloten geweest. sure hij geeft wel een altenatieve route maar ik was15 minuten extra kwijt.

Wat ik me dus afvraag:

doet bijvoorbeeld een tom tom dit ook ? (doel utrecht stationsstraat 146 vanaf arnhem)
kan ik er tom tom software op krijgen ?
hebben meer mensen al rare route ervaringen ?
Zeg stuiter,

de aldi md 96130 heeft zijn vergelijk prijs - kwaliteit op dit ogenblik niet. Breng hem zo vlug mogelijk terug dan maak je misschien iemand anders gelukkig.
Die navigatieproblemen in steden heeft elke GPS (dus ook tomtom), zie maar bericht hieronder

http://www.vrtnieuws.net/...23GpsWoonwijk/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Anoniem: 210064 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:58:
[...]

Zeg stuiter,

de aldi md 96130 heeft zijn vergelijk prijs - kwaliteit op dit ogenblik niet. Breng hem zo vlug mogelijk terug dan maak je misschien iemand anders gelukkig.
Die navigatieproblemen in steden heeft elke GPS (dus ook tomtom), zie maar bericht hieronder

http://www.vrtnieuws.net/...23GpsWoonwijk/index.shtml
ik snap je niet helemaal. stel je dat hij nou niet goed is voor het geld of juist wel ?

ik ga dit weekend proberen tom tom te lenen om te kijken wat nu de verschillen zijn. opzich ben ik wel tevreden (voor het geld) maar als een ander mee veel beter bevalt ben ik best bereid wat extra te betalen.

Wat me opvalt is dat er op duitse forums veeeeel tweaks zijn. HIer zie ik helemaal niets. Daar had ik op gehoopt in dit topic (wil eingenlijk geen duitse skin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kun je 'm niet unlocken zoals ik hier [PNA] Medion GPS MD 96040 (Aldi) beschreven heb? Je zou het iig kunne proberen met deze bestanden. Een harde reset maakt het toch ten allen tijde weer ongedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

mijn laatste post als afscheid van dit topic.

Ik had er genoeg van. Naar de Aldi geweest en die vond het geen probleem om hem retour te nemen. Factory reset er overheen en weg ermee.

Markplaats opgedoken en 2 uur later een tom tom europe gehaald voor € 40,-- extra. Binnen een kwartier gratis al mijn poi ingeregeld en alle andere wensen ook klaar.

ik heb mijn les weer geleerd. ben blij dat ik er goed vanaf gekomen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@stuiter. (als je dit nog leest)
Daar gaat wel je drie jaar garantie :)
Als je nu iets krijgt met je 2e handsje dan ben je de pineut :)

Ik ben tevreden met de 96130, maar dat zal ook komen doordat dit mijn eerste naviagatie is, ik kan niet vergelijken. Voor 200 euro vind ik het nog steeds een zeer goede aanschaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 58654 op 28-02-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Anoniem: 58654 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:25:
@stuiter. (als je dit nog leest)
Daar gaat wel je drie jaar garantie :)
Als je nu iets krijgt met je 2e handsje dan ben je de pineut :)

Ik ben tevreden met de 96130, maar dat zal ook komen doordat dit mijn eerste naviagatie is, ik kan niet vergelijken. Voor 200 euro vind ik het nog steeds een zeer goede aanschaf.
goed heb er 2 jaar - 4 maanden voor terug (heb er natuurlijk wel eentje met een bon gekocht) daarnaast krijg ik over 2 jaar weer een nieuwe auto waar het dan wel in zal zitten.

Voor het geld is het een prima ding echter heeft een TT wat meer mogelijkheden. Overigens is de medion sneller en nauwkeuriger dan de tom tom :) (jaja eerlijk is eerlijk) Wat ik echt een gemis vond was de hoofdoverzicht kaart en het op kunnen roepen van de daadwerkelijke verkeers situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Vanaf 24 april weer bij de Aldi voor € 199. Gewoon een goed navigatieapparaat zonder toeters en bellen.
Pagina: 1