Toon posts:

Google ziet alleen voorpagina van website?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij een aantal websites al langer met een klein probleempje wat betreft Google. Ik zal het even uitleggen aan de hand van een voorbeeld.

Ik heb een website www.website.nl en daarin staat in de html de base-href www.website.nl. Ik maak gebruik van Apache mod-rewrite en de links in de pagina staan er dus in als 20/4/3/5 bijvoorbeeld wat dan moet verwijzen naar www.website.nl/20/4/3/5 en dat werkt ook gewoon. Echter, google indexeert www.website.nl maar indexeert www.website.nl/20/4/3/5 niet! Ik heb toen een aantal links op de website verandert naar de volledige url www.website.nl/20/4/3/5 (de base-href is dus eigenlijk niet meer nodig maar goed) maar dat ziet Google blijkbaar ook niet!

Ik heb ook websites die geen gebruik maken van mod-rewrite en dan worden alle links wel gewoon gezien. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Bij Yahoo en MSN Search gaat het overigens wel goed.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Kun je de url ook geven? Of anders DM'en? Er zijn wat problemen met de base href in Google, alleen dat geldt denk ik niet voor jou aangezien je ook al absolute url's gebruikt hebt.

Wat staat er in je robots.txt?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Bij mijn websites die bijna allemaal gebruik maken van mod_rewrite en een base-href werkt het (tot nu toe) wel altijd..
Gebruik je deze regel ook:
HTML:
1
<meta name="robots" content="index,follow" />
?

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 05-02-2007 16:05 ]

Verwijderd

Of je wel of geen base href gebruikt moet geen verschil maken.

De vraag is hoelang er niets gebeurd. Google indexeert eerst de homepage en de resterende pagina's kunnen langer duren. Je kunt een sitemap uploaden naar Google met behulp van de webmaster tools dan weet je zeker dat Google alle links heeft. Maar vaak is geduld de beste oplossing heb ik gemerkt.

• André

André

Analytics dude

HyperioN. schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:03:
HTML:
1
?
Standaard worden alle sites geindexeerd, deze regel voegt daar niets aan toe.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
HyperioN. schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:03:
HTML:
1
?
Regel is compleet overbodig

Lijkt me dat je best hier een URL kan posten (Andre?) aangezien het om het probleem gaat, niet de website inhoud zelf :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat o.a. om de website www.erikvonk.nl. Robots.txt heb ik nog niet aan gedacht, dat is op zich een goede tip. Overigens lijkt het alsof www.erikvonk.nl wel deels geindexeerd is, maar dat is uit de tijd dat de website nog heel anders was daarna is er niet meer juist geindexeerd (behalve de voorpagina dan).

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Resultaten 1 - 10 van circa 179 van erikvonk.nl

Lijkt me dat hij toch al een aardig deel geindexeerd heeft toch? Ook delen van je website zoals 'ie nu is..

offtopic:
Ik vind de donkergrijze, kleine tekst op zwarte achtergrond niet echt lekker leesbaar..

[ Voor 20% gewijzigd door HyperioN op 05-02-2007 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:17:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Resultaten 1 - 10 van circa 179 van erikvonk.nl

Lijkt me dat hij toch al een aardig deel geindexeerd heeft toch? Ook delen van je website zoals 'ie nu is..
Alleen de voorpagina wordt continu opnieuw geindexeerd, zoals ik al zei zijn de overige pagina's geindexeerd toen de website nog anders was (is dus allemaal oud) :)

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Je zou even hier kunnen kijken, misschien dat het wat helpt:
http://www.google.nl/webmasters/

Je vindt er 'De wizard voor de status van uw site' en 'Hulpprogramma's voor webmasters (waaronder Sitemaps)'. Met dat hulpprogramma kan je precies zien wanneer je site voor het laatst geïndexeerd is, welke URLs er niet zijn gevolgd, welke errors er waren etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens kijken naar die sitemaps en robots.txt en dan zien we wel wat dat voor gevolg heeft op de indexering. Sitemap lijkt mij persoonlijk meer overbodige luxe maar als het helpt is dat mooi om te weten. Tot zover alvast bedankt iedereen voor de tips! Ik hou jullie op de hoogte.

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26

xces

To got or not to got..

Bij google sitemaps zie je ook hoe vaak je site geindexeerd zal worden. D.w.z. hoe vaak ziet "google" dat de site wijzigt. Als dit na verloop van tijd bijvoorbeeld maar 1x in de zoveel tijd is, zal google je site automagisch minder gaan bezoeken. Slim van ze he?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:49:
Het gaat o.a. om de website www.erikvonk.nl. Robots.txt heb ik nog niet aan gedacht, dat is op zich een goede tip. Overigens lijkt het alsof www.erikvonk.nl wel deels geindexeerd is, maar dat is uit de tijd dat de website nog heel anders was daarna is er niet meer juist geindexeerd (behalve de voorpagina dan).
Dit is een gevalletje "geen inkomende links", daardoor vind Google je totaal niet belangrijk en zal het lang duren voor hij je site helemaal indexeert. Eerst doet hij dan de homepage, een periode later een niveau dieper, enz. Ga dus eerst werken aan kwalitatief goede links :)

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:14:
[...]

Dit is een gevalletje "geen inkomende links", daardoor vind Google je totaal niet belangrijk en zal het lang duren voor hij je site helemaal indexeert. Eerst doet hij dan de homepage, een periode later een niveau dieper, enz. Ga dus eerst werken aan kwalitatief goede links :)
Daarmee bedoel je denk ik links op andere websites naar mijn websites?

• André

André

Analytics dude

Check.
Pagina: 1