CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
* JohnD ziet het probleem niet
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
ik koop nooit software bij mijn hardware, en eerlijk gezegt vind ik het belachelijk dat er mensen zijn die het wel doen...djluc schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:57:
Bij aanschaf van een nieuw systeem koop ik geen oude versie van iets, dus zal het automatisch Vista worden. Maargoed, wat wil je precies weten want hier lopen al topics over.
daarmee bedoel ik dus standaar meegeleverde software, als ik software wil koop ik het, als ik hardware wil koop ik hardware, en geen rare combo's
[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 05-02-2007 15:00 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Misschien omdat 't veel goedkoper is om je OS als OEM-versie geinstalleerd te krijgen, dan dat je 'm in de retail verpakking koopt?BasieP schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:59:
[...]
ik koop nooit software bij mijn hardware, en eerlijk gezegt vind ik het belachelijk dat er mensen zijn die het wel doen...
Een dik nadeel wat ik ervan vind is de bespottelijke prijs! €200(?) voor een OS, dat is maal 2.20371: fl. 440,742. Dat zit dichtbij een half rug man! Alsof iemand tijdens de Gulden zoveel zou uitgeven aan zo iets vanzelfsprekend. Ze hoefte dat geintje toen nog niet in hun hoofd te halen, we kijken nu trouwens alleen maar naar de hoeveelheid, niet naar de eigenlijke waarde. Daarnaast is Windows in de VS veel goedkoper dan hier, zonder dat het te rechtvaardigen valt aan importkosten etc. Betalen alsof je een server samenstelt is voor de consument gewoon niet te doen!
[ Voor 54% gewijzigd door m0nkey op 05-02-2007 15:09 ]
Verwijderd
Ik ga nog niet over op Vista. Ik hoor en lees vooralsnog veel klachten. Nog niet alles is vista compatible.
Eerste service pack komt er ook al aan. Ik gebruik mijn pc vooral voor games en nu zijn er nog geen dx 10 games.
edit
hoort dit topic niet in het windows clients subforum?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 15:10 ]
XP is in mijn ogen al stabiel genoeg. Ik kan het dagen gebruiken zonder dat er rare dingen gebeuren. Het uiterlijk van Vista kun je ook je ook voor XP krijgen.the squaler1 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:56:
het uiterlijk van vista, maar daarin tegen niet alles draait stabiel op vista maar het besturingssysteem zelf schijnt stabieler te zijn als xp
Zie maar : klik
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
En waar baseer je dit op, waarom onderbouw je mening niet voordat je een topic opent?dingens schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:53:
Ik heb geen goede reden voor mijzelf om overteswitchen naar vista. Jullie?
ik zou zeggen lees dit is door http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_windows_vista
(ik ruik een slotje
Maar goed, dat was een beetje offtopic. Het punt is, 'waarom naar vista, als xp voldoet aan de eisen?' het was meer een stelling dan een 'wat wil je weten' vraag.
mvgr
[ Voor 3% gewijzigd door dingens op 05-02-2007 15:16 ]
Verwijderd
Dat de prijzen hier veel hoger te liggen dan in de VS is o.a. te danken aan de geweldige EU belastingm0nkey schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:04:
Als TS nou even een uigebreidere OP maakt met voor- en nadelen van Windows Vista en dan de twee afweegt tegen elkaar en hier samen vat en daarbij genoeg argumenten noemt om mogelijk wel geld daarvoor uit te geven voor een aantal voordelen?
Een dik nadeel wat ik ervan vind is de bespottelijke prijs! €200(?) voor een OS, dat is maal 2.20371: fl. 440,742. Dat zit dichtbij een half rug man! Alsof iemand tijdens de Gulden zoveel zou uitgeven aan zo iets vanzelfsprekend. Ze hoefte dat geintje toen nog niet in hun hoofd te halen, we kijken nu trouwens alleen maar naar de hoeveelheid, niet naar de eigenlijke waarde. Daarnaast is Windows in de VS veel goedkoper dan hier, zonder dat het te rechtvaardigen valt aan importkosten etc. Betalen alsof je een server samenstelt is voor de consument gewoon niet te doen!
Hier hetzelfde, ik wacht nog zeker minstens tot SP1 of SP2 uitkomt zodat de meeste bugs eruit zijn, dat er voor de meeste games patches zijn waardoor je ze onder Vista kan spelen en dat vista ook met de overige software een beetje compatible wordt.Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:09:
Stabieler dan XP? Xp heb ik al een aantal jaar en die heeft misschien 10 keer gecrashed door een windows fout. Allen andere crashes zijn vastlopers door games of andere software.
Ik ga nog niet over op Vista. Ik hoor en lees vooralsnog veel klachten. Nog niet alles is vista compatible.
Eerste service pack komt er ook al aan. Ik gebruik mijn pc vooral voor games en nu zijn er nog geen dx 10 games.
edit
hoort dit topic niet in het windows clients subforum?
Verder zit je bij vista nog dat als je een oude versie van een virus scanner hebt (zoals norton anti-virus bijvoorbeeld) en ook andere software dat je die ook nieuw aan zal moeten schaffen omdat oudere versies hoogstwaarschijnlijk niet op Windows Vista zullen werken (i.v.m. kernel restricties).
Naast oude software zal ook sommige hardware vervangen moeten worden. Zo is het bijvoorbeeld dat je op Windows Vista met een Soundblaster Live! 5.1 of Soundblaster Audigy geen EAX acelleratie meer hebt omdat de ondersteuning daarvoor uit de kernel daarvoor is weg gehaald. Creative heeft hier een oplossing voor gebouwd, echter vereist dit natuurlijk weer dat je een nieuwe XF-i kaart hebt :\
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 15:19 ]
Als dat je vraag is, is het antwoord gewoon "niet". Maar je doet net alsof het niet mogelijk is dat er mensen zijn die liever Vista hebben dan XP. Sommige mensen willen wel graag Vista en hebben daar geld voor over.dingens schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:15:
ach komop mensen, dat we alleen voor het aero-look gaan switchen is belachelijk. Daarnaast denk ik dat de meeste bedrijfen toch ook nog wel voor een paar jaar lang xp blijven draaien, zeker vanwege het feit dat vista, duurder hardware nodig heeft, en daarnaast nog de licentie kosten. DRM and who knows what else!![]()
Maar goed, dat was een beetje offtopic. Het punt is, 'waarom naar vista, als xp voldoet aan de eisen?' het was meer een stelling dan een 'wat wil je weten' vraag.
Man, die nieuwe kernel restricties zijn helemaal niet zo nieuw. Als dat echt nieuw zou zijn, zouden ze het hele os opnieuw moeten gaan bouwen.Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:15:
Verder zit je bij vista nog dat als je een oude versie van een virus scanner hebt zoals norton anti-virus dat je die ook nieuw aan zal moeten schaffen omdat oudere versies hoogstwaarschijnlijk niet op Windows Vista zullen werken (i.v.m. kernel restricties)
Mjah, rationeel kan je het igg niet noemen.RoD schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:18:
[...]
Als dat je vraag is, is het antwoord gewoon "niet". Maar je doet net alsof het niet mogelijk is dat er mensen zijn die liever Vista hebben dan XP. Sommige mensen willen wel graag Vista en hebben daar geld voor over.
Ik wel, met IE7 in een sandbox voel ik me veiliger tegen malware als ik topics sluit met ongefundeerde topicstarts. \o/dingens schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:53:
Ik heb geen goede reden voor mijzelf om overteswitchen naar vista. Jullie?
Signature
Dit topic is gesloten.
![]()