Karakter in hokje als opsommingsteken

Pagina: 1
Acties:
  • 884 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
[Word 2007]: Ik wil graag als opsommingsteken een vierkant hokje met daarin een karakter. Hoe doe ik dat?

De mogelijkheid om een plaatje te gebruiken als opsommingsteken lijkt ok ,maar het plaatje wordt te klein, als ik hem groter maak dan verspringt de hele regel om plaats te maken.

Als ik een teken markeer, dan kan ik ten eerste niet de kleur uitzoeken die ik wil (maar een beperkte keuze in Word 2007), en ten 2e krijg ik dan geen vierkantje, maar een rechthoek..

Zie een stuk uit de tekst: in de vierkantjes moet dus bij advantages een witte + komen en bij disadvantages een witte -. Ik heb het nu gedaan met Wingdings, daar zit standaard een vierkantje in (maar geen vierkantje met een + of - helaas)

Iemand een idee?

PS een 'inverted font' (wit en zwart omgedraaid) zou ook een oplossing zijn, zolang de hokjes maar vierkant zijn. Ik heb helaas nog niet zo'n font gevonden (stijl moet strak zijn, sans serif, zoals Arial).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/timenpetra/voorbeeld.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door tbenschop2 op 05-02-2007 14:55 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-12 20:37
Maar wel een vierkantje met een Vinkje en een vierkantje met een kruisje (in Wingdings).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

je zal een beetje moeten experimenteren met het EQ veld dat twee tekens over mekaar kan plaatsen. voeg een veld in met de sneltoets CTRL+F9 en bewerk het gebiedje binnen de net verschenen accolades zodat je het volgende krijgt
code:
1
{ EQ \O(v,+) }
de letter v kan je vervangen door een vierkantje uit het wingdings font of ergens ander zoeken. je kan het vierkantje en het plusteken apart formatteren (kleur, relatieve positie, enz..) zodat ze precies uikomen zoals aangegeven in het plaatje van de TS.

• tbenschop2
Klinkt veelbelovend, Heretic, alleen snap ik het niet helemaal.
Ik heb gedaan wat je voorstelde, maar er gebeurt niets.. Ik zie gewoon staan wat ook in jouw code staat, maar geen hokje met een 'v' erin (wat ik had verwacht). Heb verder 0,0 ervaring met velden, ik wist niet eens dat ze bestonden :)

\Misschien kun je nog een tipje van de sluier oplichten?

Verwijderd

nadat bovenstaand is ingevoerd, selecteer je de v en vervang je het door een vierkant uit bv. het wingdingsfont. nadien rechtsklikken op het stukje en in het contextmenu andere veldweergave kiezen. nu zie je het resultaat. met de sneltoest ALT+F9 kan je voor het volledige document schakelen tussen veld- en veldcodeweergave.

• tbenschop2
Hmm.. als ik dat doe, staat er (in jouw voorbeeld)

code:
1
v,+

(of een vierkantje ipv "v"als ik de v vervang door een vierkantje).

Ik heb al een beetje geexperimenteerd met die code, maar ik krijg niet voor elkaar dat de tekens over elkaar heen komen.

edit:
Damn! gelukt! Wat ging er fout: je moet een ; gebruiken om de karakters te scheiden, geen ,
Handig zeg! Weer wat geleerd! Bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door tbenschop2 op 06-02-2007 23:23 ]

• tbenschop2
Echt super bedankt nogmaals, ik was al een tijd op zoek naar een oplossing, deze doet exact wat ik wilde.
VET!
Pagina: 1