Ik heb een soort gelijk probleem:
Kheb hiero een ouwe AMD K6-2 350Mhz staan op zo een hasjitosji mobo (een No Name bordje dus). Het ding functioneerde in eerste instantie goed (behalve de COM poorjes dan, wat daarmee is, I dunno), tot op een gegeven moment verschrenen er in Windows zgn 'VxD errors'. Na een tijdje klooien (windows eraf en weer erop en weer eraf en weer erop, etc, connector los en weer vast, kaartjes aandrukken, etc. etc.) ging het probleem niet over. Sterker nog, ik kreeg een nieuwe probleem erbij: op een gegeven moment begon de PC spontaan uit te vallen (na een paar minuten draaien). Nu ben ik zelfs zo ver dat als ik de PC aanzet deze weer binnen een minuut uit valt. Daarna moet ik hem een tijdje laten rusten voordat die het weer doet (en weer uit valt). Wat is het probleem? Ik heb het hele systeem al overgebouwd in een andere kast (en dus andere voeding) gewoon om alles weer eens los te halen en opnieuw vast te zetten, wil weleens helpen. Maar nu dus niet. Mijn conclussie: of het mobo, of de processor of het geheugen loopt te fucken. Hoe weet ik nou welke het is? De koeling van de processor heb ik al vervangen van de week (systeem is niet overklokt).
Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat het niet in de cd-rom, hd. diskdrive, soundcard, externe controller (on-board com-poorten functioneren niet) of vga kaart zit. Deze heb ik allemaal al een keer (als test) vervangen of helemaal verwijderd, maar het probleem blijft.
Oftewel: hoe kom ik erachter of het mem, proc, of mobo is?
edit:
Ok, nieuwe conclussie, tis OF het mobo OF de processor (ask het geheugen er gewoon uit trek (nog niet geprobt, STOM!!!) blijft het probleem). Welke van de twee is het? Ik heb hier geen andere systeem waar ik kan mee kan testen (me proc om pluggen dus).