Toon posts:

gebrande dvd's spelen niet MEER goed af in standalone dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

sindskort heb ik een probleem met mijn dvdspeler en/of dvd brander
het gaat hier om een Pioneer DV656A (dvdspeler). en een sony DW-G120A(dvd-brander).

wanneer ik in het verleden dvd's brandde werkte deze altijd perfect in mijn dvdspeler.
8 speed dvd+r Arita, met 8 speed gebrand.

nu ik mijn dvd's brand met 16 speed en een ander medium ''platinum'' geeft iedere film na een minuut of 15 verschrikkelijke haperingen, stotteringen en groene blokjes weer. (bij 8speed werkt het wel.)

dit is natuurlijk geen doen.
dezelfde film spelen perfect af op een andere dvdspeler (JVC el cheapo)en op de computer zelf.

het probleem zit dus in mijn dvdspeler en/of in de brandwijze.

Oplossing is er...
schijfjes op 8 speed branden.

maar wat ik nu wil weten is loopt het leven van mijn pioneer op zijn einde of ligt het aan het medium. een dvd gebrand met 16 speed moet toch even goed werken als met 8 speed? en waarom werkt het in de JVC wel perfect?

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 20:26
Volgens mij ligt het eerder aan de combinatie DVD <-> DVD speler.
Zie je wel meeer.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, maar waarom leest hij dezelfde dvd's dan wel, wanneer er op 8 speed wordt gebrand?

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Heb je geen foutmeldingen na het branden, of raakt de buffer op als je aan het branden bent.

Kan zijn dat je harde schijf niet snel genoeg is en dat daardoor fouten ontstaan,
16x is toch al gauw 20MB/s,
als de boel niet gedefragmenteerd is en je op dezelfde schijf staat ook nog eens je besturingssysteem hebt staan kan het zijn dat het teveel van het goede is.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen foutmeldingen bij het branden en de buffer kan het gemakkelijk bijhouden.
de films staan wel op dezelfde schijf maar op een andere partitie. tijdens het branden wordt er verder geen gebruik gemaakt van de pc.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lenzen/lasers worden door de jaren heen altijd wat zwakker...daar doe je niets aan.

Maarrr.. video-dvd`s op 16x? Bij dvd spelers gaat hetzelfde op als bij audio-cd`s vroeger...brand op een lage snelheid en de kwaliteit is het beste (schijf gaat langer mee en is beter leesbaar).

16X is gewoon een te hoge snelheid voor video-dvd`s. Veel spelers kunnen het (soms) een tijdje aan, maar bevorderlijk voor de lens is het niet :)

In je pc doet ie het wel. Dat is logisch, want de lens/laser in je pc is namelijk vele malen sterker.

Ik raad je aan je films op 2.4x te branden. Dit is dé snelheid voor perfecte video-dvd`s. Heb je haast, doe het dan op 4x, maar hoger is echt funest voor 100% compatibaliteit met je eigen en andere dvd-spelers.

Voor vergelijkbare situaties zou ik even in de search kijken. Zowel voor leesproblemen bij dvd als bij bijvoorbeeld de PS2; die heeft ook problemen met dvd`s gebrand op hoge snelheid.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor je antwoord, duidelijk.

zit alleen nu jammer genoeg met 100 dvd's opgescheept die minimaal 6 speed gebrandt kunnen worden.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:34:
een dvd gebrand met 16 speed moet toch even goed werken als met 8 speed?
Nee. Hoewel de meeste branders tegenwoordig op 16x hun werk kunnen doen, doen ze het op lagere snelheden toch beter. Natuurlijk zit het verschil in kwaliteit niet alleen in de branders, maar ook in de dvdtjes.

Die Arita's en Platinums zijn niet zo heel slecht, maar als je wil dat je dvd's het over vijf jaar nog doen in je dvd speler zou ik toch aanraden om betere dvdtjes te kopen. Taiyo Yuden (o.a. te koop als Plextor DVD+R 16x) maakt de beste dvd's.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:19:
ok, bedankt voor je antwoord, duidelijk.

zit alleen nu jammer genoeg met 100 dvd's opgescheept die minimaal 6 speed gebrandt kunnen worden.
Hoe bedoel je dat?

Life is not about specs, it is about joy!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat is een berperking van zijn firmware... kijk eens rond voor een nieuwere of gehackte firmware en probeer wat verschillende brandsoftware, vervolgens zou je gewoon op 4x moeten kunnen branden :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1