[.NET3/WPF] Vergelijking Java

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
Weet niet of dit wel hier thuis hoort.

Het gaat over de nieuwste WPF technologie die vele al wel zullen kennen.
Ik heb nu een opdracht om hier het een en het ander van uit te zoeken.
Ik zit nu op het punt dat ik deze technologie moet gaan vergelijken met andere technologien.

Wat bestaat er al op dit gebied? Voor zover ik het weet bestaat er vrij weinig wat we kunnen vergelijken met WPF.
Nu is het de bedoeling dat ik deze technologie vergelijk met de huidige technologien van Sun (Java).

Natuurlijk is er niets direct te vergelijken of te koppelen maar gaat het erom hoever/hoe groot het verschil is met de design/graphische mogelijkeheden tussen C# en Java.

Tot nu toe, voor zover ik heb kunnen vinden, is Java niet zwaar gericht op de graphische designs van applicaties. Wel hebben ze naast JSP ook JSF (JavaServer Faces). Hiermee zijn er voor zover ik weet mbv XML verschillende designs gemaakt worden. Een alternatief voor CSS, zo heb ik het gelezen.

Dit is mijn opdracht in grote lijnen:
Mijn opdracht is om een vergelijking te maken met de bestaande Java technologien als Struts, het Spring framework en JSF, en Microsoft's ASP.NET gerelateerde technologien voor het ontwikkelen van webbased applicaties. Het onderzoek moet niet alleen naar de presentatie van de informatie worden gekeken, maar ook zou de comminicatie met het back-end systeem in acht moeten worden genomen.
Voorbeeld; wat zijn de mogenlijkheden in het combineren van een J2EE back-end
system met een XML interface met een website dat gebruik maakt van ASP.NET
technologie.

[ Voor 35% gewijzigd door Tijgertje84 op 06-02-2007 11:47 ]

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• Tijgertje84
*schop*
:Y Help!, I Need Somebody HELP! :Y
Goed nummer en de tekst zegt genoeg lijkt me :P
Misschien iemand die anders kan zeggen waar ik mijn verhaal moet posten???

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:13

ThunderNet

Flits!

Wat wil je voor jezelf duidelijk maken? Naar mijn idee moet je het helemaal niet met jsf gaan vergeleiken. Eerder met xul :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Tijgertje84
ThunderNet schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:31:
Wat wil je voor jezelf duidelijk maken? Naar mijn idee moet je het helemaal niet met jsf gaan vergeleiken. Eerder met xul :)
Ben het met je eens dat de vergelijking met JSF ook meet appels met peren vergelijken is.
Het gaat erom dat er vergeleken wordt in hoevere de verschillen zijn tussen Sun en Microsoft als het gaat om Design van applicaties.
Ken XUL niet maar ben al meteen aant zoeken op inet wat het inhoud. (XML zie ik en dat komt er misschien eerder in de buurt inderdaad.)

alleen is het eigenlijk de bedoeling dat ik wel Java of een Java based taal moet gaan vergelijken.
Een betere vergelijking zou dan JSF vs ASP worden imo.

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgertje84 op 06-02-2007 10:38 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:13

ThunderNet

Flits!

Tijgertje84 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:36:
[...]

Ben het met je eens dat de vergelijking met JSF ook meet appels met peren vergelijken is.
Het gaat erom dat er vergeleken wordt in hoevere de verschillen zijn tussen Sun en Microsoft als het gaat om Design van applicaties.
Ken XUL niet maar ben al meteen aant zoeken op inet wat het inhoud. (XML zie ik en dat komt er misschien eerder in de buurt inderdaad.)

alleen is het eigenlijk de bedoeling dat ik wel Java of een Java based taal moet gaan vergelijken.
dan moet je ook geen ASP gaan vergelijken. Dat is al jaren dood. Maar ASP.Net 2

Maar als je dat ineens gaat vergelijken. Waarom wou je eerst UI-development ervoor vergelijken?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tijgertje84 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:36:
[...]

Als je zo nodig een vergelijking moet maken tussen 2 verschillende technologien, is het dan niet handig om er zelf wat ervaring mee op te doen? In java zul je je interfaces waarschijnlijk niet in XML definieren maar gewoon in code ( eventueel met behulp van een graphische designer ).
Nou is het natuurlijk perfect mogenlijk om je interfaces dmv xml te defineren en een applicatie te maken die daar een java interface van bouwt. Als je wat meer over java interfaces wilt weten zou ik even zoeken naar AWT, Swing of SWT.

Maar ik krijg een beetje het idee dat je van beide technologien eigenlijk niet veel afweet. Hoe wil je dan een goede vergelijking gaan maken?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Tijgertje84
ThunderNet schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:42:
[...]

dan moet je ook geen ASP gaan vergelijken. Dat is al jaren dood. Maar ASP.Net 2

Maar als je dat ineens gaat vergelijken. Waarom wou je eerst UI-development ervoor vergelijken?
Sorry ik bedoelde ASP.NET 2
rwb schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:45:
[...]

Als je zo nodig een vergelijking moet maken tussen 2 verschillende technologien, is het dan niet handig om er zelf wat ervaring mee op te doen? In java zul je je interfaces waarschijnlijk niet in XML definieren maar gewoon in code ( eventueel met behulp van een graphische designer ).
Nou is het natuurlijk perfect mogenlijk om je interfaces dmv xml te defineren en een applicatie te maken die daar een java interface van bouwt. Als je wat meer over java interfaces wilt weten zou ik even zoeken naar AWT, Swing of SWT.

Maar ik krijg een beetje het idee dat je van beide technologien eigenlijk niet veel afweet. Hoe wil je dan een goede vergelijking gaan maken?
JSF maakt gebruik van XML voor de opmaak van applicaties. het gaat dus niet om die

Ik ben inderdaad niet ervaren in JSF maar heb al wel met JSP gewerkt. Wat ASP.NET 2 betreft, zelfde verhaal als JSF.
Maar het is voor mijn stageopdracht dus ik gebruik mijn tijd om deze technologien te onderzoeken/leren.

Ik heb even mijn topicstart veranderd aangezien het verhaal voor geen meter klopt. Ben een ramp in goed formuleren, sorry voor het ongemak.

Dit is mijn opdracht in grote lijnen:
Mijn opdracht is om een vergelijking te maken met de bestaande Java technologien als Struts, het Spring framework en JSF, en Microsoft's ASP.NET gerelateerde technologien voor het ontwikkelen van webbased applicaties. Het onderzoek moet niet alleen naar de presentatie van de informatie worden gekeken, maar ook zou de comminicatie met het back-end systeem in acht moeten worden genomen.
Een voorbeeld; wat zijn de mogenlijkheden in het combineren van een J2EE back-end
system met een XML interface met een website dat gebruik maakt van ASP.NET
technologie.

Uiteindelijk moet ik een bestaande applicatie nabootsen in C# en WPF of WPF/E. En hiermee ben ik al mee bezig maar daar gaat het nu niet om :).

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ok maar je wilt dus specifiek naar de web-interface technieken kijken? Ik zou gewoon eens naar de tutorials van microsoft/sun kijken. Bij microsoft is er bijvoorbeeld de quickstart tutorial. Door deze door te lopen zul je al een beter inzicht in de structuur krijgen. Sun zal ongetwijfeld ook een dergelijke tutorial hebben. Als je de basis wat beter begrijpt dan zal het een stuk makkelijker zijn om wat specifiekere vragen te stellen.

Zoals je je vraag nu steld is het nogal ruim aangezien er enorme verschillen zijn ( Ook overeenkomsten natuurlijk ). Maar ik denk dat we je beter kunnen helpen als je wat specifiekere vragen hebt.

In je openings post is je enige vraag nu
Wat bestaat er al op dit gebied?
En daar heb je zelf nu al enigsinds een antwoord op. Ik mis dus eigenlijk een beetje de vraag in je verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Woy op 06-02-2007 13:44 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Tijgertje84
rwb schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:42:
Ok maar je wilt dus specifiek naar de web-interface technieken kijken? Ik zou gewoon eens naar de tutorials van microsoft/sun kijken. Bij microsoft is er bijvoorbeeld de quickstart tutorial. Door deze door te lopen zul je al een beter inzicht in de structuur krijgen. Sun zal ongetwijfeld ook een dergelijke tutorial hebben. Als je de basis wat beter begrijpt dan zal het een stuk makkelijker zijn om wat specifiekere vragen te stellen.

Zoals je je vraag nu steld is het nogal ruim aangezien er enorme verschillen zijn ( Ook overeenkomsten natuurlijk ). Maar ik denk dat we je beter kunnen helpen als je wat specifiekere vragen hebt.

In je openings post is je enige vraag nu

[...]

En daar heb je zelf nu al enigsinds een antwoord op. Ik mis dus eigenlijk een beetje de vraag in je verhaal.
Klopt ik heb zojuist met mijn begeleider gesproken en de opdracht heeft nu meer vorm gekregen.
Zoals jullie het beeld nu hebben had ik het dus ook -> "Vaag verhaal". Het was eerst ook een beetje globaal beschreven. Vandaar de "vage" onduidelijke vragen van mijzelf.

Nu hebben we de opdracht beter geformuleerd en in verschillende onderzoeksvragen/opdrachten wat het enorm verduidelijkt. (iig voor mij :P)

Op dit moment kan ik even verder met het uitwerken van de opdracht zodat deze voor iedereen duidelijk is ook binnen het bedrijf zelf (wel zo handig natuurlijk) :P.

Ik zal er een nieuwe topic over starten zodra ik ergens tegen vast loop of vragen heb.

Iig bedankt voor de moeite!! ;)

Pagina: 1